Auto start moeilijk

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Auto start moeilijk

  • Maker
    Discussie
  • Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

    20130927 13504500h00m18s 00h01m01s)

    (geen idee waarom yt dit 90° draait)
    Auto stond week of 6 stil en het probleem is enkel bij een koud start. (ervoor ook al)
    Gezien de wit/grijze rook zou ik zeggen iets met water?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
    • [quote=”porsche” post=145170][quote=”AudiPorsche” post=145168]
      Still a student you know…de meeste zijn al content als ze een week hun eten op kot kunnen betalen wel ik niet dus.[/quote]
      Ja, dan kocht ik zo geen wagen, wetende dat met dergelijke km’s ernstige kosten te verwachten zijn.
      Vermoedelijk destijds gekocht met het hart en niet met …. ;)[/quote]

      Als je mijn 1e post hier bekijkt zie je een zilveren rs2, in dit topic is het een blauwe dus dit is NR2 :engeltje: het verstand blijft op zijn plaats hoor ik weet maar al te goed wat ik doe zelfs die revisie was ingecalculeerd voor eind 14 begin 2015 maar een zware kost zoals een lekke koppakking niet ik veronderstelde dat die het nog wel een jaar ging uithouden.

      In bad case planB: enkel inschrijven om volgend jaar de nog hogere biv te ontwijken en dan terug uitschrijven zo kosten ze mij momenteel ook geen geld.

      Deze heeft een boel km dus of ik er nu 50 of 200 bijzet maakt niks uit als ik hem verkoop krijg ik er bijna zeker de aankoopprijs voor terug. (zoniet verkoop in onderdelen dan lukt het zeker)

      0

        [quote=”AudiPorsche” post=145168]
        Still a student you know…de meeste zijn al content als ze een week hun eten op kot kunnen betalen wel ik niet dus.[/quote]
        Ja, dan kocht ik zo geen wagen, wetende dat met dergelijke km’s ernstige kosten te verwachten zijn.
        Vermoedelijk destijds gekocht met het hart en niet met …. 😉

        0
        Wim

          AudiPorsche

          Vlakken hopelijk is dit niet nodig indien….

          Toch zou ik dit alleen uit veiligheid maar laten doen, is ook de kost niet een kop vlakken, al is het dat ze hem maar even nalopen, dan weet je zeker dat hij straks weer mooi vlak is.

          0

            We zitten hier misschien wel op een Porsche forum maar geloof me ik ken de bankdirecteur ook niet persoonlijk dus ik besef goed dat je momenteel niet echt zit te wachten op extra kosten 🙁

            Still a student you know…de meeste zijn al content als ze een week hun eten op kot kunnen betalen wel ik niet dus.

            Je zegt dat je binnen de 20000 km een totale revisie van de motor wil uitvoeren ?
            Waarom dan , is die niet goed meer , is het nodig om dat te laten doen ???
            Een totaal revisie van het blok kost een hoop poen !

            Intussen al 281 000km dus rond de 300 dringt dat wel eens aan bij deze types, moet niet persee maar dan kan ik er gerust 200 000k mee bollen. (dit had ik op voorhand berekend maar dat de kop er nu afmoet past niet in het budget)

            De prijs van die cilinderkoppakking op zich valt waarschijnlijk wel mee maar je moet rekening houden dat er wel wat uurloon inkruipt en nog een aantal zaken bij kunnen komen zoals ;
            -cilinderkop vlakken
            -pakking set in/uitlaatzijde
            -cilinderkop bouten (rekbouten)
            -distributieriem + span/looprollen en event. de waterpomp

            Die prijs valt best mee 150 ofzo maar inderdaad al de rest die er bijkomt distri en waterpomp ook al rap 200a300 voor enkel onderdelen.

            Vlakken hopelijk is dit niet nodig indien….motor uit elkaar halen tot op de koppakking duurt 90a120 minz terug in elkaar zetten 2a3uur.

            Als je toch al een revisie wilde laten doen vallen de eventuele kosten toch wel mee. Ik veronderstel onder revisie dat de culasse er zowiezo toch afgaat. Of bedoel je met “revisie” een onderhoud / nazicht ?

            Enkele onderdelen vervangen door materiaal dat iets meer pk aankan pistons, nokkenas en nog paar dingetjes.

            Morgen keuring eenmaal daar door eens een paar testen laten uitvoeren!

            0

              Als je toch al een revisie wilde laten doen vallen de eventuele kosten toch wel mee. Ik veronderstel onder revisie dat de culasse er zowiezo toch afgaat. Of bedoel je met “revisie” een onderhoud / nazicht ?

              0

                We zitten hier misschien wel op een Porsche forum maar geloof me ik ken de bankdirecteur ook niet persoonlijk dus ik besef goed dat je momenteel niet echt zit te wachten op extra kosten 🙁
                Maar om die reden is het juist zo belangrijk om een goede diagnose te stellen.
                Je zegt dat je binnen de 20000 km een totale revisie van de motor wil uitvoeren ?
                Waarom dan , is die niet goed meer , is het nodig om dat te laten doen ???
                Een totaal revisie van het blok kost een hoop poen !
                Ik ben geen specialist maar weet ondertussen al wel dat als een motor nog goed is je hem beter dicht laat .
                De prijs van die cilinderkoppakking op zich valt waarschijnlijk wel mee maar je moet rekening houden dat er wel wat uurloon inkruipt en nog een aantal zaken bij kunnen komen zoals ;
                -cilinderkop vlakken
                -pakking set in/uitlaatzijde
                -cilinderkop bouten (rekbouten)
                -distributieriem + span/looprollen en event. de waterpomp
                Al bij al niet goedkoop dus giswerk is te vermijden !
                Het is beter voor de geldbeugel dat je eerst een eerlijk en bekwaam garagist zoekt die je kan vertellen wat nu juist wel of zeker niet moet gebeuren .

                0

                  [quote=”cabrio wim” post=145120]Heb je al een test laten doen met de olie of met het koelwater.
                  Zijn speciale apparaatjes (testers) voor, en dat geeft gelijk de uitslag of de koppakking kapot is te ja of te nee.

                  want nu is het maar gissen, en snap niet dat de garagist dit zelf niet gedaan heeft als je met de klacht kwam.[/quote]
                  Het is maar gewoon de garage naast de deur. Geen idee of die die testen kan uitvoeren hij ontweek die vraag wat.

                  Auto staat daar eigenlijk om hem om te bouwen zodat ik door onze Belgische keuring kom…eerst dat maar afwachten zeker hopelijk zijn die azijnpissers in een goeie bui!

                  0
                  Wim

                    Heb je al een test laten doen met de olie of met het koelwater.
                    Zijn speciale apparaatjes (testers) voor, en dat geeft gelijk de uitslag of de koppakking kapot is te ja of te nee.

                    want nu is het maar gissen, en snap niet dat de garagist dit zelf niet gedaan heeft als je met de klacht kwam.

                    0

                      Stel dat het de cillinderkoppakking is die lekt ,wat nog niet helemaal duidelijk is natuurlijk maar stel !

                      Grote kans op….
                      Nu hoeveel zal/kan het kosten? Enkel het hoogstnoodzakelijke herstellen is voorlopig wel voldoende binnen 20 000km volledige revisie voorzien maar nu echt geen budget voor.
                      Als ik het laat doen zal het waarschijnlijk niet bij de huidige garagist zijn maar bij een audi specialist.

                      Maar dat zie er hier behoorlijk wat werk uit om dat verdomd ding te vervangen… 🙄

                      0

                        [quote=”AudiPorsche” post=145044]vertelde de garagist maar als het enkel bij het starten is kan je er wel gewoon met doorrijden zonder er iets aan te doen.
                        [/quote]Koelvloeistof uit de uitlaat komt daar via de cilinders dus doorrijden zal zeker extra kosten zijn.

                        0

                          Stel dat het de cillinderkoppakking is die lekt ,wat nog niet helemaal duidelijk is natuurlijk maar stel !

                          -Je cillinderkop is van Alu ,waar je pakking erdoor zit gaan nu ook hete uitlaatgassen passeren en dat kan allerlei schade aan de cillinderkop brengen.( bv. kromtrekken,enz. )
                          -Koelwaterwater komt in je cillinders en invreet in de cillinderwand .
                          -Koelwater kan bij de olie komen ,heel je blok zit onder de drap en kan olie kanaaltjes verstoppen.
                          -olie kan in koelwater circuit komen ,kan slechte koeling teweeg brengen.

                          Ik weet niet of jouw turbo al water gekoeld is maar speelt eigenlijk niet veel rol ,als er olie gemengd met water doorkomt is dat geen goede zaak dat ding draait richting 100.000 Rpm .

                          Dus ik weet niet of je er zomaar mee wil doorrijden . :sleep:

                          0

                            Nu de auto binnen stond kon je vrij duidelijk een koelwater geur opnemen vertelde de garagist maar als het enkel bij het starten is kan je er wel gewoon met doorrijden zonder er iets aan te doen.
                            Verdere testen moeten nog gebeuren.

                            0

                              Het is natuurlijk niet zo evident om van achter een computer een correct oordeel te treffen .
                              Nog minder bij een turbo wagen waar aan gewerkt is bv. andere ECU enz. zoals de jouwe.
                              Zonder meten en controleren weet je dus eigenlijk niks .
                              Los van het start probleem dat je nu hebt zou ik als het mijn wagen was een aantal zaken willen weten en controleren.
                              Zoals bv.:
                              -Compressie (compressie druk ,cilinderlektest uitvoeren )
                              -Hoe zien de bougies eruit ? (droog ,vettig ,nat ,roestvorming ,kleur )
                              -Koelwatertemperatuur ? (heetlopen ,zit er smurrie in het tankje ,luchtbelletjes zichtbaar ,koelwater bij de olie )
                              -olie temp – olie niveau ? (blijft die roken bij stationair ?)
                              -Turbodruk ?
                              -Air/fuel ratio ?
                              -Uitlaatgas temperatuur
                              -Turbo ,type ,weke staat is die in ? (speling op schoepenwiel ,olie in de inlaat buizen ?)
                              Als je met een (gekietelde)turbo motor rijd en je wil hem heel houden zijn die dingen zowiezo belangrijk om te weten en in de gaten te houden.

                              0

                                [quote=”python” post=144187]T’is duidelijk dat hij in het begin een aantal cilinders mist en er dan pas doorkomt.
                                Als de wagen eens die warm is verder gewoon goed rijd en het euvel zich alleen voordoet bij start na langere stilstand lijkt het er op dat er iets in de cilinder(s)komt wat er (op die moment)niet hoort in te zitten.
                                Water of teveel benzine ,maar aangezien het dan eerder wit/grijze rook is zou water wel eens kunnen.
                                Bestaan testersetjes voor om te meten of je cilinderkoppakking erdoor zit.
                                Of je kan ook perslucht op elke cilinder aansluiten en zo te weten komen of de cilinderkoppakking lekt ,als er dan luchtbelletjes in je expansie tankje verschijnen lekt die .[/quote]

                                Ja als die gewoon koud staat na een nachtje ofzo start die ook niet zo goed als ik geen gas bijgeeft valt die terug stil maar even tot 2500rpm gaan en het is ok.
                                Na 6 weken moest de turbo even meehelpen op 4000rpm daarna blijft die mooi stationair draaien.
                                Er lag ook een heel klein beetje olie onder de auto een plasje ter grootte van een bankkaart.

                                Ik zal het nog even vragen aan de garagist of die eens wil testen wagen staat nu binnen voor ombouw naar origineel voor de homo(logatie)keuring

                                Welke benzine zit erin?

                                98 van een wit merk en nog een kleine helft 98 shell.

                                0

                                  Koppakking lek stinkt idd. Even je oliepeil controleren en kijken of daar koelvloeistof bij zit.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.