Antwerpen verboden gebied voor luchtkoelers en 996

Home Forum Porsche Talk Antwerpen verboden gebied voor luchtkoelers en 996

  • Maker
    Discussie
  • De toekomst ziet er niet zo goed uit voor luchtgekoelde Porsches en 996 eigenaars die in Antwerpen een toertje willen gaan rijden!!!!
    Toerriten zullen dus ook niet meer door Antwerpen mogen trekken?
    Wagens die meer of 10 jaar oud zijn zullen in de toekomst niet meer in het stadscentrum mogen rondrijden!!!!
    Waar gaan we naar toe :bounce: :bounce: :bounce:
    Controle zal uitgevoerd worden via nummerplaatherkenning :what: :what: :what:

    http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/article/detail/2091883/2014/10/16/Verkeersbord-verbiedt-vuile-auto-s.dhtml

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)
    • [quote=”dirk l” post=182285][quote=”Ive” post=182282]
      oude naft stinkt vaak naar pure naft en zijt ge zo high als ne kikker als ge er achter rijdt.
      [/quote]

      :happy: :happy: :happy:[/quote]

      Heeft een tijdje achter eentje gefietst denk ik !

        Ok, nu weet ik het zeker, ook de Belgische ambtenarij is compleet gek geworden :bounce: .

        Heb voor mijn Boxster (986 uit 2004) een mileuvignet voor Duitsland en kan daarmee zonder problemen in iedere stad in iedere zone komen.

        Dan maar met de auto van de zaak (diesel, hehehe…) naar Antwerpen in de toekomst.
        Goed dat ik afgelopen maand nog aan de LTP Anversa heb deelgenomen.

          [quote=”Ive” post=182282]
          oude naft stinkt vaak naar pure naft en zijt ge zo high als ne kikker als ge er achter rijdt.
          [/quote]

          :happy: :happy: :happy:

          Ive

            Leuke discussie:
            oude diesel stink vaak met zijn zwarte rookpluim en zijt ge vergast als ge er achter rijdt
            oude naft stinkt vaak naar pure naft en zijt ge zo high als ne kikker als ge er achter rijdt.

            Zullen altijd voor en tegenstanders voor beide zijn

            Wat de opmerking ivm met tuning betreft: ik ben van die generatie en idd, nu zie je die veel minder omdat de wetgeving terecht véél strenger geworden is. De gevaarlijke zotten met afgeslepen of heetgestookte spiraalveren zijn er uit. De enkeling die je nu nog ziet rijden, is (meestal) wettelijk in orde.
            (Buiten de air-riders natuurlijk en dan bedoel ik de aftermarked luchtvering en niet de luchtgekoelde drivers)

              slimme gasten die immigranten, ze importeren ook nog hun klimaat en blijven warmpjes in onze financiële hangmat luieren.

                @ much, :happy: :happy: :happy: , en dat hun rekening van gas lager gaat uitvallen en dat de mazout lager staat, je langer je zomerkleding kan aanhouden…je kan nog even doorgaan hé

                  ‘t gaat hier vooral om ouwe diesels, waar altijd zo’n rookwolkje achter hangt. En geef toe, da’s niet plezant als er zo eentje voor je neus staat te dampen.
                  In een heleboel grote Europese steden gelden al zo’n regels. Dat heeft meer te maken met de leefbaarheid van de stad dan met automobilistjes pesten.
                  Hopelijk verbieden ze de houtkachels, open haarden en andere mazoutstoven ook :mrgreen:

                    +1 python!!!!

                      @Vincent_991
                      Iets zegt me dat je niet zo warm loopt voor het volkje dat zich bezig houd met die minderwaardige oude wrakken ? :think:
                      Das prima …ieder zijn eigen mening ,…. maar vanwaar al die frustraties jonge , …hield jou moeder niet genoeg van jou ofzo ? 😥

                      Leven en laten leven …”moet je eens proberen” …misschien gaan mensen je dan wel leuker vinden !
                      😉

                        Wat iedereen altijd vergeet is dat het dankzij ons in oktober nog steeds terrasjesweer is! :relaxman: 8) :first:

                          [quote=”Vincent_991″ post=182140]Ik zie hier vooral de 18/25 jarigen met een Golf 7, audi A1/A3, seat (leon of soortgelijk), peugeot, ford, mercedes, BMW 1/3 reeks … rond rijden. Soms vraag ik mij af wie die wagens betaalt (mama en papa natuurlijk). En de beter gesponsorde jongeren rijden met een snellere BMW 3 coupé, porsche boxster/cayman, audi A4/A5, mercedes CLA tot zelfs een enkeling in de buurt met de 991 4S (van papa zijn bedrijf) rond. [/quote]

                          In welke buurt woon jij!? :wtf:
                          Ik ben er 27 en kan me nog steeds geen nieuwe wagen permitteren
                          (wil dit uit principe ook niet. ik houd van de simpelere wagens zonder iDinges ;)).

                          Een golf I/II/III of oude VW bus rijdt hier niet rond. Ook dan weer een enkeling die nog niet door de politie van de weg is geplukt. Is zoals met tuningwagens. Jaren geleden constant te zien en nu af en toe nog een enkeling.Tot ze gestopt worden en mee naar het controlecentrum mogen. Dan is het gedaan met tuning. En terecht dat die van de weg worden gehaald.

                          Iets met door korte bochten gaan… 🙄

                          Velen vergeten dat tuning en de scene die daarbij komt kijken een opkomend iets is geweest waar vooral jeugd in “opgegroeid” is. Het is/was iets nieuws wat door oudere mensen niet begrepen word/werd omdat dit vroeger niet bestond. Waren zij nu jong geweest, dan hadden ze even lustig meegedaan met de tuningtrend. 😉

                            Ik zie hier vooral de 18/25 jarigen met een Golf 7, audi A1/A3, seat (leon of soortgelijk), peugeot, ford, mercedes, BMW 1/3 reeks … rond rijden. Soms vraag ik mij af wie die wagens betaalt (mama en papa natuurlijk). En de beter gesponsorde jongeren rijden met een snellere BMW 3 coupé, porsche boxster/cayman, audi A4/A5, mercedes CLA tot zelfs een enkeling in de buurt met de 991 4S (van papa zijn bedrijf) rond.

                            Een golf I/II/III of oude VW bus rijdt hier niet rond. Ook dan weer een enkeling die nog niet door de politie van de weg is geplukt. Is zoals met tuningwagens. Jaren geleden constant te zien en nu af en toe nog een enkeling.Tot ze gestopt worden en mee naar het controlecentrum mogen. Dan is het gedaan met tuning. En terecht dat die van de weg worden gehaald.

                              ik weet het nog niet van de jeugd, ze willen nu allemaal een golf 1 hebben en die is ook bepaald niet proper, ze richten clubjes van caminootjes op (tweetakt). Ik zou de bussen uit de stad weren, die blazen zoveel mooie lucht door hun uitlaat dat je witte broek grijs uitslaat als je naast hem staat wanneer hij vertrekt. Bovendien is het niet hun bus en geven ze zoveel gas om even hard te remmen 20m verder. Gelukkig woon ik niet in het centrum van Antwerpen maar wat hier nog niet is kan nog komen zeker.

                              Ive

                                ik rij 25000 km per jaar met een “propere” dayli diesel
                                en 3000km per jaar met een “vervuilende” oldi luchtgekoelde vw naft

                                rara welke van de twee ‘t vervuilenste is

                                  [quote=”Sensa911″ post=182104]Hey mannen
                                  Ne keer goed Uw gedacht zeggen kan opluchten, maar gaat het probleem niet oplossen.

                                  Is er hier iemand bij het forum die aan de bevoegde autoriteiten (wie zijn dat eigenlijk?) kan uitleggen dat oldtimers een gedeelte zijn van onze historie? Dat deze “monumenten” niet moeten worden onderhouden door schaarser wordend gemeenschapsgeld maar wel door vrijwilligers die hier prive geld in steken teneinde dit gedeelte van de geschiedenis te bewaren.

                                  Dat bovendien zij de bevolking gratis laten genieten van deze schoonheden uit hun jeugd.

                                  Dat dit moeilijk kan door ze uit de steden te weren.

                                  Dat de uitstoot van deze wagens totaal verwaarloosbaar is in vergelijking met de totale uitstoot.

                                  Dat bijgevolg de beslissing die wordt genomen een vergissing zou zijn, die nu nog kan voorkomen worden.

                                  Iemand een reactie hierop?[/quote]
                                  Oudere mensen hebben nog een zwak voor oldtimers. Jeugd (16/25) niet meer. Die vinden een nieuwe Ferrari mooier dan een 250GTO. Die noemen een 964 een oud porschke voor mensen die geen nieuwe kunnen betalen en dan maar een wrak kopen. Die kwijlen bij een 991 GT3 en lachen met een 930 turbo. Zo is het nu eenmaal bij 99% van de jeugd.

                                  Uitstoot is misschien verwaarloosbaar maar dan telt het principe iedereen gelijk voor de wet. Waarom zou een oldtimer met 350g uitstoot wel in de stad mogen en een niet-oldtimer met 250g uitstoot niet meer? Sommigen wel toelaten en anderen niet zou snel een proces voor de Raad van State zijn. Dus allemaal gelijk behandelen.

                                  Waarom zou de genomen beslissing een vergissing zijn? Dit is een tendens die niet meer te stoppen valt. Alles onder de noemer milieu moet wijken. De regering is gevormd en er zijn al geruchten in de wandelgangen gaande van terug een BIV heffing op oldtimers. Onbekende CO uitstoot wil zeggen het maximum tarief. En u weet dat dit in Vlaanderen 10.000 euro is. En het zal mits wat gemopper aanvaard worden. En waarom? Omdat velen zullen zeggen dat het maar een eenmalige belasting is. En geen jaarlijks terugkerende wegenbelasting. Iemand die 25.000 euro aan een 964 uitgeeft steigert. En zal dus geen 964 aankopen. Iemand die 200.000 euro of een veelvoud voor een exclusieve oldtimer uitgeeft vindt die 10.000 euro maar een druppel op een hete plaat. En betaalt dit met of zonder gemopper.

                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.