Home › Forum › Porsche Talk › Antwerpen verboden gebied voor luchtkoelers en 996
- Dit onderwerp bevat 67 reacties, 37 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door Jan ML Bosmans.
-
MakerDiscussie
-
17 oktober 2014 om 22:52
De toekomst ziet er niet zo goed uit voor luchtgekoelde Porsches en 996 eigenaars die in Antwerpen een toertje willen gaan rijden!!!!
Toerriten zullen dus ook niet meer door Antwerpen mogen trekken?
Wagens die meer of 10 jaar oud zijn zullen in de toekomst niet meer in het stadscentrum mogen rondrijden!!!!
Waar gaan we naar toe :bounce: :bounce: :bounce:
Controle zal uitgevoerd worden via nummerplaatherkenning :what: :what: :what: -
MakerDiscussie
-
Wordt hoe langer hoe erger. Zoals Gent waar ze nu de verkeersvrije zone gaan vergroten. Geen wagens meer in die delen toegelaten en andere zones 30km/uur grens. En wat binnen x aantal jaren? Dan gaan de 997 modellen ook verboden worden? En daarna alles wat meer dan 100g uitstoot heeft? En anders bekeken wat denken al die winkels die in de winkelstraten wilden gaan zitten daarvan? Wie gaat er nog naar die winkels willen rijden/wandelen? Of welke inwoner kan dan nog een 964/996 aanschaffen? Noodgedwongen naar het platteland verhuizen dan maar? En daar zien ze u met uw lawaaiding 964/996 komen. Eén dag en de wijkagent staat al aan uw deur. Omdat de buurtbewoners klagen over lawaai en stank. Want zij zijn niet op de boerenbuiten gaan wonen om dan het lawaai van uw onding te aanhoren.
Wat ik al dikwijls heb gezegd : momenteel durven ze de oldtimers nog niet verbieden. Enkel het wat strenger maken van de wet maar meer niet. Maar op een dag gaat er een moedige politieker zijn die daarvoor bevoegd is. En dan is het een kruis over de O-platen en oldtimers. Noem het flauwekul of gezever maar we zullen binnen enkele jaren nog eens over dit onderwerp spreken.
Hey mannen
Ne keer goed Uw gedacht zeggen kan opluchten, maar gaat het probleem niet oplossen.Is er hier iemand bij het forum die aan de bevoegde autoriteiten (wie zijn dat eigenlijk?) kan uitleggen dat oldtimers een gedeelte zijn van onze historie? Dat deze “monumenten” niet moeten worden onderhouden door schaarser wordend gemeenschapsgeld maar wel door vrijwilligers die hier prive geld in steken teneinde dit gedeelte van de geschiedenis te bewaren.
Dat bovendien zij de bevolking gratis laten genieten van deze schoonheden uit hun jeugd.
Dat dit moeilijk kan door ze uit de steden te weren.
Dat de uitstoot van deze wagens totaal verwaarloosbaar is in vergelijking met de totale uitstoot.
Dat bijgevolg de beslissing die wordt genomen een vergissing zou zijn, die nu nog kan voorkomen worden.
Iemand een reactie hierop?
antwerpen was toch al ongezellig dus daar gaan we niet meer naar toe.
gaat alleen steeds gekker worden in de grote steden 🙁
en het helpt toch niks die regels voor schonere lucht.
dus gewoon lekker gas geven nu het nog kan :driver:Dat ze dan auto’s maar volledig verbieden.
Alle steenkool elektriciteit centrales sluiten.
Alle afval verbrandingsovens sluiten.
Dieseltreinen verbieden.
Alle vrachtschepen laten zinken.
Zodat wij allemaal samen terug kunnen genieten van zuivere lucht zoals in het stenen tijdperk in Vlaanderen.
Want elektrische auto zal zeker niet de toekomst zijn in Vlaanderen, toch in de winter niet :happy:Of zouden we dan toch eindelijk allemaal de moed vinden om ergens anders op deze wereldbol te gaan wonen waar de regels nog iets of wat aanvaardbaar zijn. Als er al nog zo een plaats op deze hypocriete wereld is 😥
Dit mogen ze gelijk in heel België invoeren. Gaat om fijnstof (lees: DIESEL) dus geen probleem voor benzine (tenzij zonder kat, maar dan oldtimer?)
Ik zal er geen probleem meehebben als ze bvb 1j na het invoeren effectief kunnen aantonen dat de CO naar beneden is gegaan…..
Men moet ergens beginnen …..En effe ter info als de zon schijnt zit ik bijna elk weekend int stad met de oldie.
En als dit de oplossing is …..
Want geef toe die oldies zijn helemaal niet mileuvriendelijk.
Maar ja we zijn het land van tegenstrijdigheden, langs de ene kant de o platen bijna alles toelaten, zodat dit de oplossing word voor goedkoop elke dag auto te rijden (voor de niet gepassioneerde oldtimer liefhebber). En dan langs de ander kant mag je het Tstad niet meer in.wat mij vooral opvalt de laatste jaren is dat we steeds meer mogen betalen en steeds minder mogen, vooral dan dat laatste vind ik een hekel punt
Wat me ook opvalt is dat verkeers remmers, weg versmallingen, brede banen zo smal maken dat( je er nauwelijks nog door kan, het steeds moeten vertrekken en stoppen voor de zoveelste hindernis, Al deze obstakels zorgen er voor dat je héél vaak en lang nodeloos stilstaat.weten die kiekens dan niet dat de uitstoot van een wagen het hoogst is als hij vertrekt
Ook erger ik me er steeds meer aan dat tegenwoordig het straatbeeld er zodanig voorkomt alsof dat het gemaakt is om je wagen stuk te rijden, Paaltjes te hoge en veel te ver uitspringende stoepranden, van die half in gegraven worsten tussen het fietspad en de weg waar je ook overgaat en de fietser in gevaar brengt als het fout gaat maar waar je vooral veel schade van oploopt als je pre ongeluk even teveel uitwijkt
just my two cents
geerthet lijkt alsof je een lege hersenpan moet bezitten zodra je een ambt wil bekleden.
we hebben het in alle centrumsteden van belgie al zien gebeuren. de auto wordt geband, de ringwegen slibben dicht en de winkelstraten kennen alsmaar meer leegstand. zodra er een shoppingcenter opent met parkings van hectaren groot zodat je de auto vlak voor de winkeldeur kan parkeren, dan kan je daar alle dagen over de koppen lopen terwijl de winkelstraten er stelselmatig verlaten bij liggen.
de locale horeca en andere middenstand loopt terecht te janken dus werven ze bij de stad winkelstraatmanagers aan om op zoek te gaan naar de oorzaak en oplossingen
ook in Gent weer hetzelfde liedje; autobestuurders zijn grote boemannen en worden het leven zuur gemaakt, het verkeer staat er nu al stil, aangekondigde maatregelen voor een betere doorstroming zijn er nauwelijks en deze die ze aankondigen zijn zeer voorspelbaar mbt hun doeltreffendheid. oh ja meneer we gaan de stoplichten beter op elkaar afstemmen, want die hebben we nu zodanig ingesteld dat je zeker elk verkeerslicht rood hebt zien kleuren :up:
de verbodsborden, verkeersremmers en -paaltjes liggener al klaar . say no more :bounce:als deze wetgeving een aftreksel is van de Duitse Umweltzones, dan zijn de oudjes met H-Kennzeichen idd vrijgesteld.
Doen als ik, uit Antwerpen (stad) weg blijven. Hoe zit dat met de oplossing voor de ring eigenlijk? De files daar en de blijvende aangroei ervan zullen die 25 dagen levenswinst snel naar de kl.ten doen.
Vlaanderen is Antwerpen en de rest is parking? Ik vrees dat de ring van Antwerpen de grootste parking van België is. ach ja…[quote=”dirk l” post=182045]En ik die dacht dat we van die groene geitenwollensokken verlost waren in de diverse regeringen :bounce: :bounce: :bounce:[/quote]
Tja….maar met een tweepeekaa waar de bomen ingroeien mag het wel zeker….
“De levensduur van een inwoner kan gemiddeld met 25 dagen verlengd worden.”
Wat een bulshit….of dat er toe doet met de hoeveelheid straling die een mens te verduren krijgt in z’n leven
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.