[quote=”Funny” post=147969]
Ik lees bepaalde uitspraken van mensen die zelf een forum beheren en in de It zitten en dan een bepaalde vraag stellen .
Wat zeggen ze olie op dat vuur gieten.[/quote]
Funny, ik vermoed dat je hiermee met je vinger naar mij wijst 😉
Ik heb inderdaad de vraag gesteld van donatie omdat ik weet dat je daar problemen mee kunt hebben als je niet aan bepaalde juridische regels voldoet. Dit was geen kritiek of olie op het vuur maar een tip vanuit mijn ervaring hiermee.
Verder heb ik geantwoord op de reactie van Vincent_911.
[quote=”Vincent_991″ post=147757]
Enkel zoals op veel forums is de anonimiteit te groot. Dit zou men kunnen verhelpen door een verplichte scan van je identiteitskaart naar de beheerder op te sturen en een instapbetaling van een symbolisch bedrag (pakweg 50 euro). Maar dan zou het ledenaantal ineens drastisch verminderen.[/quote]
Ik zit in de IT en ben ook beheerder van een internationaal gesloten forum zoals je weet en daar wordt ook een bijdrage gevraagd.
Ook ik doe dit belangloos (tot einde van het jaar) en weet perfect welk kostenplaatje eraan verbonden is. Dit wordt ruimschoots goedgemaakt door sponsors, adverteerders en ledenbijdragen.
McKlusky heeft het al mooi verwoord hoeveel werk erin kruipt en hoeveel het soms kost. Zonder adverteerders is het daarom moeilijk om rond te komen.
Een identiteitkaart vind ik niet nodig zoals gesuggereerd werd door Vincent_911 maar mijn ervaring is wel door het betalend te maken de kwaliteit enorm stijgt.
Wij werken niet anoniem, iedereen is verplicht met zijn echte naam te werken en adverteerders mogen adverteren maar niet reageren op het forum.
Dat werkt al jaren perfect en is eigenlijk een stuk intern deel van een groter organisatie gedeelte dat dit allemaal geolied laat draaien. Moderators worden jaarlijks herkozen door de leden.
Ach ja, je kan nooit voor iedereen goed doen zeker. Kritiek zal er altijd zijn en iedereen heeft er een ander idee over.
Ik vind het zeker knap wat hier wordt gerealiseerd met beperkte middelen. 😀