Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Auto start moeilijk
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door stefx911.
-
MakerDiscussie
-
30 september 2013 om 00:50
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
(geen idee waarom yt dit 90° draait)
Auto stond week of 6 stil en het probleem is enkel bij een koud start. (ervoor ook al)
Gezien de wit/grijze rook zou ik zeggen iets met water? -
MakerDiscussie
-
Veronderstel dat je ze gereviseerd hebt?
Dan zou het slepen gedaan moeten zijn hé[quote=”AudiPorsche” post=146599]
Iemand nog tips want Link vooraan sleept deze 50% van de tijd en als er iets is dat mij zot krijgt 😡 eens goed uitkuisen of??(buiten de BIV en wegenbelasting en autokeuring)[/quote]Linkerklauw aan rechterkant steken das 50% minder storend ❗ :sarcastisch
Sorry ik snap niet goed meer wat je bedoeld :engeltje:
Voor zover de remklauwen betreft kan een lading WD40 je helpen of een revisie setje .
Bij BIV en wegenbelasting dacht ik dat je teveel remstof binnen gedaan had :relaxman:Die gaan er morgen terug op.
Iemand nog tips want Link vooraan sleept deze 50% van de tijd en als er iets is dat mij zot krijgt 😡 eens goed uitkuisen of??(buiten de BIV en wegenbelasting en autokeuring)[quote=”JoeBar_S2″ post=146549][quote=”cabrio wim” post=146544][quote=”AudiPorsche” post=146538]door van 200-0 te gaan komt er wat meer druk op de pedaal.[/quote]
Wat bedoel je hier eigenlijk /mee !!!![/quote]
Hoe ik het versta:
Dat hij met een auto die mogelijks remproblemen had.
heving van 200kph geremd heeft tot stilstand, om zo wat (tegen)druk op het rempedaal te krijgen.
en dan door de keuring geraakt is…:popcorn:[/quote]
Nagel op de kop :up:
Bij hard remmen komt er inderdaad wat meer tegendruk waarom geen idee maar was een tip van een andere audi rijder.[quote=”cabrio wim” post=146544][quote=”AudiPorsche” post=146538]door van 200-0 te gaan komt er wat meer druk op de pedaal.[/quote]
Wat bedoel je hier eigenlijk /mee !!!![/quote]
Hoe ik het versta:
Dat hij met een auto die mogelijks remproblemen had.
heving van 200kph geremd heeft tot stilstand, om zo wat (tegen)druk op het rempedaal te krijgen.
en dan door de keuring geraakt is…:popcorn:
Gelukkig ben je niet van 215 naar 0 geremd of je zat met overdruk ! :up:
[quote=”AudiPorsche” post=146538]door van 200-0 te gaan komt er wat meer druk op de pedaal.[/quote]
Wat bedoel je hier eigenlijk /mee !!!!
Zonder iets aan te veranderen terug voorgereden en groen papier gekregen…door van 200-0 te gaan komt er wat meer druk op de pedaal.
Dat vertelde ik hen ook de vorige keer (dat het normaal was) maar wouden ze niet geloven ahja als ze niks vinden zijn ze niet content hé.
Maar ik kon niet te veel van mijn oren maken gezien er een aantal andere dingen gebeurd waren(verlaging ervanonder) dan was het keuring na ongeval en die moet ik mijden als de pest met een oude auto dan vinden ze altijd wat!Misschien de topictitel veranderen naar “Auto remt moeilijk” :first: :happy:
[quote=”AudiPorsche” post=146379]
Nu goed NL en BE vergelijken op vlak van auto’s is not done denk ik?
Hier mag je niks bij jullie zaag de achterkant van een cayenne eraf en maak er een pick up van bij wijze van spreken.[/quote]Dat mag inderdaad. :happydance:
Mits alles maar volgens de normen is gedaan, en technisch de auto niet veranderd is.
[quote=”AudiPorsche” post=146379]
Kan zijn.
Maar de remmen zijn net verstoken omdat er hier originele moeten opzitten…dus alles mooi getest nieuwe remvloeistof etc…
[/quote]Misschien al goed dat die gast op de keuring het in de gaten kreeg .
Remmen zijn mogelijk niet goed ontlucht .Toch is er dan iets waarschijnlijk aan het latijn van zijn einde geweest. 💡
Kan zijn.
Maar de remmen zijn net verstoken omdat er hier originele moeten opzitten…dus alles mooi getest nieuwe remvloeistof etc…
kan puur toeval zijn maar goed ik acht de kans vrij klein want de km ervoor zijn de remmen goed gebruikt.
en het was niet dat die niet meer remde stond nog altijd stil als je de pedaal intrapte.Nu goed NL en BE vergelijken op vlak van auto’s is not done denk ik?
Hier mag je niks bij jullie zaag de achterkant van een cayenne eraf en maak er een pick up van bij wijze van spreken.
Kom dat hier eens voorrijden ze vallen allen dood :what:Toch is er dan iets waarschijnlijk aan het latijn van zijn einde geweest. 💡
Als het goed is maakt het niet uit of je op de rem 10 of 100 keer op trapt.
Ik heb het gehad met een Porsche die nik voor een klant APK klaar moest maken, dus ik haal de Porsche op en rijdt er met naar de zaak.
Op de remmen testbank 2 keer goed door getrapt, en ineens trap ik tot op de bodem, bleek er een remleiding gesprongen te zijn.
Ik mocht er op dat moment niet aan denken dat ik op de weg ineens een noodstop moeten maken had. 😕Papieren bij dieteren gekregen 😀 alsook paar 100en euries armer om dat ding origineel te zetten.
Dan door naar de keuring….niks aan de hands dus maken ze zelf maar iets kapot :bounce:
Die kerel zit gewoon heel de tijd op hard mijn rem te stampen en daardoor kon je die tot het einde trappen….terwijl de 200km ervoor niks van problemen waren met de remmen.Hopelijk is het geen pomp die kapot zou zijn.
Keuring lukt dus niet zonder coc….enkel voor wagens vanaf 1997.
Wel even gevraagd voor een co meting hebben ze gedaan en die was ok wat raar is met al die rook redelijk veel verlies van koelwater blijkbaar dus redelijk zeker een lekke koppakking.Iemand die weet of dieteren chiptuning nakijkt?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.