Auto op wieltjes zetten?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Auto op wieltjes zetten?

• Maker
    Discussie
  • Eerst een beetje uitleg. De garage van mijn nieuwe aanwinst (die morgen effectief van mij zal zijn) is niet enkel een garage. Eerder een polyvalente ruimte.

Nu is er een klein probleempje, na het inrijden zou ik mijn wagen het liefst dwars kunnen verplaatsen. Ik denk dan aan één of ander vernuftig krik systeem dat de wagen op een as op krikt, daar twee van halen en eens opgekrikt gewoon aan de kant schuiven zodat die netjes uit de weg staat. Fietsen, groen container en BBQ moeten vlot voorbij kunnen e.d.

Iemand een brilliante inval?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Anoniem

Maximale bandendruk is afhankelijk van het merk/type band.
      Staat vermeld op de band.

en de maximale druk is… ? Ik heb op het interweb gezocht achter 911 user manuals… helaas pindakaas zoals ze dat zo mooi zeggen bij de noorderburen.

Anoniem

@SL33PY
            zoekwoord : automovers
            dan heb je er 2 de hydraulische die ik heb en vaste waarvoor je de auto eerst moet opkrikken.

Wim

SL33PY schrijft:

Wat moet je dan doen als je weinig rijd en je wilt de banden rond houden?

Het beste is als hij voor langere tijd weg staat de banden op maximale druk te zetten.
              Je kunt de gewone druk ook laten, maar dan de wagens wekelijks eens verduwen, zodat banden eens een ander steunvlak krijgen en de gordingen niet de verkeerde vorm aannemen.

De Koen van kustom creations heeft zo een systeem dat hij in zijn werkplaats gebruikt. Hij zit hier ook op het forum.

Wat moet je dan doen als je weinig rijd en je wilt de banden rond houden?

En inderdaad vandaag word de betaling gedaan, ik heb echter niet aan transport gedacht, dus zal ik ergens in de volgende dagen nog eens naar ginder moeten, maar dan met vrouw en kind 🙂

Ze heeft in de buurt van Luik nog familie wonen en dan gaan we meteen stoefen 😀

@william
                  , ik geraak wel op de site maar die laat geen zoekresultaten zien, kan je effe laten weten welke zoekterm je hebt gebruikt?

Ging het toevallig om deze?

Anoniem

Ik heb 2 hydraulische.
                    Werkt perfect om de auto haaks in te parkeren.
                    http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/Zoek.aspx?contentid=241

Wim

Dus vandaag is het zover Jorg.

Deze werken inderdaad perfect voor een auto te verplaatsen, maar laat ze er niet constant onder zitten, anders last van vlakke stukjes op de band als je nadien gaat rijden.

bedoel je zo iets onder de vier wielen?
                        bij hobbyisten met plaatsgebrek zie je vaak zelfgemaakte varianten zonder hydraulische of mechanische klem (om de auto te kunnen liften zonder krik). gewoon een gelaste kader met stevige zwenkwielen

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.