Audi TT 2.0 of Cayman 2.7?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Audi TT 2.0 of Cayman 2.7?

• Maker
    Discussie

• SJ

Dag iedereen,

Ik ben aan het overwegen om een auto te vervangen. Ik zit een tijdje al te kijken tussen de Audi TT’s vanaf 2008. Ik zoek een benzinemotor, want deze wagen zal maximum 10000 km per jaar moeten rijden. Maar sinds enkele weken dwaalt mijn blik af richting Cayman. Nu, Porsche is een merk dat doet dromen en eigenlijk ben ik ook wat bang om over te stappen wegens het toch exclusieve imago.

Graag had ik wat vragen gesteld:

Een Cayman vanaf 2006, maximum 80000 km, 2.7… Ik dacht te zoeken naar een wagen rond 25000 euro. Je vindt voor deze prijs al wel wat wagens volgens mijn criteria, maar is dit bedrag te laag voor een gezond exemplaar of klopt het budget?

Ik heb al wat gegoogled naar het onderhoud en telkens weer wordt dit voorgesteld als erg duur! Maar is het effectief zoveel (lees 2 of 3x duurder dan bv. Bmw of audi) duurder? Is een onderhoudsbudget van 800 euro per jaar (dus 1600 om de twee jaar) realistisch of sla ik de bal mis?

is het een wagen waar je het hele jaar makkelijk mee kan rijden?

Ik ben een rustige chauffeur, ik doe het niet om te vliegen, dus is een verbruik van 10 liter/100km aanvaardbaar voor hoofdzakelijk ritten van 20 km op gewestwegen?

Alvast hartelijk dank voor jullie bijdragen

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
      • Voor dat budget ga je zeker wel een goede Cayman vinden van 2006-2007 met minder van 80.000 kms op de teller. Persoonlijk zou ik niet twijfelen, het onderhoud zal misschien wel wat duurder zijn maar je hebt, zoals je zelf al zei, dan wel een exclusievere auto.

SJ

[quote=”Datake” post=135423]Zoek een 2007 of 2008, budget klopt met je verwachtingen, onderhoud lijkt mij voorlopig niet duurder te zijn dan mijn bmw’s maar ik hou dat eigenlijk niet echt in de gaten ook…

Zou er toch eens mee gaan rijden eerst, een TT is een luxe coiffeur auto die vooraan trekt en comfortabel is, een Cayman is een sja Cayman… Moeilijk te vergelijken met iets anders eigenlijk…[/quote]

Wel, als het onderhoud in dezelfde lijn ligt als mijn BMW, dan zou dit al goed meevallen. Waarom lees ik dan zoveel dat het onderhoud van een Porsche serieus de pan kan uitswingen? Of valt de 2.7 daar niet onder? Is dit misschien voor de zwaardere motoren?

Iemand ook ervaringen met het verbruik bij ‘normaal’ gebruik?

Zoek een 2007 of 2008, budget klopt met je verwachtingen, onderhoud lijkt mij voorlopig niet duurder te zijn dan mijn bmw’s maar ik hou dat eigenlijk niet echt in de gaten ook…

Zou er toch eens mee gaan rijden eerst, een TT is een luxe coiffeur auto die vooraan trekt en comfortabel is, een Cayman is een sja Cayman… Moeilijk te vergelijken met iets anders eigenlijk…

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.