Alweer… een bekende ?

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Alweer… een bekende ?

• Maker
    Discussie
  • Zaterdagmorgen omstreeks 04.30 uur reed op de E17 een vrachtwagen door een hevige regenbui richting Antwerpen.
    Ter hoogte van Steendorp hoorde de chauffeur plots een doffe slag.
    De vrachtwagenchauffeur keek in zijn spiegel en zag dat hij een porsche aan het meeslepen was….
    Hij zette zijn vrachtwagen op de pechstrook juist voor afrit Haasdonk vanwaar hij de hulpdiensten alarmeerde.
    Die werden geactiveerd voor een ongeval met geknelde.
    De toegesnelde brandweer van Kruibeke, ziekenwagen van brandweer Temse en MUG AZ Niklolaas hadden geen seconde werk.
    De chauffeur was ongedeerd en al uit het voertuig.
    Wellicht is de porsche geslipt door de combinatie van regen en snelheid.
    De auto zelf was een jaar oud, de bestuurder had hem nog maar een maand in zijn bezit (leasingmaatschappij)

Bron: Firefighter/hulpdienstenforum

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • [quote=”Stef69″:e06vtfs0]zit airbag-sensor niet in bumper? zoals bij vele ander merken?

deze zijn bumper is gewoon onder vrachtwagen geschoven, en klap is op ruit (frame) opgevangen

koprol : idem ?[/quote]

Inderdaad, de airbag gaat maar in werking bij plooing van de kreukzones en die zijn in dit geval niet geraakt. Een vals gevoel van veiligheid dus in sommige gevallen.

zit airbag-sensor niet in bumper? zoals bij vele ander merken?

deze zijn bumper is gewoon onder vrachtwagen geschoven, en klap is op ruit (frame) opgevangen

koprol : idem ?

Daar heeft er echt wel eentje geluk bij een ongeluk gehad

alles is uiteraard ook afhankelijk van hoe hard de klap was en of de impact gebeurd is op de plaats waar de sensoren zaten, want het ziet er allemaal wel zeer spectaculair uit maar het hoeft daarom niet eens zo een harde klap geweest te zijn…

[quote=”porschky”:1tho0yf4]toch vind ik het wel wat vreemd dat de airbag(s) niet opengegaan is (zijn) op die wagen????? 😯 Gezien de schade zou je dat toch mogen verwachten??

Lijkt trouwens meer te gebeuren; toen mijn zus haar BMW Z3 perte reed op de Nürburgring vorig jaar, zijn de airbags ook niet opengegaan?!! 👿 [/quote]
              Had hij zijn gordel wel aan ? Ik meen te herrineren dat bij sommige merken de airbags niet opengaan als de chauffeur zijn gordel niet aan heeft.

Van geluk gesproken, wow.
                Voor mij wel even een reality check: ook de 4’s gààn uiteindelijk.
                (maar tja, alles zeker, als ge uw snelheid niet aanpast..)

toch vind ik het wel wat vreemd dat de airbag(s) niet opengegaan is (zijn) op die wagen????? 😯 Gezien de schade zou je dat toch mogen verwachten??

Lijkt trouwens meer te gebeuren; toen mijn zus haar BMW Z3 perte reed op de Nürburgring vorig jaar, zijn de airbags ook niet opengegaan?!! 👿

… de chauffeur had hem volgens het artikel nog maar een maand. Als het zijn eerste was, heeft ie mss te veel vertrouwen gehad in de wagen ?
                    Mijn garagist heeft mij van in het begin op het hart gedrukt : de eerste maanden zachtjes aan, wagen en vermogen leren kennen en dan kan je al eens grenzen beginnen te verleggen.

Anoniem

[quote=”1560″:7db4bou1]4S
                      dat zou dan toch niet mogen hé, slippen op nat wegdek[/quote]
                      Foute redenering (en waarschijnlijk een deel van de oorzaak van een aantal ongevallen): het is niet omdat het een 4×4 is dat hij niet kan slippen als het nat is. Het zijn de brede banden die het ’em doen (als ze dan al in goede staat zijn wat ook niet altijd het geval is).

[quote=”1560″:2lueyzhr]4S
                        dat zou dan toch niet mogen hé, slippen op nat wegdek[/quote]

Zomerbandjes ws…
                        Dan trillen de beentjes wel even bij het uitstappen !

4S
                          dat zou dan toch niet mogen hé, slippen op nat wegdek

… die Porscherijders van tegenwoordig hé … 😕

die heeft idd veel geluk gehad zo te zien.

Inderdaad, veel geluk gehad… oef !

Deze persoon heeft toch wel echt geluk gehad !!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.