Auto uitvoeren naar Nederland

Home Forum Zeverhoekje Auto uitvoeren naar Nederland

• Maker
    Discussie
  • Moet er iets extra gebeuren buiten het inleveren van de nummerplaat?
    Inschrijvingsbewijs gaat natuurlijk mee met de wagen.
    Maar moet ik ergens melden dat de wagen België verlaat?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Bedankt mannen.
      Zo zal heb dan gebeuren.
      GT3 gaat terug naar Nederland.

Auto naar buitenland= altijd inschrijvingsbewijs meegeven. :salut: :salut: :salut:

Een wagen die gekeurd is voor verkoop met roze formulier moet dit inderdaad niet perse hebben.
          In het buitenland aanvaarden ze het roze formulier aanvraag tot inschrijving niet als kentekenbewijs

pak je oud inschrijvingsbewijs maar eens, staat er in de 3 landstalen op vermeld dat het altijd bij het voertuig moet blijven.

Een auto die niet gekeurd is voor verkoop en waar je het inschrijvingsbewijs niet meegeeft, kan in principe niet gekeurd of ingeschreven worden…

neem aan dat ghost zijn wagen niet gaan keuren voor verkoop; dus inschrijvingsbewijs zeker mee geven.

Vroeger was dit zo, nu niet meer.
            Ik heb drie weken terug onze Mini Cooper verkocht en heb dit op de keuring gevraagd en zij vertelden me dat dit niet moet meegegeven worden.
            Ik had het roze papier voor inschrijving doorgemaild naar de koper en hiermee heeft hij zijn nieuwe plaat en inschrijvingsbewijs gekregen. Hij heeft met zijn nieuwe plaat en inschrijvingspapier de auto meegenomen zonder het inschrijvingsbewijs dat op mijn naam stond, dat ligt hier nog in de kast.
            Ook heb ik enkele dagen later een andere wagen gekocht, (particulier) en ook hier heb ik geen oud inschrijvingsbewijs van. Indien de verzekeringsagent de wagen digitaal inschrijft dient dit oude inschrijvingsbewijs nergens meer toe, het is trouwens ddorprikt door de keuring.

[quote=”bladerunner” post=223866]Ik weet niet voor uitvoer maar als je je wagen hier verkoopt hoef je het oude inschrijvingsbewijs niet mee te geven.[/quote]

inschrijvingsbewijs (kentekenbewijs) moet altijd bij de wagen blijven

[quote=”bladerunner” post=223866]Ik weet niet voor uitvoer maar als je je wagen hier verkoopt hoef je het oude inschrijvingsbewijs niet mee te geven.[/quote]

Het Rijksdienst voor het Wegverkeer in Nederland wil dit inschrijvingsbewijs wel zien. Dan wordt de auto namelijk zo ingevoerd en geregistreerd (kenteken afgegeven) in Nederland, omdat hij in een ander EU land al op kenteken is geweest hoeft het voertuig dan niet opnieuw gekeurd te worden 💡

je weet de naam van de koper maar als die zijn adres niet geeft, je bent toch niet verplicht zijn adres te vragen? Gewoon plaat inleveren, verzekering inlichten en job well done

Ik weet niet voor uitvoer maar als je je wagen hier verkoopt hoef je het oude inschrijvingsbewijs niet mee te geven.

William, vergeet niet je verzekering ( makelaar) een copie van het bericht van schrapping te bezorgen…

Bij invoer in Nederland neemt de (Nederlandse) Rijksdienst voor het Wegverkeer de Belgische papieren (Inschrijvingsbewijs) in en stuurt deze retour naar hun Belgische collega’s.

U hoeft dus verder (behalve het inleveren van de kentekenplaten) niets te doen.

Inleveren nr plaat is normaal genoeg :salut: :salut: :salut:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.