Alternator is het aan het begeven

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Alternator is het aan het begeven

  • Maker
    Discussie

  • Tom

      Hallo allemaal,

      Ik heb een Porsche 911 SC van 1979. Heb hem nu al enkele maanden, en in het begin ging het lampje van de alternator aan als de motor onder de 1000 T/min draaide. Eens je aan het rijden was ging het terug uit.

      Nu sinds een week, gaat dit lampje pas uit als je rond de 2500 T/min draait, ik vrees dat de alternator zijn beste tijd heeft gehad ?

      Is hier iemand die mij kan helpen, en mij zeggen hoe we die eruit krijgen ? Moet daarvoor de hele motorblok er weer uit?

      Alvast bedankt.
      Groetjes,
      Tom

    4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Tom

        Bedankt voor de goede tip, het was inderdaad de regelaar die stuk was. Blijkbaar stond er ook zelfs geen juiste op, er stond een Bosch regelaar op en er moest een Marechal opstaan.

        We hebben vandaag een ritje van 300 km gedaan, en alles ziet er goed uit, behalve zitten we nog met 1 zaak waar niemand mij mee kan helpen.

        Je vertrekt met de porsche, als je voor een rood licht staat, komt het toerental stationair mooi terug naar 900 T/min, en na een uurtje ongeveer , als de motor goed warm is, blijft hij stationair draaien op 1500 à 2000 T/min. We hebben nu wel een truukje gevonden, voor het rood licht gewoon effe in 3e zetten, en effe vooruit laten gaan, dan zakt hij wel terug.

        Aan wat zou dit kunnen liggen?

        Alvast bedankt.
        Tom

          Ik denk dat de regelaar op de alternator het aan het begeven is. Maar kijk zeker eens naar je riem ook

          Luc

            ik had ook zo’n probleem, na vervangen alternator had ik het nog steeds. na een lange zoektocht bleek dat er een slecht contactje was aan de voedingskabel ergens. dus dit ook allemaal is nakijken en nameten.

            Dieter

              Tom,

              Is de aandrijfriem van je turbine goed aangespannen, alternator zit op dezelfde as en als je riem slipt dan wordt de turbine alsook de alternator niet goed aangedreven en gaat dit lampje branden. Hoe is de temperatuur van de motor ? Ik zou deze zaken eerst controleren, het is wel slecht ermee te rijden als je turbine niet genoeg koelt, slecht koeling kan tot catastrofes leiden dus eerst toch de riem nazien.

              Voor meer inlichtingen i.v.m het vervangen van een alternator kijk hier eens
              http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_alt_replace/911_alt_replace.htm kan van nut zijn

              Motorblok moet er niet uit.

              Peter

            4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.