autokeuring

Home Forum Zeverhoekje autokeuring

• Maker
    Discussie
  • haha, vanmorgen naar de keuring geweest met me witte boxster, dikke eisenmann klapper Sportuitlaat eronder, rest standaard, maar was benieuwd.

ja, ff gecontroleerd op hun website voor openingsuren, hey is nieuw, je kunt een afspraak maken nu via hun website.
    das handig, dit direct gedaan en ja hoor, mocht vanmorgen om 7:15 als eerste op lijn drie naar binnen in eksel.

ha, om 7:05 reed ik binnen, luxe joh, op lijn 1 en 2 zat het al vol tot aan de straat….lache, hey? staat al een auto.
    hmm, uitstappen, klop klop,
    – dag meneer… ook een afspraak?
    – eeeuh ja, om 8:15…
    – ja, ik om 7:15
    – jammer dan, had je er maar eerder moeten zijn…..
    – ????….haha, hmmm ja, zo kan het ook, maar geen moeite gedaan om de functie van een afspraak uit te leggen, maakt ook niet uit die extra 15 minuten.

idd, 15 minuten later kon ik naar binnen, vriendelijk man controleert papieren en loopt rond de auto heen;
    – je chassis nummer aub
    – ja, hier
    – ok, kun je voorste motorkap even openmaken…..
    – sgoed
    – hey..ah ja, motor zit vanachter…
    – kun je de achterste motorkap even openmaken
    – sgoed
    – hey, kan niet bij de motor
    – klopt, zit in t midden
    – ja maar moet de motor zien
    – ja, jammer maar gaat niet
    – moet hem toch echt zien
    – begrijp dat, maar ga echt niet alles afbreken hier om bij die motor te komen. wat wil je er aan zien eigenlijk?
    – ff chef vragen…
    – sgoed
    – ja, tis goed, rij maar door
    – je werkt hier nog niet zolang?
    – nee, valt dat op
    – nee, niet echt, je doet het goed…..

haha…..vond ik wel grappig, verder geen opmerkingen, kunnen weer een jaar rijden…

grts,

rob

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • niet TE veel reclame maken voor As, anders gaat dit opvallen, en worden ze daar misschien ook strenger = gekke regeltjes

Ik begin te grijzen 🙄 😉
        Maar daar heeft de keuring niets mee te maken want ik ga nu al 6 jaar naar As zonder enig probleem 😈

Koen, het verwondert mij dat je nog niet helemaal grijs bent 😆

Dat ze maar eens wat vakmensen op de keuring zetten, heb ook al het eea ervaren daar ❗

Ja , ze zijn echt stupido .
            Ikzelf heb ook al dingen meegemaakt die echt te ridicuul voor woorden zijn.
            Maar Eksel spant echt de kroon .

Enkele voorbeeldjes :
            *911 niet toegelaten tot verkeer daar ze het knopje van de achtermistlamp niet vonden . Mijnheer daar staat het teken van de voorste op , niet van de achterste . Ben ik dan de enige 911 per jaar die hier komt ❓
            *BMW 525TDS afgekeurd daar ik achter getinte ramen had en een derde remlicht . Remlicht gaf geen 100% maar 90% licht. Of ramen vrijmaken of remlicht afkoppelen . Dus liever meer 2 remlichten dan 3 waarvan één 90% licht geeft . Remlicht afgekoppeld , probleem opgelost.
            *Banden op 911 afgekeurd daar de omtrek naar boven mocht afwijken , maar niet naar beneden (is nu verandert) Omtrek was 0,6mm minder dan origineel.
            *Sportverlaging op wagen (net na de tuningwetgeving) met attest van de set maar geen plaatsingsrapport . Afgekeurd . Zelf de origile terug geplaatst en dat was wel in orde . Ik : “mijnheer deze heb ik zelf geplaatst en dat mag wel?” zij : “Ja normale mag je zelf steken , verlagingsveren niet” 😕
            *Oldtimer Kadett B Rallye afgekeurd daar er voorheen een gasinstallatie inzat . Deze verwijderd , maar het rekje van de ton nog in de koffer (makkelijk voor velgjes te vervoeren en zo blijven de boutgaten dicht) Mag niet mijnheer , rekje moet ook weg .
            *Auto afgekeurd daar één ruitenwisserblad verduurd was . Was niets aan te zien tot ze die voor mijn ogen stuk trokken .
            * Auto (Kadett C) afgekeurd daar de snelheidsindex op de banden te hoog was . Doch die lage snelheidsindex (meen H) was niet meer leverbaar in die maat op de markt.
            etc etc

tja koen, kan ondertussen boekdelen schrijven over keuringen…

een leuke. had een volvo 740 Turbo, een 2.0 16v . na wat aanpassingen kreeg ik 320pk uit die 2.0 liter… alleen hing er een knoest van een uitlaat onder. 3″ van voor tot achter. heb die gemaakt in stalen gealuminiseerde bosal buis en zwarte stalen sport dempers, geen rvs, nooit een opmerking gehad op de keuring. een vriend van mij, alfa fanaat, haalt zijn ophanging van zijn daily driver alfa 75 uit elkaar, straald en lakt alle delen en maakt zijn veren rood. afgekeurd…. sportveren meneer…joh, zijn de originele die ik rood gespoten heb, zal, zijn sportveren, weet ik zeker….. hij naar huis met een stoom blazende dikke rode kop 😯 , wielen eraf, zijn veren en alles erom heen terug zwart gespoten met een spuitbus en terug, ha je hebt het terug aangepast, goedgekeurd….. ja, daar ga je dan toch even twijfelen… als we nu samenkomen en we hebben het erover kunnen we er nu smakelijk over lachen maar op het moment zelf…..:mrgreen: denk dat de meeste onder ons zo al wel een verhaal heeft meegemaakt met onze keuring…..

In eksel zien ze me echt niet meer .
                Teveel onnozel gezeik meegemaakt .
                Ga nu al jaren naar As .
                Super vriendelijk en correct
                Het is wel steeds een eind rijden , maar dat doe ik met plezier

sgoed zo!

🙂 )

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.