And we are here again…

Home Forum Stel jezelf even voor ! And we are here again…

  • Maker
    Discussie

  • Dominique
    Deelnemer

      Hallo iedereen,

      Na de 996 TT verkocht te hebben eind 2015 en bijna twee jaar ‘Porsche-loos’ geweest te zijn, is het nu tijd voor opnieuw iets moois; een 997 mk2 Carrera 4S. Ondanks het feit dat de PDK een schitterende transmissie is, prefereer ik toch een old-school manuele transmissie (ik ben nog van den oude stempel 😀 ). Dankzij de PSE bovendien een schitterende soundtrack 🙂

      De winter staat dan wel voor de deur, maar dat zal me toch niet tegenhouden… :driver:

      Enkele fotootjes bijgevoegd.

      Misschien tot binnenkort op een of ander event…

      Attachments:
      • IMG_20171109_152834.jpg
      • IMG_20171109_152847.jpg
      • IMG_20171109_152751.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
      • :up: Goed dat het een simpele fix was :up:

          Probleem gevonden, de afdichtingsbout van de ‘oil pan’ had een barst blijkbaar. Een nieuwe gemonteerd, alles ok nu… me happy 8) :sleep:

            [quote=”Mart” post=259233]Protest!!!!! “Hoewel veel forumleden de kleur ‘boring’ vinden”

            En waarom hebben ze dan allemaal een grijze???????????????????????????????????[/quote]

            Zou het niet kunnen dat eigenaars van een gele / appelblauwzeegroene hier meer lawaai maken en dus met “veel” lijken te zijn? :mrgreen:

              Nog eens bedankt voor de vele leuke reacties, 997 C4S ziet er damn sexy uit 😀
              Ik vind de 991 een fantastisch mooie auto, maar ik vind de 997 toch net iets meer 911 hebben, al is het maar omdat ik de 991 iets te veel ‘uitgerokken’ vind (langere wielbasis). Maar dat zijn maar details en persoonlijke voorkeuren, ieder zijn P-ke to enjoy 8) :driver:

                Heb nog eens deftig gekeken onderaan, lijkt me toch niet veel op aan te merken. Zeer weinig krassen of dergelijke. Inderdaad een (klein beetje) geel stof (eerder dan verf). Die afgeplatte uitlaatbuizen lijken me redelijk normaal op basis van wat ik op het www terugvind (zie foto). Morgen een bezoekje aan Porsche, zal wel wat duidelijker worden 🙂

                Attachments:
                • engine.JPG

                  Tja, wagen heeft vorige week (op mijn vraag) een volledige PPP inspectie ondergaan bij een Porsche centre, was volledig goed bevonden 🙄

                    [quote=”Dominique” post=259190]Bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen even gegoogeld en is inderdaad de dop om olie af te laten, dus op zich niets ergs. Ik hou het in het oog. De wissel werd nochtans uitgevoerd bij een erkend Porsche centre. Als het blijft ga ik wel even langs bij de Porsche mechanieker waar ik normaal ga.[/quote]

                    Kijk het goed na of laat het nakijken door iemand die er verstand van heeft.
                    Lijkt mij dat de onderkant van de wagen al wel eens iets heeft geraakt.
                    Uitlaten lijken platgedrukt en gele verf hoor niet aan de onderkant van de motor te hangen :geek:
                    Wel aan curbstones naast een circuit bvb :engeltje:

                      Protest!!!!! “Hoewel veel forumleden de kleur ‘boring’ vinden”

                      En waarom hebben ze dan allemaal een grijze???????????????????????????????????

                        Nice ride, enjoy!!

                        zelfde velgen op mijn winterbanden zitten….indeed easy to clean

                        [quote=”Xaverius” post=259200]Mooi !

                        (Ben heimelijk altijd fan gebleven van de meer uitgesproken rondingen van mijn 997.2 C4 dan die van de 991…)[/quote]

                        daarom bij 997.2 gebleven!!!! :happydance:

                        123

                          noooois

                            Welkom terug. :up:

                            Zeer mooie wagen, de 997 4S , ook in’t zilver :coolness:

                              Mooi !

                              (Ben heimelijk altijd fan gebleven van de meer uitgesproken rondingen van mijn 997.2 C4 dan die van de 991…)

                                Bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen even gegoogeld en is inderdaad de dop om olie af te laten, dus op zich niets ergs. Ik hou het in het oog. De wissel werd nochtans uitgevoerd bij een erkend Porsche centre. Als het blijft ga ik wel even langs bij de Porsche mechanieker waar ik normaal ga.

                                  voorzien van een nieuwe koperen dichtring en op moment aangedraaid op 50 Nm zou dit niet mogen. je kan proberen om je carter te ontvetten en de dop ietsje vaster te schroeven.

                                    Deze morgen een oliedruppel gevonden onder de motor 🙄
                                    Ik denk dat ik weet waar het vandaan komt (zie foto’s). Iets om me zorgen om te maken? Ze hebben voor de aflevering een oliewissel uitgevoerd, zou het kunnen dat het de ‘drain plug’ is die wat lekt?

                                    Attachments:
                                    • IMG_20171111_121545.jpg
                                    • IMG_20171111_121950.jpg
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.