Audi TT 2.0 of Cayman 2.7?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Audi TT 2.0 of Cayman 2.7?

• Maker
    Discussie

• SJ

Dag iedereen,

Ik ben aan het overwegen om een auto te vervangen. Ik zit een tijdje al te kijken tussen de Audi TT’s vanaf 2008. Ik zoek een benzinemotor, want deze wagen zal maximum 10000 km per jaar moeten rijden. Maar sinds enkele weken dwaalt mijn blik af richting Cayman. Nu, Porsche is een merk dat doet dromen en eigenlijk ben ik ook wat bang om over te stappen wegens het toch exclusieve imago.

Graag had ik wat vragen gesteld:

Een Cayman vanaf 2006, maximum 80000 km, 2.7… Ik dacht te zoeken naar een wagen rond 25000 euro. Je vindt voor deze prijs al wel wat wagens volgens mijn criteria, maar is dit bedrag te laag voor een gezond exemplaar of klopt het budget?

Ik heb al wat gegoogled naar het onderhoud en telkens weer wordt dit voorgesteld als erg duur! Maar is het effectief zoveel (lees 2 of 3x duurder dan bv. Bmw of audi) duurder? Is een onderhoudsbudget van 800 euro per jaar (dus 1600 om de twee jaar) realistisch of sla ik de bal mis?

is het een wagen waar je het hele jaar makkelijk mee kan rijden?

Ik ben een rustige chauffeur, ik doe het niet om te vliegen, dus is een verbruik van 10 liter/100km aanvaardbaar voor hoofdzakelijk ritten van 20 km op gewestwegen?

Alvast hartelijk dank voor jullie bijdragen

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • [quote=”Datake” post=135462][quote=”Neutron” post=135447]Bedankt voor jullie reacties! Zo weet ik al weer wat meer :salut:

Ik denk dat ik tijdens mijn verlof ook eens contact ga opnemen met wat (onafhankelijke) Porsche-garages en eens van luisteren wat zij me kunnen vertellen over onderhoud en dergelijke….

Misschien heeft iemand nog wat tips over waar je zeker moet opletten bij de aankoop van een Cayman? Eventuele zwakke punten voor de bouwjaren 2007/2008?? Of bepaalde zaken die het nogal snel begeven?[/quote]

Alles +2007 is ok, gewoon iemand met verstand meenemen of een 114 punten (198€) aankoop keuring bij een porsche dealer laten doen.

Koop géén 2006.
        [/quote]
        Dus het probleem met het IMS lager heeft Porsche al vanaf bouwjaar 2007 opgelost?
        Maw twee jaar voor de facelift in 2009?
        Ik vreesde dat pas vanaf de nieuwe motorachitectuur in 2009 het probleem fundamenteel opgelost werd.

0

[quote=”Datake” post=135462][quote=”Neutron” post=135447]Bedankt voor jullie reacties! Zo weet ik al weer wat meer :salut:

Ik denk dat ik tijdens mijn verlof ook eens contact ga opnemen met wat (onafhankelijke) Porsche-garages en eens van luisteren wat zij me kunnen vertellen over onderhoud en dergelijke….

Misschien heeft iemand nog wat tips over waar je zeker moet opletten bij de aankoop van een Cayman? Eventuele zwakke punten voor de bouwjaren 2007/2008?? Of bepaalde zaken die het nogal snel begeven?[/quote]

Alles +2007 is ok, gewoon iemand met verstand meenemen of een 114 punten (198€) aankoop keuring bij een porsche dealer laten doen.

Koop géén 2006.
          [/quote]
          Dus vanaf 2007 hebben ze het IMS bearing probleem aangepakt?
          Ik vreesde dat het probleem pas fundamenteel opgelost was door Porsche met de facelift van 2009 door de nieuwe motorarchitectuur.

Wat hebben ze dan precies veranderd aan de wagen vanaf bouwjaar 2007?

0

Cayman is top zelf rij ik met een Cayman R en ben zeeeeer tevreden. :happydance:

0

Boxster is ook ideale auto en heeft voordeel dat de kap open kan natuurlijk, maar nu met dat weer is dat niet goed …..

0
              SJ

Nee, ik heb het Cayman-plan opgeborgen.
                Ik ben op zoek naar een andere wagen van een ander Duits merk.

Toch allemaal bedankt voor de hulp en interesse.

Veel succes met het forum!!

0
                ken

en Neutron al iets gevonden?
                  al met iets gaan rijden?
                  hou ons op de hoogte 😉

0

Google even “Porsche 987 IMS”

0
                    SJ

Is er dan een specifiek probleem met een 2006 dat latere bouwjaren niet hebben?

0
                      SJ

[quote=”Datake” post=135462]

Koop géén 2006.

Onderhoud laat ik nooit bij een dealer doen, ik heb een bevriende garage die al +30 jaar BMW doet en ook met Porsches overweg kan, liever fanatieke mensen aan mijn wagens dan een nummerke bij een dealer, natuurlijk kan je soms niet onder een dealer onderuit. Wel opletten dat de garage waar je gaat OEM porsche onderdelen koopt (of de bosch tegenhanger) en een goeie relatie heeft met een Porsche dealer.[/quote]

Is er dan een bepaald probleem met een 2006?

0

[quote=”Neutron” post=135447]Bedankt voor jullie reacties! Zo weet ik al weer wat meer :salut:

Koop géén 2006.

Onderhoud laat ik nooit bij een dealer doen, ik heb een bevriende garage die al +30 jaar BMW doet en ook met Porsches overweg kan, liever fanatieke mensen aan mijn wagens dan een nummerke bij een dealer, natuurlijk kan je soms niet onder een dealer onderuit. Wel opletten dat de garage waar je gaat OEM porsche onderdelen koopt (of de bosch tegenhanger) en een goeie relatie heeft met een Porsche dealer.

0

Verschillende jaren TT gereden, nu pas verkocht, 2.0 met dsg,
                            Heerlijke wagen maar Cayman is toch iets anders 😉
                            Voor dat budget moet dat zeker lukken
                            TT zal voor minder gaan

0
                            SJ

Bedankt voor jullie reacties! Zo weet ik al weer wat meer :salut:

Misschien heeft iemand nog wat tips over waar je zeker moet opletten bij de aankoop van een Cayman? Eventuele zwakke punten voor de bouwjaren 2007/2008?? Of bepaalde zaken die het nogal snel begeven?

0

tja op dit forum ga je weinig andere keuzes dan een uitgesproken voorkeur voor de cayman horen/lezen
                                eerst de cijfertjes:
                                – aankoopbudget op de huidige occasiemarkt kan je gemakkelijk vinden op 2dehands sites
                                – onderhoud is recent hier nog besproken voor een boxster, dit is gelijk voor een cayman. het zal je wel telkens twee extra bougies kosten 😀
                                – achterwielaandrijving is wat moeilijker in winterse omstandigheden, doch ik reed met mijn boxster op winterbanden door een pak sneeuw op onze fabrieksparking (TC off) waar de 4×4 rijders met open mond naar stonden te kijken
                                – en tot slot een gemiddeld verbruik van 10L/100km is in de genoemde omstandigheden gemakkelijk haalbaar

zoals hier ook al gezegd, ga met de twee auto’s rijden (op dezelfde dag) en beslis dan welke van de twee je het minst doet 🙁 in je portemonee en het meest doet 😆 achter het stuur

0
                                XXX

Ik ben ooit met een Cayman op circuit gaan rijden (aller eerste Porsche ervaring) ben uitgestapt, heb mijn vrouw gebeld en gezegd dat een Porsche er zeker moest komen.
                                  De glimlach staat nog steeds op mijn gezicht :happydance:

0

Zonder twijfel ne Cayman, onderhoud zal wel nie zoveel meer zijn veronderstel ik :driver: :driver: :driver:

0
                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.