Home › Forum › Porsche Talk › Apple car play / Coyote
- Dit onderwerp bevat 44 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 2 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
26 oktober 2019 om 22:40
de Apple car play werkt netjes in de 992, alle apps zijn bedienbaar, zelfs flitsmeister, behalve de Coyote krijg ik niet aan het werk, iemand dit al geprobeerd ?
mocht dit werken via de PCM dan moet ik dat kastje van Coyote niet meer in de auto plaatsen…, iemand hier ervaring mee ?? -
MakerDiscussie
-
voor de prijs moet je het niet laten. kost bijna zoveel als één update van de verouderde PCM navi.
we horen binnenkort graag je bevindingen.Na een deugddoende vakantie ben ik er maar eens aan begonnen.
Het demonteren van een kwart dashbord is wel een klein gevecht, een heel voorzichtig gevechtNa wat kabelwerk krijg je volgende,
Wil je een mirror van je smartphone dan is dit vie aan USB kabel die je ergens moet wegsteken.
Handschoenkastje is een oplossing.Die mannen slapen niet, heb al antwoord van MoTrade dat het PCM 4.0 is.
Bestelling geplaatst…Me have No patience
Later meer info of die handel nu werkt of niet en of ik wat heb afgebroken of zo.
— fingers crossed —Denk dat ik een oplossing gevonden heb bij onze noorderburen, bij motrade
https://www.motrade.nl/nl/carplay-android-mirror/porsche/g-10000180Ik moet natuurlijk wel mijn PCM versie kennen
Belangrijk om weten; welke PCM versie heb je nu.
De info die ik op de Macan kan terugvinden zie je in onderstaande foto’s, maar welke is het nu …
Weet er iemand het antwoord?
Even contact genomen met een collega die veel bij Audi kan programmeren, wist me volgende te vertellen;
Is de Porsche met PCM 3.1 uitgerust, dan wordt dat een extra printplaatje in de radio inbouwen, heb je PCM 4.0 dan is dat overbodig.
Maar voor de smartphone interface moet nieuwe firmware gedownload worden via de garage.
Zou via SVM (software version management) rechtstreeks in de ECU geschreven worden.
(Is bij Audi zo maar of het bij Porsche nodig is…)
De aftermarket modules hebben 1 groot nadeel in mijn ogen, ze gebruiken de AUX om geluid te streamen.
Dit wil zeggen dat je dus ook steeds als source “AUX” moet hebben staan.
Als je dus radio wil luisteren, en tegelijkertijd informatie van Waze ofzo krijgen van de smartphone interface is dat niet mogelijk, wel op beeld, maar niet qua geluid.
De connect service ga je sowieso niet nodig hebben, aangezien alles eigenlijk van data via het gsm-netwerk gebeurd.
Ik bestel steeds bij Andream, dat is nogal een gekende ook in de aftermarket-smartphone interface wereld.Mijn zoektocht gaat verder.
In ieder geval heb ik de Google App ‘Android Auto’ geinstalleerd en de Spotify muziek komt nu via bluetooth binnen.Bedoeling is inderdaad om de Coyote app van mijn gsm op het scherm van de Macan te krijgen.
Vandaag staat de Coyote op zijn eigen voetje…Kameraad van mij heeft in zijn Taycan het omgekeerde probleem, zijn Coyote/Flitsmeister meldingen zijn voor één of andere reden mega luid. Verschieten met keutel in de broek luid.
Het zou een Carplay issue zijn en niet bij Coyote of Flitsmeister liggen.Hij heeft nu zijn apart Coyote toestel terug in zijn auto, uit het zicht, liggen.
Beetje zonde, auto van meer dan 150K en dan krijg je het geluid niet geregeld en zit je terug met zo’n apart bakske dat daar ergens hangt te bengelen…First world problem.
[hide]Ik heb de coyote app bekeken om te koppelen met de carplay, maar ik vond de extra prijs te hoog ivm de extra functionaliteit die het brengt om het op je auto schermpjes te krijgen. On another note, de flitsmeister app heeft gratis koppeling met carplay. Maar om een of andere reden krijg ik dan geen geluid/meldingen binnen.[/hide]
Even voortborduren op deze topic.
In de Macan 2017 zit een PCM 4.0 maar enigste connectie met de gsm is enkel telefoneren (wat perfect werkt) en muziek (dat lukt met Spotify).Nu mis ik Android Carplay zodat de Coyote op het scherm van de Porsche komt.
Iemand dit al eens bekeken of geinstalleerd???https://motrade.nl/nl/carplay-android-mirror/porsche/pcm-4-0/porsche-pcm-4-0/a-2381-20000282
Graag wat tips en tricks voordat ik het dash half demonteer om zo iets te plaatsen.
Er bestaan toch al verschillende android inbouw mediasystemen voor Porsche.
Porsche-rijders met Android smartphone worden eindelijk gehoord
bron: autoblog.nl
Ja er zijn vast Porsche-rijders met een Android smartphone. Er komt een einde aan de Apple’s monopoly.Als je een Android smartphone gebruikt en een Porsche hebt zit je vast nog te klooien met van die lelijke telefoonhouders. Porsche-rijders met een iPhone lachen de ballen uit hun broek, want deze groep kan al een tijd gewon gebruik maken van CarPlay in een moderne Porker. Daar komt eindelijk verandering in.
Klassieke Porsches met het nieuwe Communication Management (PCM) konden al gebruik maken van zowel Android Auto als Apple Carplay. Straks is dat precies zo met de nieuwste auto’s van het Duitse merk. Voor zover bekend niet met terugwerkende kracht, je zult dus een nieuw exemplaar moeten kopen. De Porsche 911 van modeljaar 2022 is uitgerust met Android Auto. Sowieso krijgt het PCM een nieuwe update, dat nu overeenkomt met het systeem dat men al gebruikt met de Taycan. Dit betekent onder andere dat Apple Music en Apple Podcasts standaard geïntegreerd is in het systeem. Want Porsche blijft hoe dan ook dikke matties met dat grote techbedrijf uit Cupertino, Californië. Later zullen ongetwijfeld meer modellen van Porsche volgen die ondersteuning krijgen voor het mobiele besturingssysteem van Google.
ik leg mijn Coyote wel gewoon op de passagier stoel als ik door Duitsland of Zwitserland sjees.
Die is luid genoeg om zijn waarschuwingen te horen
En als ze popo me wil stoppen trek ik de usb kabel uit, en valt de coyote ook uit (batterij is al lang versleten)Hopelijk schakelen ze daar hun dienst verlening niet gewoon uit op hun eigen backend , dat zou wel een deal breaker kunnen zijn.
Het is en blijft dikke bullshit natuurlijk…
EU Article 11 – Freedom of expression and information
1. Everyone has the right to freedom of expression. This right shall include freedom to hold opinions and to receive and impart information and ideas without interference by public authority and regardless of frontiers.
2. The freedom and pluralism of the media shall be respected.[quote=”plumber” post=280461]Je spreekt jezelf wel wat tegen hé Zuff.
De discussie gaat daar trouwens niet over. In het artikel staat:
“Wie de app installeert, maakt zich dus niet strafbaar. Wie de flitsfunctie gebruikt, wel.”
Mijn opmerking ging erover hoe de politie dat gaat kunnen aantonen of je de app gebruikt of niet.
De app is geïnstalleerd maar hoe gaat de politie bewijzen dat je ze hebt gebruikt op het moment dat ze je tegenhouden ? [/quote]Toch is de oplossing niet moeilijk voor Duitsland b
Als je bvb Waze gebruikt voor navigatie, verkeersinfo en je juiste snelheid aangeven, mag je deze zonder probleem gebruiken
Enkel bij instellingen van Waze zet je mobiele en vaste flitser uit of non actieF. Dan ben je volgens de nieuwe Duitse wetgeving 100% in orde
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.