Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Auto laten polieren voor weinig geld??
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door Jonathan.
-
MakerDiscussie
-
22 april 2014 om 16:09
Is dit wat?
Kunnen de experts dit eens bekijken en zeggen waar de eventuele addertjes onder het gras zitten?? -
MakerDiscussie
-
Heb je volledig een punt. Zelf ken ik niet echt mensen van je streek helaas. Je kan natuurlijk ook gewoon met de trein op en af, hoef je niemand lastig te vallen om op en af te rijden ^_^.
Klopt helemaal.
Heb wel eens goede adressen doorgekregen hier 200 km vandaan.
Ook dat is geen probleem, maar als er ook goede adressen zijn redelijk in de buurt dan is dat meegenomen.
200 km wegbrengen met twee auto’s en ook weer ophalen met twee auto’s is 1200 km.
Dus ook bij 100 km is het totaal ff 600 km.
Ik rijd ze met plezier maar is niet in verhouding.
Heb nog een daily bmw dus kan hem ff missen.
Als er een goed adres in de buurt is dan ga ik zeker eerst eens kijken en praten.
Thankxx voor de infoIk zou niet per sé iemand zoeken in je buurt. Zoek iemand die er wat van kent. Waar je eerst eens rustig mee kan afspreken zodat de wagen kan bekeken worden. Eens wat babbelen over hoe je je wagen wast, wat de bedoeling van de detailbeurt is. Hoe lang je de wagen kan missen, waar hij zal gestald staan intussen (beveiligd of niet),… Wat je ervoor over hebt, etc…
Bekijk mensen hun portfolio, kijk welke categorie van wagens ze detailen enzoverder.
Soms moet je wat verder gaan om een deftige detailer te vinden. Geldt ook als je die ene wagen gevonden hebt die helemaal je ding is maar hij staat in het buitenland te koop, toch? 😉
Ik woon in de buurt van Lommel.
Weet iemand in de buurt die mijn P kan behandelen zonder risico.
Was hem regelmatig met een goed product maar daar blijft het ook bij.Om het even te hebben over wagens laten polieren voor ‘weinig geld’: hier laat je je beter niet aan vangen. Het grondig detailen van een wagen neemt al snel een uur of 30-40 in beslag al naargelang de staat van de wagen.
Om een diepe kleur te krijgen wordt er dan ook meestal in meerdere stappen gepolierd. Dit kan nooit uitgevoerd worden in enkele uurtjes tijd. Dan spreken we nog niet over de details die het hem echt doen: eventuele chroomlijsten die moeten opgeblonken worden, motorcompartiment die onder handen wordt genomen, binnenkant die gereinigd en gevoed moet worden.
Daarbij komen dan nog zaken als het voeden van deurrubbers en dergelijke meer, coaten van een cabriodak, nanocoating op de ruiten, oppolieren van het plastic achterruitje, indien speciale velgen een extra tijdsbesteding hieraan, etc…
Wat iemand vraagt voor een wagen is moeilijk ‘teveel of te weinig’ te noemen. Maar als iemand zegt dat de klus op 2 of 3 uren geklaard wordt dan heb ik 1 tip: blijf daar maar ver van weg…
Mvg,
Jonathan“Eindelijk heeft ie es wat leuks voor mij gekocht”, zal ze gedacht hebben, “maar waar blijft het nou?” :drink:
:happy: Rose Passion, ze dacht eerst “waar zijde gij mee bezig” als ze de visa kreeg :happy:
[quote=”youyou” post=166449]
Neen, die wordt behandeld als de koningin van het huis, enkel mijn lady wordt soms beter behandeld, (als ik iets besteld heb bv )[/quote]Besteld bij Carnewal of bij de Pabo ?
met de *porsche ga ik daar niet zelle, die wordt thuis met de hand gewassen, en ik gebruik platieken emmers :happy:
Neen, die wordt behandeld als de koningin van het huis, enkel mijn lady wordt soms beter behandeld, (als ik iets besteld heb bv )Hier bij ons in de gemeente zitten ook van die Pakistanen voor ne handwas van uw auto. Prijs weet ik niet juist maar heb eens een wagen gezien die van ginder kwam, hij stond nog vol vuile plekken in de hoekjes van de wagen.
Een andere kameraad ging daar ook eens langs en op ‘t einde van de wasbeurt gingen ze de wagen afspoelen door er een emmer water tegen te smijten, het toppunt van alles is dat hij zijn emmer blijkbaar niet goed vast had, de emmer vloog gewoon mee tegen de auto!
Gelukkig ging het om een klein camionetje, je zal het maar voor hebben met je Porsche 😕Oja, je kan uw auto daar ook laten polieren, maar daar zal ik maar niet over beginnen zeker. 😆
yep, en dat op de tijd dat je snel iets gaat halen, één uurtje en je herkent je wagen niet meer, alles met de hand!
Wij (mijn neef en ik) doen dit met MEGUIARS producten (bijberoep).
Wassen, afdrogen, clayen, afplakken, krassen en swirls machinaal verwijderen (dual action polisher) en waxen. Eventueel met een sealer en voor het waxen nog een deep crystal polish er op, velgen reinigen en banden mooi zwart maken (endurance tyre gel) … en nog een aantal normale zaken/afwerkingsdetails. Duurt gemiddeld 8 tot 12 uur en prijzen zijn vanaf 200 euro (inclusief BTW en met factuur).
Dus 60 euro zal inderdaad wassen en waxen zijn. Zoals ook 90% van de mensen vraagt om te doen. De meeste mensen zien geen krassen op hun wagen. En zeker niet bij lichtere kleuren. Dus die vinden een ganse behandeling weggesmeten geld. De laatste jaren zijn er veel mensen bijgekomen die dat in zelfstandig bijberoep aanbieden. En iedereen heeft ook meer dan voldoende zijn werk. Nu dat de zomer er aan komt is het orderboekje al weer enkele maanden (de weekends) meer dan gevuld 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.