auto importeren vanuit Luxemburg

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening auto importeren vanuit Luxemburg

  • Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een luchtgekoeld P’tje om de (watergekoelde) TT te vergezellen. Ik heb een deftige 964 gevonden in het Groot-Hertogdom Luxemburg (niet de provincie); een mooi exemplaar, de eigenaar heeft deze in 2009 vanuit de VS geïmporteerd. Ik sta zeer dicht bij een deal, maar mijn garagist heeft me nu serieus aan het twijfelen gebracht vermits volgens hem we problemen zullen hebben met de import (conformiteitsattest verkrijgen bij D’Ieteren zal moeilijk worden, waardoor we via het Ministerie zouden moeten passeren enz…). Soit, blijkbaar een maandenlange rompslomp. Nu, ik weet hier niets van, dus graag enkele meningen/ervaringen gevraagd.

    Thx,

    Dominique

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Aaaaaaaaaaaaaaaahhhh ! :applaus:
      Ze hebben aan alles gedacht! :applaus:

      Ipv gewoon dat COC zo te laten zoals in andere landen… :bounce:

        [quote=”Mushroom” post=170555][quote=”de_koen” post=170544]

        voor een auto die je nu invoert, met EU goedkeuring(vanaf bouwjaar 97-98), heb je geen COC meer nodig
        alles wat al rond rijdt in Belgie nog steeds wel COC nodig
        [/quote]
        Dus…
        Ik heb bvb een 996 van 2000. Om in te schrijven heb ik geen COC nodig, maar dan een jaar later ineens weer wel? Want ja, dan rijdt hij al rond… :?[/quote]

        nee, die krijgen code op keuringskaart dat ze jaar later ook geen COC meer nodig hebben 😉

          Ik heb bvb een 996 van 2000. Om in te schrijven heb ik geen COC nodig, maar dan een jaar later ineens weer wel? Want ja, dan rijdt hij al rond… 😕

          Er is een verschil tussen de wettelijke basis en anderzijds de totale willekeur van degene die uw auto keurt. :think:

          Dit staat letterlijk op hun site hé
          http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-tweedehandskeuring
          Ik vraag een visuele keuring, ik werk hier al 10j ik zal het wel beter weten dan u zeker…dan toon ik het op de tablet, neen ik doe een volledige keuring ik heb nog niet anders geweten. :bounce:

            [quote=”de_koen” post=170544]

            voor een auto die je nu invoert, met EU goedkeuring(vanaf bouwjaar 97-98), heb je geen COC meer nodig
            alles wat al rond rijdt in Belgie nog steeds wel COC nodig
            [/quote]
            Dus…
            Ik heb bvb een 996 van 2000. Om in te schrijven heb ik geen COC nodig, maar dan een jaar later ineens weer wel? Want ja, dan rijdt hij al rond… 😕

              [quote=”Mushroom” post=170453]Even de zoekfunctie gebruiken, maar lang verhaal kort: de ene zegt dit, de andere dat.
              ‘t Is een loterij waar ik binnen een paar weken ook ga aan deelnemen (964 inschrijven zonder COC).

              Zij die beweren dat je ‘t niet meer nodig hebt, nope, je hebt het wel degelijk nog nodig. Verleden week met een (andere) auto naar de keuring geweest en ze vroegen er expliciet om toen ik het in eerste instantie niet afgaf. Mij dan wat dom gelaten (of slim) en gezegd dat ik gehoord had dat een COC niet meer nodig was maar dat werd weggelachen.[/quote]

              voor een auto die je nu invoert, met EU goedkeuring(vanaf bouwjaar 97-98), heb je geen COC meer nodig
              alles wat al rond rijdt in Belgie nog steeds wel COC nodig
              Als je iets invoert ouder dan 97, heb je nog steeds gelijkvormigheidsattest nodig (via D ieteren, of autokeuring), voor dagelijkse keuring, niet nodig voor Oldtimer keuring.
              Belgisch he 😉

                Gelijkvormigheidsattest 2 weken voor een Nederlandse *porsche in oorspronkelijke toestand via Deerlijk.

                  1) Uit lux importeren goed opletten want dat is iets speciaals daar (ik vind het niet direct terug) niet erg hoor maar je moet het in de juiste volgorde doen.

                  2)Als de auto origineel staat moet het via dieteren wel lukken.

                  3) ifnot komt het ook wel in orde via het ministerie maar dan moet je veel geduld hebben van 3tot12 maanden. Als er niks speciaal is ofzo maand of 3a5.

                    heb paar maand terug geïmporteerd uit VS en idd moeten passeren langs D’Ieteren. Kostprijs 270 euro en ging relatief vlot. Er was ook niks aangepast aan de wagen dus alles nog conform. Had ook gemaild naar Porsche Stuttgart om te horen wat procedure is. Via hen antwoord gekregen van Porsche aftersales Belgium :

                    Geachte,

                    Zoals eerder vermeld is een merendeel van de attesten tegen betaling te verkrijgen.
                    Het gebeurt wel eens dat een bepaald attest, bijvoorbeeld bij bepaalde problemen, gratis door ons wordt bezorgd.
                    De dienst homologatie staat echter in voor het uitleveren van de officiële attesten, omdat enkel hun ondertekening door het Ministerie wordt erkend.
                    Dit gebeurt wel eens in geval van “Belgische”wagens, maar zeer zelden voor ingevoerde wagens.

                    Vriendelijke groeten,

                    Luc Mertens de Wilmars
                    Porsche Import Belgium

                    Dus in’t kort; yes you pay.

                    hopelijk is dit info waar je mee verder kan? succes

                    steven

                      Even de zoekfunctie gebruiken, maar lang verhaal kort: de ene zegt dit, de andere dat.
                      ‘t Is een loterij waar ik binnen een paar weken ook ga aan deelnemen (964 inschrijven zonder COC).

                      Zij die beweren dat je ‘t niet meer nodig hebt, nope, je hebt het wel degelijk nog nodig. Verleden week met een (andere) auto naar de keuring geweest en ze vroegen er expliciet om toen ik het in eerste instantie niet afgaf. Mij dan wat dom gelaten (of slim) en gezegd dat ik gehoord had dat een COC niet meer nodig was maar dat werd weggelachen.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.