Audio Upgrade Cayman S

Home Forum Porsche Talk Audio Upgrade Cayman S

• Maker
    Discussie

• Davy Spens
    Deelnemer

Beste mensen,

Ik wist niet direct waar ik deze post moest plaatsen, dus bij deze staat het in de Porsche Talk :happydance:

Het is voor 99% zeker dat ik de Porsche van Willerke ga aanschaffen. Enkel nog even wachten tot mijn bmw e92 verkocht geraakt.

Ik wil me alvast voorbereiden op enkele lichte veranderingen zoals o.a. sound.

Heeft iemand hier enige ervaring mee, tips of doorverwijzing naar iemand met ervaring? Ik zou dus graag de sound installatie wat upgraden zodat ik een km of 200-300 rijd toch ook kan genieten van leuke muziek.

Merci jongens! 😉

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • Achteraan steken toch al speakers. Ik heb de auto vanaf gisteren en ik heb ineens ook alles uitgezocht 😛

voor mijn 986/996 audio setup gold deze:

The M490 Harman Sound Package uses 2 ohm impedance speakers in the doors, and 4 ohms in the dash and rear sides. I doubt it would do any damage, but the volume level will be lower if you fit 4 ohm speakers to the doors

Dacht dat de speakers standaard 4ohm zijn voor in een wagen. Versterkers ook. Had vroeger de zpa0.5 en de ms2250 versterkers en die gingen tot 1ohm stabiel, vooral de zpa was een Monster.
            Afhankelijk het setje zijn er ook van 2ohm maar dan ga je met filters werken en moet je het signaal versterken en uiteraard ook een deftige amplifier steken.

Ik zou het houden op een simpel 2weg systeem

Ok nu ben ik volledig mee. Alleen zou ik nog willen weten hoeveel ohm en speakers deze wagen heeft 😛 Ik heb al wat opgezocht maar vindt het niet direct.

RCF en Helix kan je zelf inbouwen. Over het algemeen kan je deze 1 op 1 ruilen als je de juiste maat koopt.
                Ga je bijversterken dan ligt het eraan welke kabel je gebruikt. Heel veel vergeten dat het signaal over een kabel loopt en dit OOK moet gewijzigd worden. Beetje als een 500pk cayman met standaar remmen, banden etc…. gaat beter maar zit o zoveel meer in.

Dus setje vervangen voor een beter exemplaar is 1 op 1, deurpaneel eraf, schroefjes los, monteren en klaar.
                eventueel ook meteen een beetje extra isolatie (dynamat) aanbrengen waar de luidsprekers zitten….dag en nacht verschil!

Met een versterker moeten extra kabels getrokken worden (demontage/montage interieur), batterij aanpassen indien nodig, signaalkabels, …… kan je zelf maar heeft al wel wat meer nodig.
                Dit zou ik eventueel overlaten aaneen prof.

RFC? En Helix, kan ik deze zelf inbouwen of toch laten doen?

Ik heb ook goede ervaring met rcf, kunnen wel wat aan en klank is zeer ok voor de prijs.

[quote=”prekii11″ post=212631]In ieder geval geen BOSE. Staat nergens vermeld 😛 Ik merk wel van dat je volume wat open gooide dat er lichte gekraak is.
                      Enige tip voor de speakers achteraan? Ik dacht aan Gladen?[/quote]Gladen was het vroegere audio system en werd als een B-merk aanzien. Nadat de naam was “verbrand” is het overgenomen en Gladen geworden. Niet slecht maar ook niets meer. Vrij veel audiosystem verkocht, daarna paar keren Gladen. Maar telkens een teleurstellend gezicht van de klant. Daarna samenwerking stopgezet. Service is ook RAMPZALIG (naar winkels dan bekeken). Persoonlijk zou ik dan naar Helix gaan. Duits merk en topkwaliteit. Of Focal maar geraakt meer en meer passé”. Indien geen BOSE is aanpassen vrij eenvoudig.

Haha, zeker weten! 😀

Upgrade?
                          Persoonlijk zou ik voor deze gaan:

Alhoewel dit meer een downgrade is.
                          Radio (er) uit en genieten van het geluid van je Cayman S zou ik zeggen. :driver:

Dankje!

Iemand nog ervaring met dit soort upgrades?

Proficiat,goede keuze en mooie wagen!

In ieder geval geen BOSE. Staat nergens vermeld 😛 Ik merk wel van dat je volume wat open gooide dat er lichte gekraak is.
                                Enige tip voor de speakers achteraan? Ik dacht aan Gladen?

heeft deze een BOSE sound system of het gewone?
                                  bij het gewone zitten geen speakers achteraan achter de grilles gemonteerd. daar high end 10 cm speakers plaatsen zou al een flinke verbetering moeten betekenen.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.