Alternator kaput ?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Alternator kaput ?

• Maker
    Discussie
  • Zaterdagavond zonder problemen naar ‘t verre Limburg geknald, tijd genoeg onderweg dus wat zitten rondkijken, ook naar de spanningsmeter en die stond mooi op ongeveer 13,5 Volt.
    Zondagmorgen op een lege E40 en met één oog op de Coyote nog even de 258/uur aangetikt 8) en even later “Warnung check batterie/alternator” 🙁

Heb de batterij gemeten, gaf maar een 10 Volt meer, de auto gestart (na een kleine oplaadbeurt) en krijg maar ‘t zelfde of nog ietsje minder.

Maw : alternator kapot?
    Is dat iets dat ze op ‘t schap liggen hebben bij Porsche, of is dat één van die dingen die moeten gereviseerd worden? Kosten? Zelf te vervangen?
    We spreken over een 996 4S.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Hmmm, dat moet ik toch tegenspreken…
      Was onderweg van Tongeren naar Lebbeke (Dendermonde) en thv. Tienen kreeg ik de melding “check batterie/generator”, ik ben tot thuis geraakt, en dat moet toch nog een 80-tal km geweest zijn…
      De Voltmeter op ‘t dashboard gaf wel maar 9 Volt meer aan 🙂
      Enja, slim als ik ben 😯 😉 had ik radio, chauffage etc… uit gezet. 💡

0

924carreragt schrijft:

Je zult volgens mij niet van Dendermonde tot in Geel geraken enkel op de batterij, ben er zelfs zeker van…

Daar ben ik ook zeker van, bij moderne auto’s als een 996, tsjokvol electronica, houdt een batterij het gewoonlijk iets van 10 – 20km uit als ze niet bijgeladen wordt. Vond het zelf ongeloofwaardig klinken toen ik het voor het eerst hoorde, maar heb het met eigen ogen gezien bij een nieuwe Mercedes, goeie 10 kilometer en auto stierf ter plekke 😕

0

Nope, heb dan maar besloten om de alternator te laten fixen bij onze Luc RSR …
          Hij staat er al en alles 😉

0

Je zult volgens mij niet van Dendermonde tot in Geel geraken enkel op de batterij, ben er zelfs zeker van…

0
            Anoniem

Is bij mij in de buurt.
              Verder zou ik het niet echt vertrouwen om zo ver nog te gaan rijden, de batterij zal verder leeglopen totdat de motor stilvalt vrees ik.
              Je zou misschien een 2de batterij kunnen meenemen in de auto.

0

Yup ! OPC = Official Porsche Centre

0
                Anoniem

Mushroom schrijft:

Heb het gewoon gevraagd bij OPC Geel, hij moet er toch binnen…

Bedoelt u Porsche Verellen in Geel ❓

0

Hmmm, nu vraag ik me af : geraak ik -alleen op de batterij- nog in Geel van in Dendermonde? Meestal wat file enzo …
                    Hij hangt nu wel aan de lader maar een uurtje ben je snel onderweg.
                    Iemand een idee? Anders moet ik misschien toch maar bij RSR even binnenwippen?

0

Zelf demonteren is geen optie 😳 😉
                      Heb het gewoon gevraagd bij OPC Geel, hij moet er toch binnen…

Thx voor de replies… 😛

0

Als je van tegen Heist op den Berg bent kan ik u Stefan Janssens aanraden,goedkoop en supergoed,hersteld enkel wat nodig is voor een zacht prijsje en normaal dezelde dag nog klaar.
                        Woont in Baal en tel is 0477 591991
                        Je moet wel de alternator zelf demonteren..

0

Ook ooit zo’n voorval gehad .
                          Bleek de alternator niet stuk te zijn , maar de koolstofborsteltjes op .
                          Zoiets meld men eigenlijk nooit en wordt dadelijk de alternator vervangen terwijl het een kleine klus en kost is om de koolstofborsteltjes te vervangen .

0
                          Anoniem

Bosch center, ruilalternator en met een beetje geluk hebben ze er eentje liggen.

0

Jaja, uitgemeten mét draaiende motor ook, ook maar rond de 10 Volt meer 🙁

Worden die bij Porsche OPC gereviseerd, of is’t daar d’office een nieuwe die ze erin pleuren?
                              Hij moest toch nog eens binnen om een kabel van de versnellingsbak te vervangen.

0
                              Wim

Dynamo kun je goed laten reviseren, kosten voor een 911 3.2 bedragen hier 180 euro.
                                Zijn hem dan normaal 2 dagen kwijt.
                                Of het demonteren zelf te doen is weet ik bij dat model niet.

Heb je verder al eens gemeten (draaiende motor) hoeveel stroom erin de accu komt van de dynamo, moet tussen de 13.6 en 14.2 liggen, kan ook zijn dat de batterij geen stroom meer vast houd. 💡

0
                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.