Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Anti-diefstal beugel
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 12 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
7 september 2010 om 18:29
Hey Folks,
Onze garage thuis wordt te klein om alle wagens binnen te zetten…
Nu dat de herfst er aan komt zou ik een afgesloten garagebox willen kopen in een ondergronds garagecomplex. Ik zou de Porsche daar dan zetten tijdens de herfst/winter.
Aangezien de wagen dan niet meer bij ons thuis zal staan ben ik op zoek naar een goed anti-diefstal systeem. De garagebox is afgesloten via een “ijzeren poort” maar daar lachen inbrekers mee volgens mij…
Ik ben NIET op zoek naar een alarmsysteem of anti-carjacking systeem (dat heb il al) maar een beugel of iets dat stevig en doeltreffend is om inbrekers/dieven het zo moeilijk mogelijk te maken de wagen te stelen …
Ik had gedacht aan een parkeerbeugel maar weet niet of dat doeltreffend is voor diefstal; die spullen zijn eerder gemaakt om je parkeerplaats te vrijwaren, niet echt om diefstal te voorkomen…
Dat ik 5 minuten nodig heb om alle beveiligingen weg te nemen is niet zo erg; als ik met de P ga rijden heb ik meestal tijd genoeg…
Alle ideen/info zijn welkom 😀
Greetz,
Plumber
-
MakerDiscussie
-
opkrikken en op wiel-dolleys zetten.. je verduwt hem zonder moeite en hebt zelfs geen last van alle andere zaken (stuurslot, remslot,…)
Simpel en goedkoop : de wielen volledig naar links of rechts draaien (in de waarschijnlijk redelijk smalle garage) en ‘t stuurslot op. Hem dan naar buiten trekken wordt ook weeral ietsje moeilijker zonder extra gereedschap. 💡
de meesten weten dat ik nog jaren als bijverdienste verkoper in een motowinkel geweest ben. Ik heb dus wat antidiefstalbeveiliging betreft heel wat gesprekken met invoerders van dergelijke producten gehad, en uiteindelijk dienden ze allen te bevestigen wat in veel testen helaas al duidelijk bleek: er is geen enkel systeem dat diefstal onmogelijk maakt, men moet eerder denken in ‘gewonnen tijd’!! Hoe beter het systeem, hoe meer tijd ze verliezen om die systemen te omzeilen… and that’s it! 😥 Dus als die wagen in een eenzame garagebox ergens staat, waar weinig passage is…
(en helaas blijkt tegenwoordig dat als je beveiliging te goed is, men dan gewoon maar via de eigenaar zelf tracht de sleutels te bemachtigen… op welke manier dan ook 👿 )
soms was het ook schokkend om de verschillen in kwaliteit naargelang de prijs te zien. Sommige voorwielsloten kosten 20 euro, sommige schijnbaar dezelfde van gekende merken als Abus of Kryptonite 160… Maar die goedkope zijn van gewoon staal, die dure van gehard staal. Verschil vraagt u? Die goedkope spuit je in met vloeibare stikstof, je geeft er een tik met de hamer op, en je hebt tien stukjes! Die van gehard staal niet… 😯
en toen ik met mijn Boxster naar een bandencentrale ging, was ik aan het zoeken in de koffer naar die speciale moerdop om de ‘antidiefstalbouten’ er af te halen. Nog voor ik dat stuk gevonden had, zag ik de monteur al met een grote grijns op het gezicht kijken, met banden die er al af lagen! Hij lachtte eens, en zei: ‘ge denkt toch niet dat die dingen ook maar iets van verschil gaan maken?’ 😕
De garagebox waar de wagen zou staan heeft geen stroomvoorziening.
Dus als de wagen daar 2-3 maand stilstaat zal tegen dan de batterij van de wagen wel leeg zijn dus ook geen alarm meer …
Ik voel de voorstellen al komen; elke week een toerke gaan doen met de wagen 😀 (of jullie in mijn plaats 😆 )Wat betreft het sateliet alarm: het is geinstalleerd geweest door CM en verbonden met een control room. Mij hebben ze nooit gezegd dat ik de wagen zelf zou kunnen stilleggen… zal me daarvoor eens informeren…
Een beugel op 50 cm hoogte lijkt me ook een optie… inderdaad zal de verbinding in de muur de zwakke schakel zijn…
plumber schrijft:
Sateliet alarm heb ik al maar als ze hem een in camion steken wat heb je er dan aan…
En ze mogen hem pas stoppen vanop afstand als de wagen al een tijdje stilstaat…Als je wagen binnenstaat en je hebt sateliet zoals je zelf zegt snap ik het probleem niet goed want dat is uiteindelijk de beste beveiliging. Om je wagen op een camion te krijgen wordt het systeem geaktiveerd, zelfs bij eventueel wegrijden ziet men altijd waar je wagen is, tot op de meter nauwkeurig.
Wat betreft dat stilleggen dat is inderdaad wettelijk bepaald dat dit niet tijdens het rijden mag, maar in de praktijk zou ik mijn wagen direct stilleggen via mijn GSM, of opdracht geven aan de controle room, en dat werkt perfect hoor!
Ik slaap gerust, weet altijd waar mijn wagen is en moet geen schrik hebben op nog eens extra beschadigingen die veroorzaakt zouden worden door al die stuursloten, wielklemmen enz.
En laat ons eerlijk zijn, er worden nu ook niet alle dagen Porsches gestolen hé.
We mogen nu ook niet te paranoid worden hé, dat is alleen maar goed voor de veiligheids commerce 😉Ik denk dat je dit kan opdelen in 3 stukken
1 beveiliging in de auto om er niet mee te kunnen rijden (extra stuurstang,…)
2 beveiliging buiten de auto om er neit mee te kunnen rijden (wielklem)
3 beveiliging om de garage niet open te krijgen of de wagen niet buiten te krijgen (zo een extra poortje)mijn viesie hierover.
1 in de auto, zou ik gaan voor een Bullock Pedal stop.
reden, alle stuurstangen kan je met een simpel stukje stuur weg te zagen/knippen begeiliging van versnellingspook (soms hebben ze aan neutraal genoeg om de wagen te verduwen, verbinding handrem versnelling idem als stuur met een kort (afgezaagd) pookje kan je de auto verrijden.
die bullock. is al moeilijker om een pedaal af te zagen en dan is het ook zeer moeilijk rijden
Maar niet onmogelijk. Weet wel niet of die voor Porsche bestaan.2 buiten de auto, zou ik ook zeker gaan voor een goede wielklem, die ook alle wielmoeren verbergt. (zie post Cabrio Wim) alle andere kunnen ze het wiel afvijzen (soms moeilijk met anti diefstal bouten, maar zeker niet onmogelijk) en in zo een garage voor winterstop hebben ze bij wijze van spreken eenhele dag tijd…
denk dat dit een goede optie is.3 externe beveiliging.
hier kan je ver ingaan, (je kan hem bij wijze van spreken inmetsen 🙂 )
zo een parkeerbeugel lijkt goed. maar is slecht 1 verankering (en toelating nodig)http://www.secuproducts.nl/asp/get.asp?xdl=../views/secu/xdl/Page&VarIdt=00000003&SitIdt=00000002&ItmIdt=00000614
wat mijn inziens hier een goede beveiliging is is een stang die op 50cm hoogte van links naar rechts de uitgang blokkeerd, zodat als ze binnen raken, (door de poort) en ze raken in een auto die ze kunnen laten rijden (eventueel duwen)
hebben ze nog een groot obstakel in de weg. dat van links naar rechts voor je porsche staat. hier word de zwakke schakel de muur waar de beugel zich achter of in vasthaakt.een derde optie daar is rampaaltjes 1 of 2 of 3 het aantal kies je zelf
maar is ook verankering voor nodig dus toestemming van de eigenaar van de garage om heel diep iets in te metsen/ installeren
http://www.secuproducts.nl/asp/get.asp?xdl=../views/rampalen/xdl/Page&VarIdt=00000004&SitIdt=00000004&ItmIdt=00000507Anoniem8 september 2010 om 01:33Heb je nog plaats ergens in Uw tuin?
Neem anders eens contact op met “PT” hier op het forum. Hij heeft zich één of andere box aangeschaft om ook een Porsche te herbergen.Anoniem8 september 2010 om 01:16Gewoon bij mij op de oprit afzetten, ik zal er goed voor zorgen 😀
Dank voor de suggesties tot nu toe.
Sateliet alarm heb ik al maar als ze hem een in camion steken wat heb je er dan aan…
En ze mogen hem pas stoppen vanop afstand als de wagen al een tijdje stilstaat… tja 🙄De kantelpoort valt niet te veranderen, het is in een gemeebnschappelijke garage met allemaal uniforme poorten. Ze gaan het niet op prijs stellen dat er daar eentje een andere poort insteekt…
Een wielklem (PowerLock) lijkt me nog een goed idee ❗
Anoniem7 september 2010 om 23:31Hopelijk zijn dat idd indianen verhalen, wel van de installateur (via Drogenbos) zelf gehoord 😕
Momenteel staat mij wagen bij de carr. Gisteren morgen weer een melding gekregen, onze gsm (2 stuks) stond af dus heb het pas enkele uren later gehoord en er dus niet direct op geantwoord ook geen verder gevolg meer gehad. Bellen doen ze slechts 1 keer. Komt er een nieuw alarm dan bellen ze wel terug, en de wagen stoppen mag enkel als die niet in beweging is.
Een prof kan ook hier weg mee. Rijden ze een container binnen dan heb je wel een probleem.reys schrijft:
Sateliet alarm heb ik ook, maar die gasten hebben toestellekes die beletten dat het systeem kan bellen. Een alu deken zou ook werken als stoorzender.(van horen zeggen)
Dat zijn weer indianen verhalen van horen zeggen.
“Toestellekes en Alu dekens” zijn fabeltjes.De enige plaats waar het niet werkt zijn ondergrondse parkings, daar werkt je GSM ook niet. Maar vanaf het moment dat je wagen buitenkomt wordt je getraceerd en dat geld ook voor dieven. In omgekeerde volgorde geld dit verhaal ook, dieven die denken door in een ondergrondse parking te kunnen rijden zijn ook al lang gelokaliseerd.
Anoniem7 september 2010 om 23:00Sateliet alarm heb ik ook, maar die gasten hebben toestellekes die beletten dat het systeem kan bellen. Een alu deken zou ook werken als stoorzender.(van horen zeggen)
Nu als ze Uw machien willen zullen ze hem wel nemen of het zelfs “beleefd” komen vragen. Is mijn grootste schrik!Maar met de opwarming van de aarde hebben we straks geen natte winters meer en zal je 364 dagen kunnen cabrio rijden 😀
364, je moet toch minsten 1 keer per jaar ‘t machien poetsen niet?Best niet aan de grote klok hangen dat de wagen voor langere tijd ergens in een garagebox staat 😉 .
Deze methode misschien ❓
Gezien op Porsche Days Francorchamps 😈 😉 😆 😆 😆Allemaal vrij komplex en toestanden vind ik.
Zelf heb ik een sateliet systeem in de wagen, abonnement kost 300 euro per jaar en je hebt geen zorgen. Bij inbraak of poging tot, bij verplaatsing en bij lifting van de wagen wordt je direct gebeld en je kan bij een eventuele diefstal de wagen laten stilleggen of zelf stilleggen via GSM code.
Ok, je hebt ook de plaatsing van het systeem maar die is nooit verloren en kan je herbruiken indien je een andere wagen koopt.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.