- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
14 november 2006 om 17:46
Het moest een heel fijn uitstapje worden…
Vrijdag mijn “elber” gaan terughalen bij Kronos. Heb hem helemaal in topconditie laten zetten. Carterjoint laten vervangen, kleppen gesteld, groot onderhoud 180.000 km, koppeling nagekeken. Afin totale check-up en vervangen wat nodig was. Uiteraard is de motor hiervoor uit de auto gehaald.
Factuur: 3.252 euro. slik, maar ok, alles om mijn beestje in supervorm te krijgen.
Het uitstapje dus: samen met een vriend porschemaniak had ik afgesproken dit weekend naar het museum in Stuttgart te rijden en terug te komen langs de Nordschleiffe om daar wat te dollen.
Mooi plan. Tot we in Worms op de snelweg stoppen aan een tankstation.
De motor draaide mooi in vrijloop tot opeens een een ratelend geluid uit het motorcompartiment kwam en er een alarmsignaal in de cockpit klonk 😯 .
Gelukkig meteen de motor stilgelegd (hij heeft geen 2 sec gedraaid).
Diagnose: as van de alternator gebroken, waardoor de ventilator naar achter kwam en het hele boeltje tegen elkaar aan draaide.
ADAC to the rescue (300 euris), 964 bij Porsche in Mannheim gelaten en bloody trein naar huis (120 euris).
Het verdict: +/-1.600 euro om de alternator en wat andere prullen (riempjes etc) te vervangen.
Zwaar kl**** en k** met peren.
Nu mijn evidente vraag: kan dit euvel iets te maken hebben met de werkzaamheden die bij Kronos werden uitgevoerd? (riem te hard gespannen…)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.