argumenten en tips gevraagd !

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 argumenten en tips gevraagd !

  • Maker
    Discussie

  • spikey
    Deelnemer

      Hallo,

      binnen twee maanden (op 1 juli lever ik mijn huidige bedrijfswagen in en begin ik als zelfstandige) zou ik een nieuwe daily driver moeten kopen. mijn budget bedraagt maximaal 25.000 EUR.

      Als porsche-fan had ik hierbij gedacht aan een een 964.

      Probleem is het volgende: ik ben pas 25 geworden en mijn ouders/omgeving vinden het niet gepast dat je op die leeftijd A) een porsche koopt en B) een ‘oude’ auto koopt voor dat bedrag.

      Nu is mijn vraag aan jullie: welke argumenten kan ik hier tegen in brengen ❓

      Volgende argumenten heb ik reeds naar voren geschoven:

      – het is gewoon een prachtauto (iets wat vooral mijn vader wilt beamen 🙂 )
      – een hogere restwaarde als ik hem goed onderhoud
      – het is uniek
      – je bent maar 1 keer jong 🙂

      Echt rationele argumenten zijn dat niet. dus dacht ik: wat kan ik nog aanbrengen.

      Zoniet overweeg ik een chrysler crossfire te kopen, maar dat is absoluut pas een tweede keuze

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
      • [quote=”spikey”:2b378au8]zijn er hier toevallig mensen uit de buurt van geel die een van de volgende dag tijd hebben (en willen vrijmaken) om een keer te gaan kijken naar de porsche bij van beurden?

        gezien ik zelf totaal geen technische noch porsche kennis beschik, is het altijd handig een echte porsche kenner en liefhebber mee te hebben en die bevinden zich niet in mijn directe omgeving (behalve iemand uit charleroi, maar die kan ik onmogelijk vragen om tot geel te rijden)[/quote]

        Spikey… ik heb gans jouw verhaal gelezen… wat heb jij uiteindelijk gekocht ? 964 of 993 ? wat waren nu de reacties ? Hoe valt alles mee? zou je het nog doen ?

        Groetjes van een man met dezelfde dromen 🙂 )

        Pascal

          zijn er hier toevallig mensen uit de buurt van geel die een van de volgende dag tijd hebben (en willen vrijmaken) om een keer te gaan kijken naar de porsche bij van beurden?

          gezien ik zelf totaal geen technische noch porsche kennis beschik, is het altijd handig een echte porsche kenner en liefhebber mee te hebben en die bevinden zich niet in mijn directe omgeving (behalve iemand uit charleroi, maar die kan ik onmogelijk vragen om tot geel te rijden)

          Anoniem

            gewoon snelheid aanpassen aan het wegdek. Rij je te snel of geef je teveel met je rechtervoet, dan zal je wagen uitbreken….zowel op nat als droog wegdek… Teveel is teveel.

              Automaat en nat wegdek is niet echt anders dan een manuele. Als je voorzichtig rijdt zal de automaat een ander programma selecteren en ook rustiger schakelen, ik heb mij laten vertellen dat er meer dan 20 programmas beschikbaar zijn die de wagen gaat selecteren volgens je rijstijl een minuut of 2 daarvoor.

              Je moet natuurlijk ook hier blijven oppassen, je achterwielen kunnen nog steeds doorslippen, zowel bij vertrekken als in bochten maar minder dan met een manuele.

                [quote=”spikey”:123b7a6j]ga er deze namiddag naar gaan kijken (als ik er op tijd geraak).

                vinden jullie dat je deze als daily driver kan gebruiken?

                bij een C2 zijn de meningen daar nogal eens over verdeeld, maar hoe rijdt een automaat bij nat wegdek? (nogmaals van autotechniek weet ik absoluut niks 🙄 )[/quote]

                Qua betrouwbaarheid denk ik niet dat je een probleem zal hebben. Trouwens, denk wel dat je daar een jaar garantie op hebt bij Philip.

                Als daily driver MOET je dan wel investeren in goede winterbanden en uiteraard rekening houden met de pk’s op de achterwielen en je rijstijl daarop aanpassen…

                Maar als je gemoedsrust wil, zoals 993S aangaf, ben je misschien beter met een nieuw Golfje? 😉

                  [quote=”Audiotronics”:1tn5iikh]
                  Deze morgen vroeg nog eens de porsche buitengehaald om ermee naar het werk te rijden en na een weekje met een skoda diesel was het weer een belevenis om eens echt gas te kunen geven 😆 .[/quote]
                  Meestal rij ik op zaterdag er ook mee naar de zaak, iets leuker dan een peugeot partner.
                  Helaas moet ik straks nog gaan uitleveren, dus helaas met dit mooie weer met het busje 😥

                    ga er deze namiddag naar gaan kijken (als ik er op tijd geraak).

                    vinden jullie dat je deze als daily driver kan gebruiken?

                    bij een C2 zijn de meningen daar nogal eens over verdeeld, maar hoe rijdt een automaat bij nat wegdek? (nogmaals van autotechniek weet ik absoluut niks 🙄 )

                      Mijn volgende wagen moet sowieso terug automaat zijn. Manueel schakelen is leuker als je wilt gaan spelen (en ermee kunt rijden) maar een automaat is duizendmaal handiger in het gewone verkeer. De eerste 6 maanden reed ik elke dag met de porsche en nu af en toe ‘s avonds en in het weekend en nu begin ik de wagen terug leuk te vinden. Want na 6 maanden dagelijks ermee te rijden was ik dat manueel schakelen, die bikkelharde ophanging, dat nerveus karakter van een porsche enzovoort meer dan moe geworden.

                      Deze morgen vroeg nog eens de porsche buitengehaald om ermee naar het werk te rijden en na een weekje met een skoda diesel was het weer een belevenis om eens echt gas te kunen geven 😆 .

                        Mijn 964 heeft ook automaat, is de eerste automaat die ik ooit gehad heb, maar je moet het leren apprecieren vind ik.
                        Rijd heel anders dan handgeschakeld, lekker relax als je wil cruisen, je moet enkel je gas maar indrukken, geen zorgen maken over dan weer op of terug schakelen.
                        Voor op circuit zou ik toch geen automaat willen hebben, dan vind ik dat je de auto niet 100% onder controle hebt.

                        Wil je eens met een 964 automaat / tiptronic rijden, kom dan maar gerust eens langs.

                          Je moet er zelf eens mee rijden om te beslissen of het iets voor jou is.

                          In de cabrio heb ik er nog seconde spijt van gehad zowel tijdens een rustige cruiserit als op circuit, ik wissel regelmatig van manueel naar auto, maar is misschien voor een coupe anders?

                            technisch gezien is een automaat ZEER goed op de 964.
                            komt zogoed als nooit iets aan en geen dure kosten zoals koppeling vervangen.
                            alleen willen de meeste liefhebbers niet weten van een automaat en dus blijven die staan => lagere prijs.
                            maar als je daar niet mee zit is er niks mis mee.

                              omdat ik totaal niet technisch aangelegd ben, is dit miss een domme vraag:

                              wat is het probleem bij de automaat (buiten dan dat het minder sportief rijdt)?

                                [quote=”Setakira”:67x2mnzi]Die 964 van je advertentie is wel fameus onder de prijs, misschien toch iets mis mee? Zit er wel motor in ? [/quote]

                                Een motor zit er zeker in maar spijtig genoeg ook een automaat.
                                En die raak je bijna aan de straatstenen niet kwijt. Dat is de reden van de extreem lage prijs denk ik.
                                Ik ben niet zeker maar zou me niet verwonderen indien het een US wagen betreft. Die zijn ook veel beterkoop hier.

                                  de crossfire wordt inderdaad niet meer gebouwd.

                                  was de eerste flop in de samenwerking tussen mercedes en chrysler. na drie jaar al uit de productie genomen. kon blijkbaar de concurrentie met de de audi tt, bmw z4, … niet aan.

                                    Die 964 van je advertentie is wel fameus onder de prijs, misschien toch iets mis mee? Zit er wel motor in ? 😉

                                    PS. Bouwen ze de crossfire nog? Staat blijkbaar niet meer in de lijst op de automagazine website. In ieder geval 2dehandse kopen want dan is de eerste grote waardedaling er al vanaf 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.