Anti-diefstalbout.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Anti-diefstalbout.

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    ben al een tijdje op zoek naar een oplossing om een beschadigde anti-diefstal los te maken,deze is al serieus beschadigt door de vorige eigenaar,omdat ze ze ni los kregen.
    Weet iemand hoe ik dit zelf kan doen?Mss langs de kanten fijntjes boren?Het gaat hier om een moer rond een vaste schroefdraad.(magnesium).
    Grtz,
    Pascal911.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • ik denk dat er iets speciaal voor te krijgen is om ze los te krijgen ;, effe eens langs een velgeboer passeren , die mannen weten meestal raad

hallo,
        thx voor de tips,maar vrees dat ik ze ga uitboren.
        Grtz Pascal.

@Pascal911

Ik heb het ooit moeten doen op een 964 en heb via een Porsche dealer in Duitsland destijds een perfect werkende tip gekregen waarbij je niets beschadigd.

Je neemt een dopsleutel die het best op de veligheidsbout past. Smeer deze vol met een 2 componenten metaalpasta. (Te koop bij Hubo of speciaalzaak) Plaats de dop op de veiligheidbout en laat een dagje drogen. Zet daarna je sleutel of raq op de dop en je zal zien dat je de bout eenvoudig kan losdraaien zoals een gewone bout. De dopsleutel is daarna wel om weg te gooien maar dat liever dan iets te beschadigen.

Simpel en eenvoudig.

De oplossing van 911-lover met al dat klopwerk daar ben ikzelf zo niet voor te vinden, ook boorwerk houdt gevaar in, afschampen, beschadiging velg en/of draad.

Succes

Ok zal ik eens proberen dit weekend ,thx
            Grtz Pascal911

Misschien niet de beste oplossing , maar zo deden mijn werkmannen dat vroeger.

Neem een dopsleutel van een goed merk met levenslange garantie dat een maatje kleiner is dan de omtrek van de bout .

Klop die met alle macht over de beschadigde bout .
              De racagnac (of hoe heet dat ding) erop en draaien maar .
              Lukte steeds .

Uitboren is ook een optie , maar veel omslachtiger .

Ik heb ook ookt velgen gehad (via het forum hier) waar een eigenaar zo slim was geweest om dan maar de velg rond de bout kapot te boren om zo de wielen eraf te krijgen 👿 😥

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.