- Dit onderwerp bevat 111 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
4 juni 2017 om 11:51
Heb er een paar dagen over getwijfeld of ik het nog zou doen. Een benadigd schrijver zoals Bladerunner of Igor ben ik niet en zal ik ook nooit worden. 😕 Een huisdier dat de zenuwachtig begint te worden omdat het voelt dat het baasje er weer eens vandoor wil gaan met die verdomde flat 6, loopt er hier ook niet rond. Wel de vervloekte poezen van de achterburen die hier op mijn gazon hun behoefte komen doen. :bounce: Waar is de tijd dat poezen hun behoefte in het zand deden en het daarna zedig bedekten? :think:
Vandaag zouden de koffers moeten gevuld geraken en morgen trekken we richting Frankrijk met de Boxster met als eindbestemmeing een Chambre d’hotes in Générarques. Aankomst voorzien op dinsdag na 16h30. Inderdaad morgen is het nog maar maandag. De autoroute du soleil heb ik al genoeg gezien, 10 uur autosnelweg rijden is saai en kostelijk aan péage. Ik maak me eigenlijk al een tijd de bemerking dat de mens toch een raar schepsel is. Als we naar Zwitserland gaan, zoeken we op de tweedehands sites naar een goedkoop autowegenvignet om toch maar max 20-25 euro te moeten betalen maar als we naar Frankrijk gaan, krijgen we telkens een afrekening van meer dan 100 euro aan péage. En ja, ik heb zo’n télépéage zendertje waardoor ik niet moet aanschuiven en ook niet moet liggen klungelen met de kredietkaart aan de loketten. :driver:
We maken er een tweedaagse van met een overnachting ergens in het midden en een minmum aan snelwegen. Tot voorbij Charleroi volgen we de snelweg en dan zullen de N en D wegen ons nog langs enkele mooie meren en natuurparken moeten brengen.
Vermits de misses de onweerstaanbare neiging heeft om te slapen in de wagen, kaartlezen ook niet echt beheerst (wel bolleke-pijl!!), zal de Garmin mijn belangrijkste gids houvast worden. Vorig jaar gekocht voor de 944 maar ondertussen ook een vaste reisgezel in de Boxster(s) geworden, ook al is er een GPS aanwezig. Ik gebruik hem ook als tracker. Om de route uit te stippelen heb ik deze keer besloten om Basecamp te laten voor wat het is en eindelijk Tyre te downloaden. (gratis versie). Geweldig programma op het eerste zicht en je kan er routes mee maken voor zowel Garmin als Tomtom. :up: En werkt ook veel gemakkelijker dan Basecamp.
Terwijl de misses haar hoofd breekt hoe ze de 3 koffers en de pianotas (die naam heeft de misses gegeven aan het kleine langwerpige koffertje)
Wat die koffers betreft… Een man zou moeten beseffen dat hij nooit zonder overleg/goedkeuring zomaar andere koffers mag kopen die andere afmetingen hebben. 😯 In de 987 pasten perfect onze 2 Samsonitekoffers en de rest werd opgevuld met zakjes…. Doordat de 981 toch iets andere afmetingen heeft, paste de achterste Samsonite niet meer. Op Roadsterbag heb ik dan maar de volledige kofferset gekocht voor de 981 met als bijkomend voordeel. Vol = vol en dus met 4 koffers is de auto in en uitgeladen. Moet ik niet meer 5 keer naar de auto. En het is daar waar de praktische kant van de man in aanvaring dreigt te komen met de gevoelskant van de vrouw. 😯 Nu ja, ze heeft een maand de tijd gehad om ze denkbeelding in te pakken en vannamiddag volgt dan de praktische uitvoering. Ondergetekende zal zich op dat moment tactisch terug te trekken en auto’s gaan kuisen ofzo.
Dus als alles ingepakt geraakt of als alle koffers vol zijn tenminste, vertrekken we morgen op een niet nader bepaald uur richting Frankrijk. Einddoel ligt nog niet 100% vast vermits ik nog niet weet waar we gaan overnachten. Dat zou ik nu eigenlijk een uitzoeken moeten zijn ipv weer op dat forum te zitten. 😕 Wat wel vast staat is dat na al die meren en natuurparken die we morgen gaan doorkruisen, de Boxster ook nog eens mag snuiven aan het circuit van Magny-Cours. Voor de F1 kenners doet dit zeker en vast een belletje rinkelen. Bij het uitstippelen van de route zag ik dat we daar passeerden en de 981 zou me het wellicht de rest van de vakantie niet vergeven hebben dat hij niet tot aan de ingang mocht rijden. 😯
En nu zal ik maar eens een slaapplaats gaan boeken zodat we morgen met gerust hart kunnen vertrekken. :salut:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.