Apps voor uitgestippelde zomerritjes?

Home Forum Porsche Talk Apps voor uitgestippelde zomerritjes?

• Maker
    Discussie

• Nicolas Holvoet
    Deelnemer

Beste,

Weten jullie van het bestaan van (al dan niet betalende) apps met leuke, mooi uitgestippelde routes om zomaar, met een oldtimer bijv., te cruisen? Voorlopig behelp ik me met roadbooks van oldtimerrally’s, of via Waze (met uitschakelen rijden via autosnelwegen) en dan een beetje op buikgevoel als ik leuke baantjes vind maar zou dit niet bestaan in één of andere app vorm?

Alvast bedankt voor jullie advies!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
      • Ik los dat op door elke route op te splitsen in afzonderlijke gedeeltes. Dag 1 deel 1, Dag 1 deel 2, etc.
        Meestal van de startplaats tot aan de volgende stopplaats.

Ik ben nog eens aan ‘t spelen geweest…
          ITN converter is handig, maar als ik de route naar mijn gps wil sturen via mydriveconnect (tomtom),
          dan zit daar een grens qua stops op 47/48.
          Dus alle stops in ITN converter die meer zijn dan dit aantal, worden niet overgenomen …spijtig genoeg…

Thanks! Eens proberen ook!

Zelf heb ik iPhone maar zou ook beschikbaar moeten zijn via Google Play

Enkel voor Apple?

Na wat trial and error vind ik SCENIC de meest geschikte.
                  Is eigenlijk een app voor motorrijders maar net als P-rijders hebben die een aangeboren voorliefde voor bochtjes :mrgreen:
                  De app downloaden en je kan meteen vertrekken zonder eerst een handleiding te doorworstelen: eindpunt ingeven, snelwegen uitschakelen en kiezen voor efficiënte route, en je cruist meteen over leuke baantjes met uitstekende stembegeleiding en overzichtelijke kaart :driver:
                  Wie het nog wat bochtiger wil kan “efficient” wijzigen naar “curvy” 😀

Gevorderden kunnen ook GPX-bestanden en RouteYou bestanden importeren.

Ook een mogelijkheid:
                    ITN Converter downloaden
                    Route uitstippelen door zelf way points te zetten.
                    Vervolgens de uitgestippelde route opslaan voor je device.
                    Vervolgens opladen in je GPS.
                    Het is wel aangeraden om wat te oefenen, korte ritten uitstippelen en dan kun je zien wat er soms mis gaat.

Ik gebruik ze in de app Sygic.

Tuurlijk wel…. Vraag maar aan de TACB leden….
                      ONROUTE SD kaartje is all you need.
                      Voor alle duidelijkheid… Ik heb geen enkele band met welk GPS systeem ook, maar ben reeds 25 jaar met GPS bezig en heb alle watertjes al doorzwommen.

Ik denk dat dat met geen enkele gps mogelijk is ….een route met verschillende poi uitzetten.

HERE wego is ook een appje voor Android
                        Maar nooit echt mee bezig geweest.

Tja, dat kan je natuurlijk met het gratis programma Basecamp ook.
                          Maar wat doe je onderweg… Kan je dat ook rechtstreeks op je GPS?
                          Stel je zit ergens in het land na een meeting of dergelijke,de zon breekt door, en je wil een mooi ritje naar huis…

[quote=”Litho” post=270247]http://www.tyretotravel.com/nl/download-tyre-oud/download-tyre-basic

Op youptoup vindt je filmpjes hoe ermee te werken.
                            Je kan je tomtom (of garmin) hieraan koppelen.
                            Hierin kan je Tyre je zelfgemaakte routes dan naar je gps gaan sturen.
                            Ik gebruik een tomtom Go en dan gebeurd dit via mydriveconnect.
                            Hier kan je ook kiezen voor moto of auto. (Best op auto zetten)…ik stond nl. na 2….3km voor een weg die enkel voor moto’s toegankelijk was :bounce:
                            Wel je mydriveconnect activeren in je tomtom, anders krijg je de route niet op je tomtom.[/quote]

Interessant! :up:

Ik (anderen misschien ook) bepaal liefst zelf waar ik overal langs wil rijden.
                              En dat kan met dit programma….zelfs de kleinste boerenwegjes kan ik selecteren…
                              gewoon ff dubbelklikken op de weg waar ik wil rijden en het punt wordt toegevoegd aan de route.
                              Smaken verschillen nu eenmaal.

Met de ONROUTE motorkaart heb je dat allemaal niet nodig, en moet je ook niks op voorhand doen.Je doet dat gewoon onderweg wanneer je er zin in hebt
                                Je geeft gewoon je bestemming in zoals met de standaard kaart en je rijd enkel over mooie gezellige wegen zonder rode lichten of files in heel west Europa.
                                Wil je terug langs de grote wegen rijden, dan vink je de kaart af en vink je je normale kaart terug aan.
                                That’s it.

http://www.tyretotravel.com/nl/download-tyre-oud/download-tyre-basic

Op youptoup vindt je filmpjes hoe ermee te werken.
                                  Je kan je tomtom (of garmin) hieraan koppelen.
                                  Hierin kan je Tyre je zelfgemaakte routes dan naar je gps gaan sturen.
                                  Ik gebruik een tomtom Go en dan gebeurd dit via mydriveconnect.
                                  Hier kan je ook kiezen voor moto of auto. (Best op auto zetten)…ik stond nl. na 2….3km voor een weg die enkel voor moto’s toegankelijk was :bounce:
                                  Wel je mydriveconnect activeren in je tomtom, anders krijg je de route niet op je tomtom.

Kaartje ONROUTE motorkaart in je Garmin, en elke rit wordt een belevenis

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.