Ander setje velgen voor circuit

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Technical Tips & Tricks Ander setje velgen voor circuit

  • Maker
    Discussie
  • OZ Alleggerita
    8.5J 18 et 53 steek 5×130 €805.07 894.50
    10J 18 et 40 steek 5×130 €875.00 934.50

    (ik heb deze velg maten zelf uitgezocht. op de voorkant past dan 235 en 245 optimaal op de velg. en achter 265 of 275)

    In Combinatie met

    Michelin Pilot SuperSport
    maten:
    245/40 R18 97 Y
    265/40 R18 101 Y

    Of

    Michelin Pilot sport 2
    235/40 R18
    265/40 R18
    N Spec banden.

    Supersport is dan wel niet te leveren in 235 voorband maar wel in 245. persoonlijk denk ik dat hij die cm meer voorband wel kan hebben ivm met zijn ingebouwde onderstuur.
    Supersport lijkt mij echt wel beter dan Pilot Sport 2 N spec.

    wat zijn jullie meningen / tips ?

9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
    • misschien zijn deze Ultraleggera’s wat voor jouw 987 R? z’n set 18 inch OZ alleggerita’s is helaas al verkocht.

      0

        [quote=”pvdw” post=179692]Niet twijfelen, mooie velg, en als het iets breder mag hebben, doen ! , je kan altijd weer wat meer camber bijgeven indien nodig.

        Ps, kan setje ook aan goeie prijs krijgen als je wil(no offense Monza)[/quote]

        Pm me maar ik heb al een goed aanbod Denk Ik;)

        1680 euro voor de 4 velgen in die maten. incl btw
        Morgen nog even kijken voor de 4 banden $

        Verder wordt het maar hopen dat mijn gok goed is en dat het niet te veel is.
        Maar daar ben ik niet zo heel bang voor. maar verder dus geen mensen hier die daar mee geëxperimenteerd hebben?

        Meer camber kan helaas niet. voor zit de max op -1 met de fabrieks afstel mogelijkheben.
        de voorkant meer camber zou ook een fix zijn, dan krijg je het misschien goed werkend met 235.
        ook als je de slijtage van de voorband ziet kan hij wel meer dan -1.0 gebruiken.

        voor de geintreseerden ( de slijtage van mijn banden +- 10.000 km en 4 trackdays en sportief rijden )

        voor

        https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154509.jpg
        https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154338.jpg
        https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154326.jpg

        achter
        https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154315.jpg
        https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154237.jpg
        https://dl.dropboxusercontent.com/u/27621160/Cayman%20R%20SKeijmel/autobild/20140916_154217.jpg

        ik ben zoiezo positief verrast met hoe lang het, het uit houd!
        je zou bijna denken dat ik niet doorijdt 😉 maar goede uitlijning scheelt een hoop.
        mijn tip is zoiezo als je cayman na de fabrieks aflevering nog nooit is uitgelijnd.
        Zoiezo eens laten doen. af fabriek nemen ze het niet zo nauw!

        vraag ook altijd naar een voor en na uitlijning uitdraai hier is mijne

        de enige reden dat het nog rood is. omdat mijn camber specs nu buiten de fabrieks opgaves zijn 😉

        0

          Niet twijfelen, mooie velg, en als het iets breder mag hebben, doen ! , je kan altijd weer wat meer camber bijgeven indien nodig.

          Ps, kan setje ook aan goeie prijs krijgen als je wil(no offense Monza)

          0

            dubbel

            0

              [quote=”Monza” post=179674][quote=”SKeijmel” post=179673][quote=”bccars” post=179656]Mening … Fantastische velgen … Mooi en kwaliteit !
              … Banden geen ervaring mee, consensus op de fora is in het voordeel van de mpss !
              En als je liever niet 245-265 rijdt dan ga je toch voor de 245-275.[/quote]

              ik denk dat 245-265 de betere combi is ;)[/quote]

              wagen presteert het best op de originele setup zou ik denken :engeltje:[/quote]

              Dat is niet helemaal waar porsche heeft express onderstuur ingebouwd in de cayman r. Hij is gelimiteerd op de frontend.
              Om de auto dwars te krijgen of te driften moet je echt heel lomp doen!
              (mede door het diff heb je meer onderstuur en moet je hem op het gas rijden is de filosofie)
              De meeste auto’s zijn zoiezo veilig afgesteld.(lees onderstuurd)

              De nieuwe cayman 981 is weer “zoveel” beter. ze hebben hem vooral iets minder onderstuur gegeven als je de reviews moet geloven. zelf nooit gereden.
              ook is dat nieuwe chassis 40% stijver en heeft hij een haartje grotere remmen. ook doen ze elke generatie net weer iets meer spoorbreedte voor.
              voor betere turn in

              Dat onderstuur heb ik al iets opgelost door een custom uitlijning buiten fabrieks specs voornamelijk -1 camber voor en bijna geen toe. en -2.1 camber achter.
              (standaard heb een cayman 0.3 graden caymber tot -0.5 en achter max -1.5 af fabriek)

              als ik minder onderstuur zou willen zou ik ook weer minder camber achter kunnen doen.
              maar deze camber kunnen de banden wel hebben i.v.m. te vee slijtage uit de buiten wang anders.

              Een maatje breeder voor zou een mooie onderstuur oplossing zijn naar mijn mening.
              niet dat ik een rare overstuurde auto wil, ik wil hem gewoon neutraal hebben

              ook zover ik kan zien bij de vln racers hebben ze breeder voor. ook gebruiken ze deze velg op race caymans.

              0

                [quote=”SKeijmel” post=179673][quote=”bccars” post=179656]Mening … Fantastische velgen … Mooi en kwaliteit !
                … Banden geen ervaring mee, consensus op de fora is in het voordeel van de mpss !
                En als je liever niet 245-265 rijdt dan ga je toch voor de 245-275.[/quote]

                ik denk dat 245-265 de betere combi is ;)[/quote]

                wagen presteert het best op de originele setup zou ik denken :engeltje:

                0

                  [quote=”bccars” post=179656]Mening … Fantastische velgen … Mooi en kwaliteit !
                  … Banden geen ervaring mee, consensus op de fora is in het voordeel van de mpss !
                  En als je liever niet 245-265 rijdt dan ga je toch voor de 245-275.[/quote]

                  ik denk dat 245-265 de betere combi is 😉

                  0
                  PDS

                    Ik rij met de Michelin Sport Cup, de sportcup 2 zou nog beter zijn. :think:

                    Je kan voor de wielen en banden best eens pm sturen naar Monza !
                    Ik heb daar zeeeeer goeie ervaringen mee :up:

                    0

                      Mening … Fantastische velgen … Mooi en kwaliteit !
                      … Banden geen ervaring mee, consensus op de fora is in het voordeel van de mpss !
                      En als je liever niet 245-265 rijdt dan ga je toch voor de 245-275.

                      0
                    9 reacties aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.