ALLE ARTEN ENTENBÜRZEL – THE HOME EDITION

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 ALLE ARTEN ENTENBÜRZEL – THE HOME EDITION

  • Dit onderwerp bevat 37 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door david.
  • Maker
    Discussie

  • david
    Deelnemer

      image-2-3-4-5-6-7-8-9.jpeg

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
      • Mag slotje op.
        De 993 staat hier nog.

          IDD en te koop :engeltje:

            Amaai nice machine, heerlijk om naar te kijken :applaus: en wss om mee te touren :driver:

              Gisterenavond opgehaald bij de garagist
              Nokkenassen staan nu juist, chipke geeft nu genoeg naft
              Wat een verschil :first: :up: :driver:

              Niet zo on-off als ik verwacht had, maar gewoon een pak power in alle toeren
              (Tja, geen variocam of turbo)
              Gezien hij ook helemaal geen zenuwachtig rijgedrag heeft en oversizede remmen, rijdt ie bijna als een nieuwe wagen.

              Mijne garagist welke die oude krellen nog geracet heeft, heeft de bandendruk verlaagt naar 2 – 2.1 bar, dan p(l)akt ie beter zei ie. :happydance: 😈

              Daarnet nog gewassen voor morgen, maar begin weer heel erg te twijfelen om het bordje ” te koop ” er wel op te hangen :think: :popcorn: :wtf:

              Tja, ik heb maar plaats voor acht :bounce: :bounce:

                Knappe wagen :driver: :first:

                  Prima zo. Ik kan alleen zeggen: pics or it didn’t happen!

                    Hierbij ook de upgrades op de SC

                    1/ werken vorige eigenaar (quasi nut & bold restauratie 2005/2006, ondertussen zo’n 10.000km geleden)

                    Exterieur & Koetswerk
                    • volledig gerestaureerd;
                    • nieuwe spiegels;
                    • slotpanelen zijflanken,
                    • linker deurdorpel,
                    • kriksteun links,
                    • spatborden vooraan,
                    • voorruit,
                    • alle rubbers,
                    • ductail motorkap :respekt:
                    • deurmechanismen en elektrische leidingen,
                    • RS bumpers,
                    • voorbumper met rooster en luchtgeleiders,
                    • lichtbak met mistlichten,
                    • herspoten in Porsche Black Metal 708,
                    • Carrera striping
                    • race-sloten kofferklep & motorkap
                    • nieuwe 16″ velgen, banden Goodyear Eagle F1 205/55ZR16″ en 225/50ZR16″

                    Mechanische onderdelen
                    • Revisie motor 3.2L :first:
                    • met nieuwe nokkenassen (964), :engeltje:
                    • nieuwe vliegwielsensor
                    • Green luchtfilter
                    • 2 in 2 uit Dansk uitlaat :mrgreen:
                    • revisie van de versnellingsbak,
                    • volledig vernieuwde stalen remleidingen (geen opmerkingen op de keuring :coolness: )
                    • nieuwe geperforeerde remschijven, met 964 remklauwen vooraan
                    • recent: nieuwe Bilstein sport schokdempers

                    Interieur
                    • recent nog nieuwe Sparco stoelen, :respect2:
                    • 4-puntsgordels,
                    • aluminium matten en deurpanelen
                    • volledige bold-in rolkooi
                    • Blaupunkt radio met GPS,
                    • startonderbreker,
                    • rally computer Terratrip 202,
                    • 964 instrumentatie
                    • Momo sportstuur

                    2/ eigen upgrades (2016 dus :sarcastisch :engeltje: )
                    • kogelgewrichten 930 geplaatst en ‘stance’ juist gezet (perfect balans tussen look, weggedrag en verkeersdrempel-vriendelijkheid) :driver:
                    • verlagen stoelpositie (niet evident 🙄 )
                    • herstelling elektrische ruit (werkte maar af en toe)
                    • RS-stijl doorgetrokken in het interieur (deuren, hendels & tapijten)
                    • shortshifter geplaast en opengewerkte bak (cfr. Magnus Walker)
                    • deel van kooi verwijderd (ik wordt al een dag ouder – kan ook aan de kgs liggen :mrgreen: )
                    • pompjes van de koffer/motorklep teruggeplaatst. :what: (beetje idiote gewichtsbesparing vind ik)
                    • rubber kofferklep ipv gaas
                    • afstelling gaspedaal, nokkenassen beter afgesteld, chip tuning (kwestie van benzine genoeg te geven wanneer de motor het vraagt)

                    ik vergeet waarschijnlijk nog het een en het ander

                      Heb hem een paar weken irl gezien en zag dat het goed was.
                      Voor de missess is er te weinig luxe maar die neem je dan ook niet mee in zo’n machien, hé. Als zelfs de zonnekleppen moeten sneuvel voor gewichtsbesparing dan ga je er geen ……naast u zetten, hé!
                      :mrgreen:

                        een kranig oudje met heel wat mooie upgrades :applaus:
                        mocht deze in mijn garage moeten slapen zou ik enkel de cup spiegels vervangen door flaporen

                          KNAP zeg waar blijft gij die vinden. :first:

                            Met wat vertraging, hierbij wat fotokes 😳
                            (ik kon blijven wachten totdat het is goed weer wordt… 👿 )

                            IMG_0669s.jpg

                            IMG_0670s.jpg

                            IMG_0674s.jpg

                            IMG_0677s.jpg

                            IMG_0679s.jpg

                            IMG_0684s.jpg

                              juist, gelijk sommige kevers, gewoon motorkap weglaten
                              het wordt weer een mooie verschijning. Ik denk dat indien je je haar laat groeien, dreadlocks en een baard van pakweg 30cm je onze DSTW wordt.
                              Okeej, dat eerste lukt niet meer bij veel van ons dus blijft enkel nog de baard over :respect2:
                              Hopelijk kan ik ook deze irl zien. De MW heb ik nog niet mogen aanschouwen live :coolness:

                                eigelijk te mooi om achter de gesloten motorkap weg te steken :coolness:

                                  untitled5.png

                                  Nope

                                  Ligt nu achterin
                                  Al een 10.000kms gedraaid ondertussen

                                  Vandaar de ‘patina’ :sarcastisch

                                    die ga je toch in je living zetten hoop ik :respect2:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.