Another petrolhead in the house

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Another petrolhead in the house

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Mijn naam is stoffels woonachtig in oost vlaanderen en Porsche fan van vanaf ik 15 was.

Via google hier gesukkeld. Momenteel ben ik niet in bezit van een Porsche maar daar komt verandering in. Waarom ? Wel ik heb een k*tperiode van 2 jaar achter de rug en begin dit jaar heb ik samen met mijn vrouw besloten om enkel nog dingen te doen die we graag doen. :relaxman:

Een van mijn jongensdroom was een Porsche 911 te bezitten, en die droom ga ik dit jaar laten uitkomen. Ik ben daarom opzoek naar 911 van de periode 64-73 met werk aan. (heb carroserie/automechanica gestudeerd). Alvorens mijn aankoop te doen wil ik me eerst wat inspireren op dit forum.

Vrijdag rij ik naar de beurs in essen voor wat inspiratie en idee’tjes te verzamelen en als ik ergens een koopke zie slaag ik mijn slag.

cheers en tot binnnkort.

stoffels70

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • ‘t Is door je replies op ‘t Saint Tropez-forum te lezen dat ik toen al dacht van “die Stoffels is zo dom niet als de rest” 8) 😉

Ben benieuwd wat het gaat worden :think: :engeltje:

[quote=”Mushroom” post=164143]Welkom en bedankt voor de pics!
        Zou het kunnen dat ik jou ken vanop een forum waar ze meer met immo bezig zijn? :sarcastisch

Wat ik maar wil zeggen is: moet het persé zo eentje zijn? Of wil je gewoon Porsche rijden?

Dus heb je momenteel een pré-impact: proficiat en hou hem zeker bij. Ik ben officieel jaloers! 🙂
        Heb je er geen: moet het echt een pré-impact zijn? Ga je meedoen aan de hausse die momenteel bezig is? Misschien ben je binnen 5 jaar binnen, misschien heeft de markt zich tegen dan al gecorrigeerd en ben je 4/5 van je aankoopsom kwijt.[/quote]

ik zit idd veel op het immo Saint-tropez forum. Miljaar nu is mijn masker gevallen 😕 , dat dirupo maar niet meekijkt. Ik vermoed dat ge diene flipperkasten zot zijt. Maar anyway, ge zijt hier dus chef dus ik moet mij gedragen :salut: .

Ik heb wat betreft Porsche’s juist niets, enkel ne lanyard van Martini racing die ik in essen heb gekocht voor 19 euri. Maar het is wel ne knappe.

De reden waarom ik flip op nen early 911 is omdat het voor mij
        1) een jongensdroom is
        2) ne sportwagen pur sang is :driver:
        3) het mooiste model is van alle elfjes, met alle respect voor de andere modellen en iedereen die een ander model heeft.

Secundo wil ik ook zeggen dat ik een echte sportwagen van 100k niet kan betalen en zelfs niet wil betalen.

Daarom dacht ik wat centen die op de bank staan te gebruiken als investering in een 911, en hem binnen 10 jaar te verkopen met 30 % winst zodat ik mijn kinderen hun studies kan betalen (dat vertel ik toch tegen mijn vrouw)

Dus een 911 is doenelijk, een 912 een beetje goedkoper maar evenknap, of dat het nu een 4 of 6 cylinder is maakt me niet uit. Ik kick op het model. Dat er altijd iets aan was wist ik niet, ik dacht nog altijd aan Deutsche grundlichheid.

Een ander optie is een 964 omkatten naar een early 911 (de singer look :coolness: ) maar dan zakt uw waarde weer denk ik.
        Als je dan hem tekoop aanbied , is hij niet orgineel.

Ik moet nochtans ook vermelden dat de gemodifieerde elfjes a la Magnus Walker en Jack Olsen mij ook zeker interesseren, Die gaan nog wat meer naar het pure.

Mijn plan is me nu verder verdiepen in de porsche scene. Misschien eens een meetinkse mee doen of zo, om toch wat meer info te krijgen. De openheid op dit forum is alvast een pluspunt voor noobs zoals mij. Is er trouwens een lijst welke user welke auto heeft, Zou nog wel gemakkelijk zijn.

grts

Ik ben enkele weken geleden in Bergamo (Italië) naar een paar 911 2.4T ‘s gaan kijken. Het waren auto’s met werk aan. Heb ze laten staan omdat ik niet op zoek was naar een klein projectje. Maar als ik het zo lees, is dat misschien wel iets voor jou. Indien interesse, dan geef ik de contactgegevens door.

Welkom en bedankt voor de pics!
            Zou het kunnen dat ik jou ken vanop een forum waar ze meer met immo bezig zijn? :sarcastisch

Betreffende de pré-impacts…
            Tot een paar maand geleden was ook ik op zoek naar een pré-impact. Deze zou de collectie afronden (991-964) en qua 911 zou ik dan quasi elk model al eens gehad hebben. Ik heb de prijzen zien stijgen en ik heb na aanhoudende problemen met de 912 pré-impact ook die verkocht met de bedoeling terug een 911 pré-impact aan te kopen.
            Ik dacht dat ik de prijzen zien stijgen had, tot ik dan op zoek ging… :puke:
            Ik heb het een paar maand vol gehouden en voor mij is’t niet meer 😐 Er zijn TEVEEL mensen met VEEL diepere zakken dan ik. Het moet ook leuk en betaalbaar blijven en ik kan het voor mezelf niet verantwoorden om zoveel geld uit te geven voor iets wat -strikt genomen- niet vooruit te branden is en waar altijd wel iets aan scheelt. Zoals ik een tijdje geleden al schreef: Porsche maakt van de mooiste en de snelste auto’s, waar je eigenlijk quasi niks van problemen mee hebt, maar niemand wil er mee rijden. ERGENS klopt er iets niet. “Ze” zijn op “de oudjes” gesprongen en “ze” hebben meer geld dan ik. So be it.
            Ik hou mijn ogen open maar voor mij persoonlijk is de zoektocht gestopt.
            Ga er bovendien maar van uit dat de meeste van die die in Essen (of ergens anders) staan ook maar gerestaureerd zijn om later (veel) geld op te brengen. Er zal wel altijd IETS mee zijn (kijk eens rond op het forum en kijk eens hoeveel problemen er gepost worden tussen lucht- versus watergekoeld).
            Wat ik maar wil zeggen is: moet het persé zo eentje zijn? Of wil je gewoon Porsche rijden?

Dus heb je momenteel een pré-impact: proficiat en hou hem zeker bij. Ik ben officieel jaloers! 🙂
            Heb je er geen: moet het echt een pré-impact zijn? Ga je meedoen aan de hausse die momenteel bezig is? Misschien ben je binnen 5 jaar binnen, misschien heeft de markt zich tegen dan al gecorrigeerd en ben je 4/5 van je aankoopsom kwijt.

roy

Maar de prijzen op de beurs voor dezelfde wagen bij dezelfde verkoper waren zelfa 30000 meer of op hun site :-p haha en motor revisie mag je zeker naar mijn prijzen die ik al gezien heb 10.000 en meer rekenen.

wel idd naar Essen geweest, hierbij een kort verslagje

S’morgens vertrokken om 7 uur om er om 9 uur aan te komen, dat was te bedoeling. Resultaat: geflitst in Nederland (net over de grens, ik dacht hier flitsen toch nooit). Na wat file in Essen zelf aangekomen rond 9u30. Er waren nog zware file’s om op de parkingen te geraken. “Hier doe ik niet aan mee” zei ik , vervolgens een beetje rondgereden en geparkeerd in de woonwijk achter het beursgebouw.

Bij het binnenkomen in de eerste hal vielen mijn ogen al uit mijn hoofd, ik kwam terecht in de Mercedes hall, die een overzicht hadden gemaakt van 120 jaar Mercedes sport. De ene classic stond naast de andere,tussen ook recent DTM en F1 materiaal, de toon was ineens gezet mijn dag kon nu al niet meer stuk.

Vervolgens op zoek beginnen gaan naar een elfje, en dat was dus hopeloos, de beurs was nog maar aan de tweede dag en de meeste modellen waren al verkocht. Dit aan prijzen van gemakkelijk 70 tot 115k. Ook op de buitenterreinen stonden verschillen modellen, als je toen polste wat de vraagprijs was, zei men doodleuk “ ‘i’ve got an offer of 75.000, do you want to go on top of that ? . Meestal sloot ik mijn gesprek dan af met give me your businesscard 

Ik was dus opzoek naar een 911 van 64-73 maar snel bleek dat dit hier geen optie was. Een van de standhouders vertelde mij dat sinds 5 jaar de prijzen zijn verdubbeld, zoniet verdrievoudigd. En dat de early 911 iedere maand met 2 % stijgt in waarde. Hij vertrouwde me ook dat dit niet kon blijven duren, maar wanneer dit zou stoppen wist hij niet.

Ik wou ook een coupé en geen targa, maar na dit model te zien begon ik echt wel te twijfelen,

Porsche 911 T

Asking price:115.000 euritjes, verkoper vroeg of dat ik ook een financiering wilde ? Dit model is echt wel af. Zowel vanbinnen als vanbuiten echt TOP. :respect2: :respect2:

Prijzen van alle modellen waren wel sky high, koopjes kan je hier volgens mij niet doen. Een Citroen diane6 voor 25.000 euro, een afgewerkte VW busje voor 99.000 euro een wrak van een 911 zonder bodem voor 60.000 euro.

In de namiddag ben ik nog op de stand van porsche gesukkeld en een praatje gemaakt met Magnus Walker + foto genomen of course, hij zei dat meer en meer interesse begint te krijgen in de Porsche 911 van 73-89 wegens schappelijkere prijzen. Trouwens echt nen type tres sympa.

Bon, rond 18u afgezakt huiswaarts en ditmaal goed op de snelheid gelet bij de kaaskoppen.

Bon, wat hebben we geleerd vandaag.
                Prijzen voor een afgewerkte 911 coupe zijn voor mij onbetaalbaar. Dus het word er één met werk aan, dan zit je nog altijd aan een 30K voor de aankoop en de rest ????? voor de restauratie. Plaatwerk en montage kan ik zelf doen, motorrevisie is voor mij een nono, wat kost dat trouwens (5k ? 8k? 10k?)

Targa’s zijn goedkoper, waarom weet ik niet? De look of zo. Op het net vind je targa’s met werk aan voor 15 a 25k. Ik begin daar meer en meer interesse in te hebben.

Alternatief is een 912, is wel een viercilinder, maar lijn en ontwerp zijn net dezelfde. Door één of andere redenen stijgen de prijzen hier niet zo snel als van de 911. Via het net vond ik een witte targa in oostenrijk voor 13k. (pretty intresting) Nog maar eens over slapen.

Moraal van het verhaal, ik moet me nog meer verdiepen in de pro’s en contra’s van de verschillende modellen alvorens ik doorbijt. Het verschil tussen een 912 en 911 is zeker om over na te kijken, maar ja dan heb je geen “elfje” Een optie is er een importeren van USA want daar liggen de prijzen merkbaar goedkoper. Maar dan zit je nog met shipping kost van 4 a 5 k. Ik wil trouwens ook een auto om mee te rijden, niet voor in een museum te zetten.

Toen ik huiswaarts ging stelde ik vast dat ik 25 jaar met saaie auto’s heb gereden 😕 , tijd om daar verandering in te brengen

Bon, i’l keep you informed

Hieronder nog wat foto’kes

meer fotos op flikr :
                stoffels photostream op flickr

alvast bedankt voor de verwelkoming, Ik ben curieus voor vrijdag, ga eerst een rustig rondkijken en de markt verkennen, ik ben al twintig jaar lang fan van de eerste porsche 911 maar heb er om diverse redenen nooit een gekocht. (huis, vrouw, werk, kinderen etc)

ik heb wel de indruk dat er momenteel een rush is op de early modellen en dat de prijzen echt de hoogte inschieten. Ik zal allezins mijn bevindingen op vrijdag hier posten.

ben ook al over de plas aan het zoeken en daar kan je soms “koopjes” doen (what’s in a name) maar je hebt dan ook de wagen niet gezien.

anyway, keep you guys informed en blijf me verdiepen hier op het forum.

Ik denk niet dat je in Essen een koopje kunt doen daar worden prijzen gevraagd om van te duizelen.Neem je tijd ervoor gr J

welkom
                      de oude porsches zijn super gaaf
                      goede keuze
                      veel succes met je zoektocht
                      :drink:

XXX

Welkom Stoffels, goei beslissing, enkel nog doen wat je graag doet :up:

Wim

Welkom op het forum, en er zijn inderdaad projecten te vinden in die bouwjaren, en ook nog aan schappelijke prijs.
                          En als je dan zelf veel kan is het te doen, maar anders zal/gaat het veel geld kosten.

Welkom Stoffels.
                            Ikzelf ben vrijdag ook in Essen. Als ge daar een koopje wil doen gaat ge toch nen dikke cheque moeten meenemen want de prijzen daar 😯 Maar wie weet hebt ge wel een sjaanske :salut:

Welkom op het *porsche forum. :drink:
                              Leef je droom. :first:

Welkom Stoffel :drink: veel plezier met de zoektocht :happydance:

Hey stoffel, welkom op dit forum.
                                  Veel succes met je zoektocht.ga je droom achterna!!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.