Assistance op vakantie

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Assistance op vakantie

• Maker
    Discussie

• Daan Poron
    Deelnemer

Hey,

Ik ben van plan om binnen 3 weken met men 911 naar Italië te gaan op vakantie. Maar nu vraag ik me af of ik best een assistance neem of niet. Het is een wagen van 1979, dus ben ook niet zeker waar je hiervoor assistance kan aanvragen. Doen ze dit wel? Iemand enige ervaring hiermee?

mvg,
      Daan

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • Heb de 911 gisteren nog eens getest voor op vakantie te vertrekken binnen 2 weken. En nog een geluk ook want had al direct men europ assistance kunnen gebruiken 🙂 De wagen zijn batterij laad namelijk niet meer op. Nu nog 2 weken om dit te fixen, hoop dat het in orde komt..

Ik heb voor onze 2 oldies een bijstandsverzekering via Erard Verzekeringen. Gelukkig nog niet nodig gehad. 🙂

[quote=”911-lover”:5hpn3jh9]En dan moet nog het de kortste weg van en naar dit evenement zijn ❗ [/quote]

Hierover staat volgens mij niets in de wetgeving 😉

➡ Btw : De wetgeving inzake oldtimers mét O-plaat is zéér vaag (en ruim te interpreteren) ❗
            Het is enkel de bedoeling oldtimers (O-plaat) niet te ver en niet te dikwijls op de weg te laten….

Dat is het volgende dat ik ga proberen na de vakantie, eerst zien wat er mis is en dan ergens anders gaan ..

En naar een andere keuring gaan ?
                Ik doe het ook zo sinds ze op de keuringen waar ik vroeger ging moeilijk doen om niets .

Ze doen moeilijk over originele Porsche onderdelen dusja … ben al bij wat Porsche garagisten geweest en die zeggen dat ze niet moeilijk mogen doen over de dingen waarover ze moeilijk doen :/ + Ze zeggen niet hoe het ervoor staat enzo, heb er na een tijd gewoon niets meer van gehoord

[quote=”so0ly”:2uq3r7k8]Moest de keuring niet zo moeilijk doen en me juist informeren, zou ik ook een volledige keuring hebben. [/quote]

Als de wagen zich in originele toestand bevindt, zal de technische controle normaal nooit moeilijk doen….

Moest de keuring niet zo moeilijk doen en me juist informeren, zou ik ook een volledige keuring hebben. Na de vakantie ga ik nog eens opnieuw de procedure starten.

Wil er nog even aan toevoegen dat ik gewone platen heb omdat mijn wagen jaarlijks een ‘dagdagelijkse’ keuring ondergaat. Dat kan zonder enig probleem voor mijn verzekeraar.

Het klopt inderdaad wel dat als je voor de (MARSH) omnium kiest het maximum aantal kilometers is vastgelegd op 10 000.

Ben wat aan’t rond mailen met een italiaanse Porsche club 🙂 om te zien of er iets te doen is en anders zal het toch zo zijn ze … De verzekeringsagent zegt dat er geen probleem is en als ik dan nog een europ assistance heb kom’t zeker in orde

En dan moet nog het de kortste weg van en naar dit evenement zijn ❗

Mjah, ik ga ook met mijn oldtimer op vakantie gaan, staat ook op O-platen. Heb wel een volledige verzekering, dus hier is geen probleem. Ik ga er van uit één keer buiten de belgische grens dat niemand weet wat O-platen zijn 🙂 o

Is ook tegenstrijdig .
                                Met een oldtimer mag je idd verzekeringstechnisch overal (landen die op de groene kaart staan) en altijd rijden .
                                Verkeerstechnisch is een heel ander verhaal .
                                En wees maar zeker dat elke f**k weet als er een oldtimer in panne staat (of rijdt) of die van in de buurt is of niet 🙁

Onderstaande is een beetje “off-topic” maar sluit aan op wat mijn boven-poster hier neer schrijft.

De premie v/d omnium voor old-timers (via MARSH) is ook afhankelijk van het (vooropgestelde) jaarlijks afgelegde aantal kilometers.
                                  Toch een niet onbelangrijk detail !

Bij mijn oldtimer verzekering zit assistance in gans Europa.

Mijn verzekering kost (zonder omnium) 127 euro/jaar bij MARSH.

Heb nu wel omnium bijgenomen en dan is de premie 2% van de expertisewaarde geloof ik.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.