Als je Porsche forum lid wordt, is het zoals ??…

Home Forum Porscheforum mededelingen Als je Porsche forum lid wordt, is het zoals ??…

• Maker
    Discussie

• TONY CANDELA
    Deelnemer

Beste Porsche vrienden,
      Ik ben lid van andere Oldtimer verenigingen, en dit is mits betaling + heb ik dan een lidkaart, en ik krijg geregeld een lidblad waar allerlei interessant in te lezen is. Zoals samenkomsten , rondritten enzoverder. Natuurlijk is deze forum super interessant, ik heb er veel uit geleerd en zal nog veel bijleren, de vraag is : bij een donatie hoeveel is het bedrag dat mag gestort worden, heeft iemand een hint, :respekt: ik zou graag een donatie doen maar ik wil me ook niet belachelijk maken 😳
      Wie is de voorzitter van dit forum, en zijn er bijeenkomsten ?
      Beste Porsche groeten,
      Tony (Nonnino)

Attachments:
      • image_2013-11-03.jpg
      • image_2013-11-03-2.jpg
      • image_2013-11-03-3.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 72)
      • Bon om één en ander duidelijk te maken, de opbrengsten van de adverteerders en de donaties dekken de kosten niet om dit forum draaiende te houden… Tot op heden steek ik er nog steeds geld bij in… Ik weet dat de meesten denken dat een website online houden niet meer is dan een goedkope hosting zoeken en dat is het dan… Dan komen we echter op het punt dat ik in het verleden al heel vaak herhaaldelijk en tot in den treure toe gevraagd heb of er hier online iemand was met genoeg kennis van IT om ons forum mee te onderhouden ? Daar is matige reactie op gekomen, tot men weet wat we kunnen betalen… dan haakt iedereen af, ter info, luister zelf even rond wat de gemiddelde uurprijs is van een ITer (ja dat ligt in de orde van de werkuurprijs van een officieel porsche center en zelfs hoger)en je kan je een perfect beeld vormen van wat we hieraan uitgeven, ik probeer de meeste problemen zelf op te lossen, vandaar dat er soms wat tijd over gaat voor we een probleem opgelost krijgen… wat ik niet opgelost krijg gaat naar een ITer die uiteraard moet betaald worden… Gelukkig hebben we iemand gevonden die begrijpt hoe we werken en er geen problemen mee heeft om soms maanden te wachten op de vergoeding… Verder komen al de inkomsten op mijn belastingbrief en betaal ik daar belastingen op en draag ik daar de btw op af… want de adverteerders krijgen uiteraard netjes een factuur… Ik zou kunnen opteren om veel meer reclame op het forum te zetten en er zo een mooi centje aan bij te verdienen, maar zo werkt het niet, het forum moet geen reclameboekske worden… wat transparantie betreft, wie een goede reden heeft mag altijd bij mij komen kijken in de boekhouding naar de kosten van het forum en de inkomsten van het forum… en dan zullen we verder praten, maar kijk dan niet raar op dat ik ook die persoon zal vragen of ik even zijne belastingsbrief mag bekijken en dan de opmerking maken waarom die persoon niet gedoneert heeft of niet meer gedoneert heeft… uiteindelijk ga je bij een andere zelfstandige toch ook niet vragen wat hij met je geld doet ? enfin derze discussie is hier nu al een paar keer voorbij gekomen… We hebben enkele opties uiteraard, we maken er een gesloten forum van zonder donaties en zonder sponsors en vragen lidgeld om dit op te vangen, ik ben benieuwd hoeveel leden er dan nog zullen blijven en hoeveel hulpvolle antwoorden er nog gaan verschijnen… Andere optie, we halen de adverteerders eraf en vragen een maandelijkse bijdrage om te mogen komen lezen en combineren dat met donaties…. met volgens mij hetzelfde gevolg als voorgaande… of , we laten het zoals het is en doen ons best om er samen het beste van te maken. Ik denk dat de meesten er niet bij stilstaan wat er allemaal bij komt kijken… hoeveel mails en vragen er per dag verwerkt worden… en dat allemaal vrijwillig. Hoeveel posts door de moderatoren gescreend, aangepast, verplaatst enz. worden. Hoe vaak er database problemen en andere problemen zijn die moeten opgevolgd worden… Enfin, ik hoop dat mijn antwoord transparant genoeg is… conclusie, er blijft niks over, er word niemand rijker van, integendeel… wat de donaties betreft die gisterenavond of vandaag gebeurd zijn, die heb ik nog niet kunnen verwerken, ik heb vanochtend als zelfstandige hard moeten werken en zat namiddag op de koffie bij één van onze sponsors, waar ik naartoe reed met mijn wagen die ik zelf betaald heb, en met diesel die van mijn bankkaart afgaat en dus niet met het geld van de donaties… zucht…Lekkere koffie btw ! De donaties zullen straks verwerkt worden, en op de vraag hoe wij weten dat er iemand gedoneert heeft, wij krijgen daar van paypal een mail over… wat er me doet aan denken dat NIEMAND zijn forumnaam vermeld bij een paypalbetaling, waardoor het voor mij soms erg moeilijk is om uit te maken wie er dan gedoneert heeft, en dan kan de zoektocht in de database beginnen, naar een naam of emailadres dat overeenkomt, dus bij donatie, vermeld aub ook even je forumnaam…als er nog terechte vragen zijn, shoot… als t om te zeveren is, bespaar me de tijd… dank u voor u waandacht 😉

Als onafhankelijke en welingelichte bron kan ik jullie met groot genoegen meedelen dat de mods die hier dagelijks de boel doen draaien er nul komma nul aan overhouden integendeel er geld, veel tijd en energie op verliezen … Zij die zich toch geroepen voelen om hele dagen de problemen op te lossen, de bagger van anderen te dulden en er niets aan te verdienen wees gerust het sop is de kool niet waard, en die prostituees waar van sprake trekken eerder op de voile jeanetten van Aalst daar moet je het zeker niet voor doen anders was ik ook al lang mod geweest … maar ik wil wel RS voordragen als eerste invaller 😈

by the way Wim betaalt zelfs voor hun eigen advertentie van CCR hier op de site …

Wa een zever allemaal over degene die hard moeten bezig zijn om het forum gezond te houden, de info die we hier verkrijgen en de koopjes die we kunnen doen :bounce:
            Ik heb juist een donatie gedaan want dit forum is informatief en fijn om te lezen.
            Een autogids of porschescene kost ook geld en daar zagen we toch niet over……..

[quote=”Jollie” post=147877]
              Maar jullie vragen toch ook niet hoeveel of hoe weinig ik in mijn portemonee heb ❗ [/quote]

Bij deze 😈

Ik ben/was nog steeds aan het wachten op de overschrijvingsfunctie voor een donatie,
                maar dat is niet zo simpel om voor elkaar te krijgen precies. 🙁 No problem. 😉
                Aangezien ik 2 nummerplaathouders voor de Sub nodig ga hebben, doe ik er wel een extraatje bij als donatie. :up:

Voor de rest, keep up the good work heren! Het word zeker geapprecieerd. 😉 :applaus:

Jullie doen het niet goed maar SUPER ,laat het nu maar ophouden met muggen ziften en zet hier maar een *slotje op als iedereen een donatie gedaan heeft .Ik zal dit zelf ook doen straks zodra ik er tijd voor heb .Succes aan alle Moderatoren en doe zo verder :drink:

donatie is een fijt ,hopelijk volgen er nog wat forumers dit voorbeeld !

Wim

Ik en waarschijnlijk de ander Mods aan hun post te zien zullen hier geen stress van krijgen, maar alleen het idee dat wij zakkenvullers zijn stoot mij zwaar tegen de borst.

Dit jobke is gewoon liefdadigheidswerk, waar we dan ook nog samen komen om te bespreken hoe we het nog beter kunnen laten draaien, en die kosten van vervoer en drank daar zijn dan ook nog voor eigen kosten.

En hoop dat we bij deze het afgesloten hebben, zo niet moet Mcklusky maar even het woord bij de daad brengen.

En bedankt voor het compliment en we proberen zo verder te gaan. :up:

geen stress é gasten, jullie doen goed werk :up: :applaus:

Wim

[quote=”bccars” post=147878]Buiten de donaties zijn er toch ook nog de inkomsten van de adverteerders ?! Die zullen toch wel een stuk hoger liggen dan de donaties ? Dus als dan iedereen pro deo werkt …

Persoonlijk ben ik eerder geneigd te gaan adverteren dan te doneren ![/quote]

Wij werken inderdaad pro deo, is geen euro verdiensten aan voor ons.
                        Of je het gelooft, dat ligt puur bij jou zelf.

Wil je een taak als moderator, meld je dan aan bij het opperhoofd, komrt er een plaats vrij kun jij die opvullen, en dan kun je elke maand een dikke premie ontvangen van 0 euro.
                        En voor die 0 euro mag je veel tijd doorbrengen op het forum om alles in goede banen te leiden.

En voor sponsoring altijd welkom, dat kunnen we goed gebruiken om de server weer een grotere capaciteit te geven en andere kleine problemen op te lossen die zich nu nog voor doen.

Ik zie liever dat een forum van donaties of lidmaatcshapgeld draait dan van sponsoring/reclame.

[quote=”G-man” post=147791]Wachten tot jij het gedaan hebt, is dat een valabele optie of is dat sarcastisch bedoeld?
                          [/quote]

Beide – de zin en tijd ontbrak (en ontbreekt) me 😉

Buiten de donaties zijn er toch ook nog de inkomsten van de adverteerders ?! Die zullen toch wel een stuk hoger liggen dan de donaties ? Dus als dan iedereen pro deo werkt …

Persoonlijk ben ik eerder geneigd te gaan adverteren dan te doneren !

Mush, ik zou het niet beter kunnen verwoorden. :first:

Inderdaad dit forum draait op “gekken” en vrijwilligers die ieder centje kunnen gebruiken om dit draaiende te houden, en dan weet ik nog niet zeker of de rekening klopt, maar zoals Mush schreef, McKlusky is de man om dit aan te vragen…
                              Maar jullie vragen toch ook niet hoeveel of hoe weinig ik in mijn portemonee heb ❗

Kennis, vriendschappen, ritten,… ik kan blijven opnoemen wat ik er al aan overgehouden heb !
                              En dat zijn de zaken die ik hier koester :first:
                              Alle steun bij de ziekte van mijn vrouw, een RLC, tripje naar St-tropez, bezoekjes,…

Dus koop allemaal die Lanyards, nummerplaathouders en begin te doneren !
                              Uiteindelijk komt het allemaal bij de leden terug hoor :first:

[quote=”JoeBar_S2″ post=147870]bovenop de vraag hoe het besteed wordt… hoe weten jullie dat ik gedoneerd heb?
                                [/quote]
                                Bij een donatie moet er normaal gezien een button onder je naam komen. Ik zal David op de hoogte brengen dat dit niet gebeurd is. Als er nog andere leden hetzelfde “probleem” hebben : McKlusky contacteren :up:

Dit gezegd zijnde…
                                Het forum is gratis :first:
                                Althans, voor de users toch, de boel achter de schermen laten draaien kost tijd en geld.
                                Wat en hoeveel : McKlusky
                                Alhoewel (en ik spreek als gewone user) dat dit imo niets is waar we onze neus moeten insteken. Zoals Ghost hier al zei: reken je tijdswinst eens uit die je dankzij het forum hebt, de koopjes die je kan doen, de kennis, een jarenlange zoektocht naar één of ander schaalmodel op een paar uur beëindigd zien, de ontspanning die je hebt dankzij het forum, etc, etc… en ik vraag me af waarom niet iedereen een donatiebutton onder zijn naam staan heeft. But hey, that’s just me :engeltje:

[quote=”JoeBar_S2″ post=147870]bovenop de vraag hoe het besteed wordt… hoe weten jullie dat ik gedoneerd heb?

al die onzekerheid,

edoch… ik heb gedoneerd :D[/quote]

Goed om te zien dat er nog potente mannen zijn die geen te strakke broeken dragen 😉

bovenop de vraag hoe het besteed wordt… hoe weten jullie dat ik gedoneerd heb?

mijn paypal email is niet mijn email van deze site
                                    en mijn login zit er ook niet in..;

al die onzekerheid,

edoch… ik heb gedoneerd 😀

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 72)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.