argumenten en tips gevraagd !

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 argumenten en tips gevraagd !

  • Maker
    Discussie

  • spikey
    Deelnemer

      Hallo,

      binnen twee maanden (op 1 juli lever ik mijn huidige bedrijfswagen in en begin ik als zelfstandige) zou ik een nieuwe daily driver moeten kopen. mijn budget bedraagt maximaal 25.000 EUR.

      Als porsche-fan had ik hierbij gedacht aan een een 964.

      Probleem is het volgende: ik ben pas 25 geworden en mijn ouders/omgeving vinden het niet gepast dat je op die leeftijd A) een porsche koopt en B) een ‘oude’ auto koopt voor dat bedrag.

      Nu is mijn vraag aan jullie: welke argumenten kan ik hier tegen in brengen ❓

      Volgende argumenten heb ik reeds naar voren geschoven:

      – het is gewoon een prachtauto (iets wat vooral mijn vader wilt beamen 🙂 )
      – een hogere restwaarde als ik hem goed onderhoud
      – het is uniek
      – je bent maar 1 keer jong 🙂

      Echt rationele argumenten zijn dat niet. dus dacht ik: wat kan ik nog aanbrengen.

      Zoniet overweeg ik een chrysler crossfire te kopen, maar dat is absoluut pas een tweede keuze

    6 reacties aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
      • Het grootste probleem (op jonge leeftijd) is, en dat herinner ik mij nog levendig, het hoge verbruik van de wagen.
        Dat, samen met de huidige benzineprijs, maakt het wel een dure daily driver voor een jonge gast … 😯

        Zelfs vandaag zou ik het me niet kunnen veroorloven om de 911 als daily driver te gebruiken tgv mijn hoge kilometeraantal per jaar (maar dan hou ik uiteraard ook rekening dat ik mijn huis moet afbetalen, mijn vrouw en kinderen moet onderhouden en dat er in het leven nog iets anders bestaat dan de 911).
        Dus kon dat zeker niet op 25 jaar.. (wel als tweede wagen maar niet als daily driver).
        Maar iedereen moet de rekening voor zich maken uiteraard.

        Waarom koop je geen goedkope okkazie en de 964 als tweede wagen?

        En uiteraard hangt heel veel af hoeveel kilometers je er per jaar gaat mee rijden…

          Ik rij nu niet met de cabrio dagelijks maar ik stond een paar jaar geleden ook op het punt om een crossfire cabrio te kopen.

          Eigenlijk gelukkig niet, ok verzekering en onderhoud zijn misschien iets lager maar die wagen verlies enorm zijn waarde, dat is niet zo met een Porsche. Dus maak een de rekening, Crossfire ongeveer 10.000euro verlies op 3j, kan je al heel wat km met de 964 mee bollen als je het mij vraagt…

            [quote=”4s”:3nyx243f][quote=”plumber”:3nyx243f]Spikey,

            Ga je hem gebruiken om mee naar klanten te rijden of is het gewoon om er s’avonds, in het weekend mee te rijden?

            Ik heb ook een 911 gehad toen ik 25 jaar was maar heb hem toen moeten verkopen omdat de kosten te hoog waren (benzine, onderhoud, etc…).[/quote]

            te zien wat je ermee moet doen (prof. dan)

            maar voorgaande lijkt met het meest realistisch

            verzekering, tax, onderhoudskosten en gebruikskosten zijn helaas veel te duur tenzij je gouden konijnekeutels gaat verkopen[/quote]

            Mijn 964 is mijn daily driver, dus ook mee naar klanten, werk school run etc…
            Vind die kosten eigenlijk nog goed meevallen zeker als je het waardeverlies van een “gewone” auto mee in de vergelijking opneemt.

            Wel ineens een goede P kopen waar je geen renovatiekosten meer aan hebt… en een dosis geluk dat je niet in zware kosten valt.
            Dat heb je uiteraard bij elke wagen nodig, ongeacht het merk.

            Hoop wel dat je met 25 genoeg zelfdiscipline hebt om dagelijks met zo een wagen te rijden. De verleiding is toch O zo groot en het kriebelt regelmatig onder die rechtervoet 😉

            De financiële afwegingen moet je zelf maken en kaderen in je huidige situatie.
            Op mijn 25 kon ik het in mij toch nog niet permitteren.

            4s

              [quote=”plumber”:ppisw8re]Spikey,

              Ga je hem gebruiken om mee naar klanten te rijden of is het gewoon om er s’avonds, in het weekend mee te rijden?

              Ik heb ook een 911 gehad toen ik 25 jaar was maar heb hem toen moeten verkopen omdat de kosten te hoog waren (benzine, onderhoud, etc…).[/quote]

              te zien wat je ermee moet doen (prof. dan)

              maar voorgaande lijkt met het meest realistisch

              verzekering, tax, onderhoudskosten en gebruikskosten zijn helaas veel te duur tenzij je gouden konijnekeutels gaat verkopen

                Spikey,

                Ga je hem gebruiken om mee naar klanten te rijden of is het gewoon om er s’avonds, in het weekend mee te rijden?

                Ik heb ook een 911 gehad toen ik 25 jaar was maar heb hem toen moeten verkopen omdat de kosten te hoog waren (benzine, onderhoud, etc…).

                Anoniem

                  Âls je goed uitkijkt kan je , buiten taksen en verzekering, goedkoop rijden.
                  Ik heb ook m’n eerste 911 gekocht toen ik 25 was voor de prijs waar m’n kameraden toen een golfje voor kochten. Na drie jaar had ik wel een 4000 € renovatiewerken aan de 911 gedaan maar toen heb ik hem verkocht voor 2000€ meer dan de aankoopprijs en voor meer dan m’n kameraden nog voor hun golfje kregen. Kostprijs voor drie jaar porschefun was dus 2000€ (+ 3000€ taksen over drie jaar en + verzekering)
                  Als je een bedrijfswagen hebt ook, camionette of zo, kan je bij Erard goedkoop verzekerd zijn voor uw plezierauto.Ik denk 200€ als hij + 15 jaar is.
                  Succes and go for gold . 😀

                6 reacties aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.