Americans

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Beste flat6-liefhebbers,
      Laat ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Wim en ben nieuw op het forum.
      Heel binnenkort zal ik afscheid nemen van mijn 3.2 Carrera Cabrio (1986) om deze hopelijk snel in te ruilen voor een 993 Cabrio. (eerst het ‘oude’ spul buiten, zei de madam).

      Ik ben dus op zoek naar een 993 Carrera Cabrio met max. 120.000km, bij voorkeur zwart of blauw (geen blauw interieur… not easy to find…).
      In Duitsland en ook in Belgie zie je steeds meer Amerikaanse import opduiken, evenens met prijzen die varieren tussen de 35.000 en 45.000 Euro.
      Mijn vragen zijn:

      -Wie heeft ervaring met een amerikaanse import 993 ?
      -Wat is volgens hem/haar het effect op toekomstige restwaarden van een import (meer of minder stabiel dan een Europeaan?)
      -Wat zijn de prijzen van een conversie? (bumpers, tacho, …)
      -Bemoeiljkt de achterste gordelopstelling het plaatsen van een origineel windscherm?
      -Welke instanties kunnen de conversie van de tacho officieel certifieren? (miles naar kilometers)
      -Zijn de vaak lage kilometers (miles) eerder gelinkt aan het weekend-gebruik van onze Amerikaanse vrienden of is dit een vergelijkbaar fenomeen met wat je in Italie ziet gebeuren?

      Dank alvast voor jullie input !

      Veel Porsche-plezier 8)

      Wim

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • heb zelf een 993 cabrio zwart zwart, ook een amerikaan, papieren zijn in orde want rij er mee rond.
        is nu in onderhoud bij Jurgen.
        Wil hem eventueel wel verkopen, ben op zoek naar een 993 s
        Is in perfecte staat met ongeveer 100000 km en mag altijd getest worden
        Dat gerotzooi met tweedehandswagens daar krijg ik de kriebels van

        Mvg
        Ron Vos

        Anoniem

          Dank voor de reactie iedereen.
          Ik zet inmiddels mijn zoektocht verder (ondertussen een keertje naar Duitsland gereden maar daar helaas een mafiose Porsche-handelaar aangetroffen).
          Mochter er iemand een mooie 993 cabrio weten staan… let me know!
          Groeten
          Wim

            Vriend van mij in mei 2008 een US 993 cabrio van een belgische handelaar gekocht. Wagen was dan in juni 2008 hier in Belgie en dan kwamen alle probleemen. Maar sinds eind maart kan hij met de Porsche rijden. Dus voor een US model welke nog niet ingeschreven was in belgie moet jij veel geduld meebrengen.

              hallo ik heb me vorig jaar december er ook ene aangeschaft en kwam uit de us hij was ingervoerd door de verkoper maar van dan af was het aan mij eerst naar d’ieteren met de wagen om een technische fiche aan te vragen 330 euro en 5 weken wachten
              als die papieren aangekomen zijn mogen ze naar ministerie van financien gestuurd worden om te kijken of op de wagen geen schulden zitten ….. wachten ….. daarna mag je een afspraak maken bij de keuring daar word hij volledig nagemeten en worden de papieren op gestuurd naar .. jawel brussel om te kontroleren of de afmetingen overeen komen met wat in hun boekje staat.
              zover zit ik nu na een dikke 4 maand de burocratie hier in belgie draait op een verdraaid trage manier er werd mij verteld dat het nog wel eens een 5 tal weken kan duren eer die terug zijn dan moet ik nog een een afspraak maken met de technische keuring en dan pas kan ik de wagen laten inschrijven
              wat betreft de prijs gaat deze auto mij toch nog steeds een dikke 10000 euro minder kosten dan mocht ik hem hier ergens gekocht hebben vergeleken met de staat waarin hij zich bevind hij is nog in nieuwstaat zonder roest of beschadiging of aantastingen door zout
              de bumpers vooraan kan die blok die eraan staat af gevezen worden en een langere pinker ingestoken worden en ik denk achteraan kunnen die er ook af zonder verdere aanpassing de lichten heb ik ook vervangen omdat de lijn die het licht vormd als je op een muur schijnt niet overeen komt met de europese versie
              is het sop nu de kolen waard ? wil je er een termijn op zetten van in enkele weken wil ik rijden doe het dan maar niet je moet hier geduld hebben
              nog 1 goede raad wil toch ene van de us zorg ervoor dat hij in vlledig originele staat is want op het kleinste detail dat niet conform is zou hij kunnen afgekeurd worden en brengt alleen maar extra kosten met zich mee
              alvast veel succes met de zoektocht en veel geduld toe gewenst

                Amerikaanse versie verschilt eveneens aan de buitenkant. Namelijk GEEN zijdelingse pinkers tov de Europese 993.
                Dus niet alleen de bumpers voor en achteraan. 😉

                Eric

                  Inderdaad, ze komen ook uit de fabriek in Stuttgart !
                  De aanpassingen zijn zeker te doen volgens mij. Er moet wel een gelijkvormigheidsprocedure gestart worden omdat de auto van buiten de EU komt. Ik heb vernomen dat dit een 8 tal weken in beslag neemt….

                    De Amerikaanse komen uiteindelijk toch ook uit de Stuttgartse fabriek … Dus mits een paar aanpassingen te doen, rij je hem hier zonder problemen.
                    MAAR het schijnt niet simpel te zijn hem hier gekeurd en ingeschreven te krijgen (versta: vééééééél geduld en lang wachten)! Qua prijs ga je uiteindelijk geen profijt meer doen.

                      Ik heb een rasechte nachtblauwe – zwarte europeaan de la France en is eigenlijk nog maar net ingereden 😛
                      Maar ik heb die vraag onlangs eens gesteld en wat blijkt, een US 993 is binnenin anders en geeft nogal “vreemde” problemen (alarmen) maar heb niet echt gevraagd wat juist. Ik dacht altijd, als hij van California enzo komt het altijd beter was want daar is het zeer droog, dus geen zorgen over roest enzo. Nu blijkt dat de rubbers en bedradingen niet zo goed tegen die droogte kunnen en dus schuren en scheuren. Wat goed is voor het metaal is dan blijkbaar weer slecht voor alle andere dingen.

                      Volgens mij is er wat betreft de buitenkant niets anders in afmetingen dan de europese versie buiten die bumpers, dus alles wat op een europeaan past, past ook op een amerikaan. Maar ik dacht nu toch wel dat de Amerikaanse wagen een héél stuk goedkoper zouden zijn (ook na import en transport) dan de Europese maar als ik jou prijsrange zie blijkbaar niet echt…

                        IK heb zelf een 993 cabrio zwart zwart!
                        Komt uit US en geen probleem!
                        Alleen kan de check engine lamp gaan branden omdat de secundaire luchtstromen verstoppen, is enkel bij een amerikaan! Onder hoge druk doorspuiten en opgelost
                        De usa 993 zijn dikwijls in een betere staat, ik heb er honderden gezien hier in Belgie ofwel total loss ofwel opgereden

                        Ik zie niet in waaromde waarde van een amerikaan kleiner zou zijn dan die van een europeaan!

                        Mvg
                        Ron Vos

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.