alsof we nog niet genoeg betalen!

Home Forum Zeverhoekje alsof we nog niet genoeg betalen!

• Maker
    Discussie
  • Het Duitse Auto Bild heeft alweer eens een mooi onderzoekje gedaan: hoeveel liter krijg je werkelijk in je benzinetank bij een tankbeurt, ten opzichte van wat aangegeven staat op de pomt? En de resultaten liegen er niet om: in meerdere gevallen bleek het tot 0.6 liter minder te zijn dan aangegeven! En de ‘grap’ is dat ze dat nog weten ook! Schuldige is het ‘temperatuurscompensatiemechanisme’ waarmee veel nieuwe pomptoestellen uitgerust zijn (staat dan ook vermeld op het toestel… toch in Duitsland tenminste!); een systeem dat de temperatuurschommelingen dient te compenseren, en er voor zorgt dat de pomp steeds denkt dat het buiten 15°C is! Wat blijkt, bij winterse omstandigheden van 5°C buitentemperatuur, komt er dus maar iets van een 49.4 liter uit als je 50 liter tankt! Op een volle tank van 65 liter (dan zwijgen we maar over een 100 liter tank zoals bij een Q7), gaat er dus makkelijk een liter minder in je tank dan aangegeven… en betaald… Laten we dus zeggen dat we op 10 tankbeurten met Euro 98 dus makkelijk 17 euro benzine betaald hebben die we nooit gekregen hebben… Fijn fijn fijn… :wtf:

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • bij warmere temperaturen was er indd een compensatie naar de bovenkant… maar ‘toevallig’ bleek die minder te zijn dan de verschillen bij de lagere temperaturen, en je moet dus al rond of boven de 25°C zitten om ervan te kunnen profiteren… wat in onze gebieden veel minder voorkomt helaas…

Trouwens, in de zomermaanden (niet dat we nu momenteel veel 25° te zien krijgen) tank ik sowieso al beduidend minder, omdat het verkeer zoveel kalmer is, en er zoveel minder files zijn ‘s morgens, dat ik makkelijk 100 km verder rijd met één tank!!

[quote=”plumber” post=102167]Ik schud ook altijd mijn slang leeg voordat ik ze weg stop :happy:

Maar terechte opmerking: wat gebeurd er als het meer dan 15 graden is?[/quote]

Dan is het 16 graden zeker… ? :happy:

Als we ons met dit soort dingen continu moeten bezig houden gaan ze binnenkort aan elke pomp een klachtenbus moeten hangen om het verschil terug te claimen. Maar idd, het is altijd betalen en nooit ontvangen…toeval…??

Ik schud ook altijd mijn slang leeg voordat ik ze weg stop :happy:

Maar terechte opmerking: wat gebeurd er als het meer dan 15 graden is?

Ik tank dan ook alleen maar als het buiten meer dan 30°C is :happy:

Enne …. vergeet de slang niet goed leeg te schudden voordat je ‘m terug hangt :sarcastisch

is misschien een domme vraag, maar als het dan warmer is compenseert die dan niet in de andere richting, dat je 50 liter tankt, maar dat de meter maar 49,4 aanduidt?
              :engeltje:

Waarom tellen pompen altijd maar in ons nadeel.

Ik zou graag eens 50 Ltr tanken en er maar 40 moeten betalen, waarom gebeurd dat nooit ❓

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.