[quote=”Monza” post=179674][quote=”SKeijmel” post=179673][quote=”bccars” post=179656]Mening … Fantastische velgen … Mooi en kwaliteit !
… Banden geen ervaring mee, consensus op de fora is in het voordeel van de mpss !
En als je liever niet 245-265 rijdt dan ga je toch voor de 245-275.[/quote]
ik denk dat 245-265 de betere combi is ;)[/quote]
wagen presteert het best op de originele setup zou ik denken :engeltje:[/quote]
Dat is niet helemaal waar porsche heeft express onderstuur ingebouwd in de cayman r. Hij is gelimiteerd op de frontend.
Om de auto dwars te krijgen of te driften moet je echt heel lomp doen!
(mede door het diff heb je meer onderstuur en moet je hem op het gas rijden is de filosofie)
De meeste auto’s zijn zoiezo veilig afgesteld.(lees onderstuurd)
De nieuwe cayman 981 is weer “zoveel” beter. ze hebben hem vooral iets minder onderstuur gegeven als je de reviews moet geloven. zelf nooit gereden.
ook is dat nieuwe chassis 40% stijver en heeft hij een haartje grotere remmen. ook doen ze elke generatie net weer iets meer spoorbreedte voor.
voor betere turn in
Dat onderstuur heb ik al iets opgelost door een custom uitlijning buiten fabrieks specs voornamelijk -1 camber voor en bijna geen toe. en -2.1 camber achter.
(standaard heb een cayman 0.3 graden caymber tot -0.5 en achter max -1.5 af fabriek)
als ik minder onderstuur zou willen zou ik ook weer minder camber achter kunnen doen.
maar deze camber kunnen de banden wel hebben i.v.m. te vee slijtage uit de buiten wang anders.
Een maatje breeder voor zou een mooie onderstuur oplossing zijn naar mijn mening.
niet dat ik een rare overstuurde auto wil, ik wil hem gewoon neutraal hebben
ook zover ik kan zien bij de vln racers hebben ze breeder voor. ook gebruiken ze deze velg op race caymans.