Assistance op vakantie

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Assistance op vakantie

• Maker
    Discussie

• Daan Poron
    Deelnemer

Hey,

Ik ben van plan om binnen 3 weken met men 911 naar Italië te gaan op vakantie. Maar nu vraag ik me af of ik best een assistance neem of niet. Het is een wagen van 1979, dus ben ook niet zeker waar je hiervoor assistance kan aanvragen. Doen ze dit wel? Iemand enige ervaring hiermee?

mvg,
      Daan

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
      • hallo,

Misschien even de moeite doen om het reglement te lezen op de site van Total (Total Club). Je weet dan precies waar de “klepel” hangt en het kost je niks !! 🙂 )
        Mvg Philip911

Valt echt wel mee hoor .
          Zie in hoeveel jaren en op hoeveel kilometers .
          Het geeft in elk geval een goed gevoel te weten dat als er wat is je geholpen wordt .

Hey Koen, jij hebt wel “pech onderweg zeg” :mrgreen:

Europassistance is niet duur (ik meen geen 200€ per jaar) en ze helpen echt goed .
              Door de jaren heen hebben ze me verschillende wagens al eens moeten depaneren (we praten over meer dan 20 jaar , meer dan 1.000.000 kilometers en een dikke 200 auto’s verder 😉 )
              Wat ik me nog herinner
              *Met de Omega 2.0 vanuit Duitsland vanwege een gebroken massakabel van de alternator . Op Kerstnacht . Gratis depanage en repatriering naar thuis
              *Met de Omega 2.6 vanuit Duitsland vanwege versleten koolstofborstels van de alternator . Gratis depanage en repatriering naar thuis
              *Met de 911 vanuit Vlissingen vanwege versleten DME Relais . Gratis depanage en repatriering naar thuis
              *Met de 911 vanuit Hasselt naar thuis vanwege lekke band en thuiskomer pastte niet door grotere remmen . Gratis depanage en repatriering naar thuis
              *Met de Corsa panne op grens NEderland Duitsland vanwege verdwenen carterstop . Vervoer naar garage waar ze me met enkel de kosten van een nieuwe stop geholpen hebben .
              * Met de 525 TDS vanuit Roermond vanwege waterpomp stuk . Gratis depanage en repatriering naar thuis
              *Met de 968cs vanuit Nürburg vanwege schuivertje op de schleife . Gratis depanage naar de garage .

Niet opgesomd de kleine akkefietjes door de jaren heen dat ze me ter plekke hebben geholpen voor om bvb een stukke batterij , geen benzine meer , …

Dus zoals je ziet loont dat zeker . En niet één keer hebben ze gezaagd of geklaagd .
              Dat lidgeld en dat van zolang ik nog auto rijdt is al lang betaald . Dat is dan ook één van de enigste rekeningen die ik elk jaar graag en met plezier betaal .

hehe bedankt voor de reacties. Dat ik ééntje ga nemen is nu wel zeker. Heb eens contact op genomen met europ assistance om te zien of het gaat voor mijn auto en hoeveel het kost. Anders lijkt die total mij ook wel een mooi alternatief .. om de 30 dagen tank ik toch wel meer dan 25liter 🙂 Nu even afwachten en zien wat europ assistance zegt.

heb al jaren het heele jaar door europeassistance , die hebben me al enkele kern geholpen en ook met de P en altijd zonder probleem 😉

ben pas terug van italie, en men accu is stuk gegaan daar, door de hoge temperaturen.
                    constant airco, lichten en navi op en ook dvd voor de kinderen.
                    heb een garagist opgebeld daar op een zaterdag, en die vroeg maar liefst 390€ voor een nieuwe!! 👿
                    dus beter een verzekering nemen, zeker aan te raden.

Mvg,

D-wax

Hallo,

Ik ga tanken bij Total en krijg na iedere tankbeurt van minstens 25 liter drie weken gratis pechverhelping, ook in het buitenland. Ouderdom van de wagen speelt hier volgens mij geen rol aangezien je enkel en alleen de nummerplaat dient op te geven. Meer op http://www.total.be (total club).
                      Mvg Philip911 🙂

Bij mijn classic/oldtimer-verzekering zit er een pechverhelping in die de wagen takelt in heel belgië en 200km buiten de grenzen. Je kan die volgens mij ook nog uitbreiden naar heel Europa. Momenteel enkel éénmaal getakeld geweest binnen België, en dat liep vlot. Alle kosten om wagen naar de garage van keuze te takelen en kosten om zelf weer thuis te geraken werden gedekt door de verzekering.

Een “Assistance” of bijstandsverzekering is altijd een nuttige zaak als je met de wagen op vakantie bent. Je weet trouwens nooit wat je onderweg allemaal kan tegenkomen.

Je moet echter wel opletten, want bepaalde maatschappijen die een bijstandsverzekering verkopen, geven geen bijstand aan wagens die ouder zijn dan 15 jaar !!!
                          Dus de kleine letters lezen kan nooit kwaad.

Zonder dat ik er voordeel aan heb, kan ik je zeggen dat Ethias een “Privilege Assistance” in haar aanbod heeft zitten waarin de ouderdom van de wagen geen rol speelt.

Dus even shoppen naar een Assistance, kan geen kwaad.

Doe er uw voordeel mee !!

Ik heb al jaren het hele jaar door EuroAssistance .
                            Ik ben er zeer tevreden over .
                            Ze hebben me enkele keren moeten helpen en dat is telkens perfect en vlekkeloos gegaan .

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.