Auto uit Luxemburg

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Auto uit Luxemburg

• Maker
    Discussie
  • Morgen rij ik naar Luxemburg naar een oldie kijken, weet iemand welke documenten er moeten bij zijn om hem in België als oldtimer (1979) in te schrijven? En hoe ik hem naar hier rij? :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • shitroën brengt samen met mehari de “blue summer” anno 2015:

technisch:
      – carrosserie uit gekleurde ABS PMMA kunststof,
      – aandrijving: elektromotor met 68 pk met een rijbereik van 250 km in de stad en 150 km op de snelweg
      – kofferinhoud: 350 liter
      – topsnelheid: 110 km/u.

shitroën brengt samen met mehari de “blue summer” anno 2015:

technisch:
        – carrosserie uit gekleurde ABS PMMA kunststof,
        – aandrijving: elektromotor met 68 pk met een rijbereik van 250 km in de stad en 150 km op de snelweg
        – kofferinhoud: 350 liter
        – topsnelheid: 110 km/u.

Een Mehari in een super GT3 kleur :up:

:first: :happydance: :up: :up: :up:

:applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
              :first:

Kom maar af, in Frankrijk is ‘t niet gelukt, maar de hoofdstad van de Kempen (Mol) moet toch wel lukken. :drink:

De max da wil ik ook ooit eens kopen :up: :up: :up:
                  Echt dringend eens afspreken wil die wel eens IRL zien hoor
                  :applaus:

Vaarwel 😥

20130922_140048.jpg

Welkom 😆

20140730_200607-kopie.jpg

[quote=”Philip7″ post=174714]

Lijkt me vreemd. Als het al voor de verzekering in orde is.
                      [/quote]

Je kan je platen van je DD gebruiken op een wagen die reeds gekeurd is. Hiervan moet je wel je verzekeringsagent op de hoogte stellen/vragen. (heb dit reeds gedaan met mijn P)
                      Dit kan echter problemen geven als ze je tegen houden, omdat je niet in orde bent met het betalen van taksen. Als je DD een 1.9 dieseltje is, gelden hier andere/lagere taksen voor als je 3.4 benzine. En dan kan er ruzie ontstaan… (is mij verteld. met het eerste heb ik ervaring, met het 2de niet)

Dus je auto kan verzekerd zijn, dat wil nog niet zeggen dat je in orde bent met je taksen.

Het makkelijkste lijkt mij nog altijd een trailer huren. Wagen is niet gekeurd en ingeschreven in Belgie, dus ik vrees (geen idee) dat het bovenste hier niet van toepassing is..

Mijn advies is ook trailer!!!
                        Idd ongeval met auto die niet gekeurd is en niet is ingeschreven is om problemen vragen…
                        Veel succes en hou ons op de hoogte hé

Ik durf met heel veel akties wel wat risico te nemen.
                          Maar nooit met de verzekering.
                          Stel dat je een ongeval krijgt zonder schuld dan zal de verzekering alle kleine lettertjes uit de kast trekken om maar NIET hoeven te betalen.
                          Geen POOT om op te staan.
                          Vooral als er personenletsel bij is.
                          Advies: op de autotrailer

Zolang ge niks tegen komt is da allemaal oké met platen van de DD, maar kom maar eens een ongeval tegen met een auto die niet ingeschreven en gekeurd is in Belgie, makelaar mag nog ingelicht zijn, als de maatschappij weigert tussen te komen :wtf: :wtf: :wtf: . Beter met trailer of Z-platen of eventueel platen van de verkoper gebruiken tot aan je woonplaats. :salut: :salut: :salut:

[quote=”deepee” post=174700][quote=”bladerunner” post=174681]… En hoe ik hem naar hier rij? :engeltje:[/quote]

als de bereidheid en mogelijkheid er is, dan zou ik de huidige eigenaar vragen om met zijn platen er op tot aan de grens te rijden en daar er dan handelaars/proefritplaten ophangen.
                              met de platen van je eigen DD eraan rijden kan je een flinke boete opleveren. vroeger had je alleen ruzie als je staande gehouden werd en die kans was klein. nu staat heel belgie vol, en rijden ook al heel wat politiewagens, met nummerplaatherkennigscamera’s.[/quote]

Lijkt me vreemd. Als het al voor de verzekering in orde is.
                              Niet gewoon erop hangen he. Eerst vragen aanvragen bij de makelaar! 🙂

[quote=”bladerunner” post=174681]… En hoe ik hem naar hier rij? :engeltje:[/quote]

als de bereidheid en mogelijkheid er is, dan zou ik de huidige eigenaar vragen om met zijn platen er op tot aan de grens te rijden en daar er dan handelaars/proefritplaten ophangen.
                                met de platen van je eigen DD eraan rijden kan je een flinke boete opleveren. vroeger had je alleen ruzie als je staande gehouden werd en die kans was klein. nu staat heel belgie vol, en rijden ook al heel wat politiewagens, met nummerplaatherkennigscamera’s.

[quote=”Mushroom” post=174694]Gelijkvormigheidsattest is niet nodig :salut: :up:[/quote]

En dat hebben ze meestal niet ruzie en soms een hele klus om het hier te vragen :what:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.