Auto start niet

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Auto start niet

  • Maker
    Discussie
  • Beste,

    Als ik de wagen open gaat mijn alarm af, als ik de deur dan terug sluit en nog eens naar links draai met de sleutel gaat het uit en start hij zonder probleem. Vandaag wou ik de auto terug starten om hem te verzetten, maar hij start niet (motor draait rond, maar slaat niet aan).
    Hij vonkt ook niet en er komt geen stroom toe op de bobine.

    Zou dit kunnen liggen aan de startonderbreker of waar anders zou het aan kunnen liggen?

    De betreffende auto is een Porsche 928S van 1982

    Groeten

    Dobbels

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • 123

      Dit zijn geen massa geproduceerde auto’s waar altijd alles op dezelfde plek zit .
      Normaal achter het handschoenen kastje.

      Als het daar niet zit heeft er misschien iemand al wat zitten modden.

      je zal moeten zoeken.

        Hoi,
        Daar ben ik ook niet veel wijzer mee,en nee er zit geen aftermarket alarm in.
        Dus zal eens gaan meten en zoeken,maar weet nu niemand waar die start onderbreker zit.

        Groeten Mike.

        123

          ik vrees dat je gaat moeten draadboom volgen en uitmeten.
          voor tzelfde geld zit er nog een aftermarket alarm systeem in

            Ben vandaag eens weer achter het probleem gezocht,hij start nu weer niet.
            De start onder breker zit niet achter mijn hand schoen kastje,dus weet iemand waar ik nog zou kunnen kijken.

            Groeten Mike.

            123

              heb je al achter het handschoenen kastje gekeken zoals k eerder zei?

                Hoi,

                Niemand die weet waar de start onderbreker zit.

                Groeten Mike.

                  Hoi,

                  Heb hem nu al paar keer gestart,en geen probleem.
                  Heb de indruk ,dat het probleem met het alarm ook gedaan is,toen als ik mijn deur open doe met de sleutel ,ging mijn toeter af ,moest weer de deur dicht doen ,en daar weer open en was in orde.
                  Maar zou graag weten ,waar de start onderbreker zit.

                  Groeten Mike.

                    Goede morgen,

                    Sleutel is op de kop 55 mm lang (blad)
                    En nu starte hij weer.
                    heb nu de batterij spanning eens gemeten,en ga nu kijken of ze niet zakt.
                    Heb hem nu hans de nacht,aan druppel teller aan gesloten.

                    Groeten Mike.

                    123

                      is het fabrieks of niet?

                      bij fabrieks is je sleutel 55 mm lang (het blad)

                      “all you need to do is to unplug CE plug Z (and leave unplugged) then link Central Electric pins Z1 & Z6 with a short jumper. The pin numbers are embosssed (very tiny) – on the CE panel connector. Pretty easy this way & easily reversible.”

                      En zou denk ik achter , je handschoen kastje moeten zitten.

                        Hoi,
                        Hoi,
                        Ja is benzine injectie.
                        Nu start ik hem ,en is subiet weg,
                        Nu als ik mijn contakt aan leg,met ik spanning op mij bobijn eens 8 volt en 6 volt.
                        Als hij niet start ,komt er zelf geen spanning toe.
                        Vraagje waar zit die start onderbreker ergens.
                        Groeten Mike

                        123

                          heb je benzine injectie ??
                          Start onderbreker lijkt de meest vanzelfsprekende oorzaak

                          controle box op kapotte soldures nawien.

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.