Andere velgen 924

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Andere velgen 924

• Maker
    Discussie
  • [url=http://img69.imageshack.us/my.php?image=woowvu8.jpg:2p9b5ufs]

Hey ik had dus deze bovenstaande foto gezien.

Weet iemand of zoiets haalbaar is.

Moet ik hiervoor dingen uit gaan slijpen of uitkloppen?

Dit is dus wat ik wil.

MVG leander

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • is dat op een 2.0 924 of op een S?

is je ophanging daarvoor aangepast???

die van de foto, das nog altijd niet genoeg vrije ruimte achteraan om zonder haperen te kunnen rijden

of ‘t moet zijn dat ie zijn dempers vervangen heeft door dempers van een camion, die niet meer comprimeren..

en dan kan ik me niet inbeelden dat het ook maar een beetje deftig rijd…

bovendien, zoeen brede sloefen, voor , zonder servo, zal minder leuk sturen worden
      en zoeen brede sloefen achteraan, met “maar” 125 pk zal de auto slomer maken…

der is een reden waarom de huidige eigenaar er van af wil
      en ik denk dat ik ze al vernoemd heb

op mijn type 1 944 zat 205 voor , 215 achter, zonder servo
      ben naar 195 voor 205 achter gegaan, en de auto werd er leuker van

mijn 944S, die heeft 205 voor, 225 achter met servo, met 190 pk, met de vernieuwde type 2 ophanging en wiel offset… en breder zou ik het niet willen maken, vind ik onnodig

azev A soms vind je ze nog onder de naam atev de eertse velgen waren atev daarna werd de naam veranderd in AZEV

en wat die spacers betreft alles is afhankelijk van welke breedte en zeker even belangrijk dat je de juiste et waarde hebt

(et waarde is de plaatsing van het hart tov van de breedte van de velg )

hoe hoger de et waarde des te verder naar binnen en hoe lager de et waarde des te verder komt de zelfde velg naar buiten

tabellen en dergelijke vind je her en de op het internet

Sorry voor het terug naar boven halen van deze topic…
          Wat voor velgen zijn het (die van in de beginpost)??
          Ik vermoed dat wanneer je deze velgen onder een 944 wil zetten dat je dan wel met spacers moet werken??

Grtz

Hahahaha inderdaad
            Dan wordt het “bijna helemaal origineel” 😆

@Leander,

Dan ge je je signature wel moeten aanpassen hé: “Helemaal origineel !” 😉

Jup en het zijn precies die van de foto, de eigenaar wil ervan af.. hij wil terug op de honinggraats.. het zijn 17 inch 255 achter en 225 voor.
                  Hij zei dat er aan de voorkant spacers nodig waren, en achter paste allemaal prima !

Koen je hebt PB 😉

Ja, zo moeten het er zijn, heb samen gezocht met Leander en we hebben er al gevonden.

Koen , jij had toch nog een ander setje liggen, waren dat geen azevs ?

Ik heb “nog” geen PB gekregen , maar die zal wel komen 😉
                        Neen , ik heb geen velgen meer liggen in 4×108(wat een 924 heeft)
                        Ik heb wel 3 setjes 5×130 liggen 8)

Goed, ik moet dus bij Koen zijn.

@ Koen : Je hebt PB

Gr. Leander

Voor je kasten uit te rollen van je 924 moet je echter bij Koen zijn, wij hebben ook zo een apparaat maar dit past enkel op 5 bouten van een 911,964,965,993,996,997,boxster,944,951 enz.

Luc

Als je de naam van de velgen geeft en maten, wil ik wel even zoeken voor je, ik lijd toch aan het syndroom van Mcklusky… :mrgreen:

Tja Leander ik dacht dat Koen dergelijke velgen had liggen ofwel heb ik wel heel slecht gekeken, maar misschien is het een andere steek dan die van je porsche ?

Voel ik mijn vinger nu heel erg naar de knop “Routebeschrijving Hechtel” kruipen of vergis ik me nu? 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.