argumenten en tips gevraagd !

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 argumenten en tips gevraagd !

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

binnen twee maanden (op 1 juli lever ik mijn huidige bedrijfswagen in en begin ik als zelfstandige) zou ik een nieuwe daily driver moeten kopen. mijn budget bedraagt maximaal 25.000 EUR.

Als porsche-fan had ik hierbij gedacht aan een een 964.

Probleem is het volgende: ik ben pas 25 geworden en mijn ouders/omgeving vinden het niet gepast dat je op die leeftijd A) een porsche koopt en B) een ‘oude’ auto koopt voor dat bedrag.

Nu is mijn vraag aan jullie: welke argumenten kan ik hier tegen in brengen ❓

Volgende argumenten heb ik reeds naar voren geschoven:

– het is gewoon een prachtauto (iets wat vooral mijn vader wilt beamen 🙂 )
    – een hogere restwaarde als ik hem goed onderhoud
    – het is uniek
    – je bent maar 1 keer jong 🙂

Echt rationele argumenten zijn dat niet. dus dacht ik: wat kan ik nog aanbrengen.

Zoniet overweeg ik een chrysler crossfire te kopen, maar dat is absoluut pas een tweede keuze

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
    • Ik heb al veel oude Porsche’s gehad (en ook jonge) en nog nooit iets ernstigs meegemaakt.
      Ik heb in 2001 een nieuwe M3 gekocht en daar moest de motor van vervangen worden. In garantie.

Wat ik wil zeggen is dat je je niet zo blind moet staren op km’s.
      Porsche maakt zeer goede motoren en de 964 mits goed onderhouden is bijna “bullet-proof”. Ik wil ze niet te eten geven de mensen die rondrijden met 964’s die over de 300.000km hebben.

Maar misschien is het voor jou toch beter een Crossfire te kopen. Je lijkt me nogal van het angstige, voorzichtige type en zulke mensen spelen beter “veilig” , das beter voor uw gemoedsrust 😉

Afgaand op de geruchten en veronderstellingen heb ik een grotere gok genomen door 996 te gaan rijden dan iemand anders 😈 🙄

houdbaarheid is wat ongelukkig uitgedrukt. bedoel er mee dat je natuurlijk bij een tweedehands auto van die leeftijd steeds het gevaar loopt dat er iets mis loopt met de motor…

Van Beurden heeft een goede reputatie.

Persoonlijk zou ik geen automaat nemen in een 964 of 993

Wat bedoel je met houdbaarheid?

Zelf rij ik dagelijks met een 964

kent iemand deze 964 en de garage ‘auto’s van beurden uit retie’:

http://auto.vlan.be/nl/X_autozoekertjes … orsche_964

momenteel ben ik er dus helemaal nog niet uit. Volgende twijfels bij de verschillende opties:

een 964 of 993: dé droomauto, maar ongeveer 15 jaar oud dus stel ik me vragen bij de veiligheid en houdbaarheid (uiteraard moet je hier altijd wat geluk bij hebben bij een tweedehands). bij het limburgs autosalon staat trouwens nog een prachtige 993 te koop, maar boven mijn budget.

een boxster van rond 2000, 2001: mijn inziens (en correct me if I am wrong, want ik ben geen kenner) een instapporsche, cabrio (wat altijd leuk rijden is), lagere onderhoudskosten, maar minder charme vind ik persoonlijk.

de crossfire van 2004, 2005: vind ik één van de weinige moderne wagens met karakter en uitstraling, maar vrij hoge BIV en taks, lage verkoopwaarde,…

binnen een maand ongeveer zou ik er toch graag eentje gevonden heb, want vanaf 16 juli zit ik zonder auto…

Zo’n Frans 😯

Als je een goede Boxster zocht ben je 3 weken te laat 😈
                (bij de garage waar ik hem achterliet is hij nog niet op hun site verschenen… maar dan gaat hij wel wat duurder zijn).

Eerlijk gezegd, ik zou’t je niet aanraden.
                Plezante wagen, maar ik zelf vond het ontbreken van stabilisatie (PSM etc) levensgevaarlijk in combinatie met wat moet doorgaan voor ons Vlaams asfalt.
                Misschien een aandachtspunt bij je aankoop ❓

Weer zp’n een … 👿 👿 👿

TIP : handen afhouden en vooral portefeuille dichthouden 😉

Laat je verleiden door correcte een verkoper.

Ah weer zo’n afpers advertentie 😕

@Spikey: Heb je een PB gestuurd 😆

[quote=”eric63″:190097qb]Is wel heel weinig voor een Boxster. Aan de zwarte stootblokken op de achterbumper is te zien dat dit ‘American import’ is. Staat de wagen wel in Beligië ❓

[/quote]

heb hem mailtje gestuurd en dit was zijn antwoord.

vreemd dat hij eerst in de ik-vorm spreekt en daarna in de wij-vorm.

ga het laten voor wat het is 🙄

[i]Bonjour
                        je suis un vendeur privé et je suis localisé à Londres, Royaume-Uni. J’ai acheté cette voiture pendant que je travaillais dans Belgique, maintenant le dos d’I`m à Royaume-Uni et je veux le vendre. La voiture qu’il est enregistré dans Belgique, a tous papiers écrits dans Belgique. La voiture est dans la condition parfaite et il n’a jamais été impliqué dans une peinture d’accident.le sur cette voiture n’a pas été changé et est original de de l’avant vers l’arrière il n’y a pas de dommages de collision présentent sur cette voiture. Cette transmission de la voiture change comme lui est parti juste l’usine. Si vous décidez d’acheter mon véhicule je peux arranger la livraison à votre pays et une 10 période d’inspection de jours. J’aimerais vous informer que nous utiliserons une Compagnie Internationale d’Expédition pour l’assurance. Dans Royaume-Uni cette compagnie d’expédition est très populaire et se fie digne. Me permettre de savoir si vous consentez et je vous fournirai tous
                        détails en ce qui concerne le chargement et le paiement.
                        Attendre votre réponse !
                        Meilleurs égards ![/i]

Is wel heel weinig voor een Boxster. Aan de zwarte stootblokken op de achterbumper is te zien dat dit ‘American import’ is. Staat de wagen wel in Beligië ❓

Ik heb zelf ook mijn eerste Porsche-ervaring met een tiptronic Boxster gehad en na een paar jaren gewisseld (lees : verkocht en gekocht) voor een handgeschakelde 993.
                          ik heb van de volgorde absoluut geen spijt gehad en tevens een goed waardebehoud ondervonden 😉

@plumber: ik ben zeer benieuwd wat je denkt dat ik doe, maar lijkt me zeer straf moest je het raden 🙂 . het is in ieder geval geen zelfstandig consultancy , wat mij een logische gok zou lijken…

@torig
                            : bedankt voor uw reactie. begrijp volledig wat je bedoelt. soms lijkt het me trouwens geen slecht idee om te ‘starten’ met een boxster en daarna wel zien voor een 911 (waar mijn voorkeur zeker en vast naar uitgaat).

over boxsters gesproken: wat zou er mis zijn met deze?

http://auto.vlan.be/nl/X_autozoekertjes … he_Boxster

is wel zeer lage prijs…

Ja, lap ‘t zal wel nie als ingenieur zijn want dan redt ge’t nie. (toch nie als jonge ingenieur)
                              Toeme toch, verkeerd gekozen.

😆 😆

Aan Spikey zijn maand/jaarinkomen te zien heb ik zo een vermoeden in welke branche hij zal gaan werken…

Ik zal via PB een gokje wagen 😆 😆

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.