Alle Porsches op de groene toer.

Home Forum Porsche Talk Alle Porsches op de groene toer.

• Maker
    Discussie

• Wim

Bron Autoweek

Niet alleen de Porsches Cayenne en Panamera worden hybride. Ook de sportwagens moeten er op termijn aan gaan geloven.

Vanochtend werd nog bekend dat Lexus in de toekomst alle modellen van een hybride-module wil voorzien. Ook Porsche sluit zich nu dus bij dat beleid

De fabrikant Porsche heeft aangegeven dat op termijn alle modellen te koop zullen zijn met hybride techniek. Toch is er een verschil, Lexus zal in de toekomst helemaal geen non-hybrides meer verkopen.

Inmiddels zijn we al gewend aan de hybride Cayenne. In januari volgend jaar is het de beurt aan de Panamera. “Door zijn betere luchtweerstand kan die waarschijnlijk de dubbele afstand afleggen op elektrische aandrijving,” meldt aandrijflijn ontwikkelaar van Porsche bij het vakblad Automobil woche.

De eerste hybride sportauto wordt de 918, die in beperkte oplage wordt gedaan. “Bij dat project leren we veel over hoe we in de toekomst te werk moeten gaan wanneer we onze andere sportauto’s van hybride techniek voorzien.”

Op termijn zullen dus ook de nieuwe 911 en de opvolger van de Boxster zo’n lot beschoren zijn. Wanneer het complete Porsche-programma is gehybridiseerd, wil de woordvoerder nog niet zeggen.
      © Autoweek

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Hybride gaat echt de oplossing niet zijn,er zullen er wel een pak komen in de rijkere landen maar tegen ze in de bananen republiek landen er mee rond rijden ben ik al 300 jaar denk ik.Als de uitstoot van de uitlaatgassen zo slecht is moeten ze ook maar in alle koeien hun poep een filter steken vind ik 🙂

rjf

Maak je geen zorgen, op termijn zal je verplicht worden (gelukkig maar anders haal ik mijn 50 jaar niet op deze aarkloot 👿 )

Al die groene zever hangt dik mijn voeten uit maar das mijn mening natuurlijk…
            Het laatste da ik ooit zal kopen zal een hybride zijn…

Elke Porsche is een Hybride !

He Burns gas and rubber 😆

Het zal nog wel even duren alvoor ze een 911 hybride zullen aanbieden. Tegen dan zijn misschien de meesten van ons niet meer in staat om met een wagen te rijden 😆

Weet er iemand of er ergens berekeningen bestaan op hoeveel kilometers je de meerinvestering van een hybride hebt terug verdiend? En wat met de waarschijnlijk hogere onderhoudskosten?

rjf

Goede evolutie, groen is niet synoniem aan saai. Goed uitgevoerd zijn die net zo snel als niet hybrides (Porsche heeft op dat vlak al het één en ander bewezen).

Voel ik me wat minder schuldig als ik weer eens over de autosnelweg scheur en 12l/100 km verstook met bijhorende CO2 uitstoot…

Anoniem

straks moeten we nog ons haar en baard laten groeien, savattekes met ons teentjes eruit en nen wolen trui aan hebben om achter da stuur te mogen kruipen!
                    Nu we moeten ergens beginnen met properder te leven en met het opkuisen van onze gemaakte troep…
                    Zolang het rijplezier maar hetzelfde blijf kan ik er ergens wel mee leven, morgen savattekes kopen…

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.