autokeuring

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag met mijn speeltje naar de autokeuring gereden en je afgekeurd voor een licht die naar zijn mening niet goed geregeld was. :what:

    Op de weg naar de keuring viel me de oilmeter op.
    Deze stond dicht tegen het rood.
    Heeft er iemand een idee wat deze juist moet doen of weergeven bij het rijden??? :engeltje:

    Porsche 3.2 1988

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [quote=”cabrio wim” post=126518][quote=”Molen934″ post=126474]
      Vergelijk het meest met vroeger, toen je vriendin nog naast je zat Wim :D[/quote]


      @Hans
      , zijn dat je Paas gedachten. :happy:[/quote]

      vermoed dat dit eerder iets te maken heeft met konijnen :salut: kan altijd een haas aan te pas komen natuurlijk :mrgreen: :drink:

        zal dit eens uitzoeken hou jullie op de hoogte

        Wim

          [quote=”Molen934″ post=126474]
          Vergelijk het meest met vroeger, toen je vriendin nog naast je zat Wim :D[/quote]


          @Hans
          , zijn dat je Paas gedachten. :happy:

          Wim

            Massa punt op olietank durft nogal dikwijls de boosdoener te zijn, en wel omdat deze in de spatzone zit van water en vuil.
            Dus eens goed schoonmaken kan veel helpen.

              Thx voor de uitleg.
              Zal dit bij de volgende rit controleren.
              Zou het ook niet het contact kunnen zijn die mankeert?
              Auto rijdt super en oliepeil lijkt ok? 😕

                [quote=”cabrio wim” post=126425]Werking olie meter:

                Voor de stoplichten zul je de meter zien stijgen [/quote]

                Vergelijk het meest met vroeger, toen je vriendin nog naast je zat Wim 😀

                  Misschien toch iets mis met de vlotter in de tank dan ❓

                    Zo werkt ie bij mij Wim. Maar hij staat stationair en warm nooit bovenaan aan het wit streepje bij mij. Eergisteren nog gemeten en oliepeil stond op de helft tussen minimum en maximum op de peilstok en hetzelfde resultaat op de oliemeter.

                    Wim

                      Werking olie meter:

                      Als de motor goed warm is moet deze de gelijke hoeveelheid aangeven als op de peilstok in het reservoir.
                      Als je olie bijvult met draaiende warme motor, moet je de meter mee zien oplopen.
                      Vul nooit meer bij dan tot 4/5 op de peilstok en moet dan ook op de meter zo te zien (aangegeven) zijn.

                      Tijdens het rijden en optrekken zal de meter onderaan in het rood staan zodra er gas gegeven wordt.
                      Als je op een bepaald moment een constante snelheid hebt, zal de meter iets naar boven komen tot net onder het midden.

                      Voor de stoplichten zul je de meter zien stijgen en de hoeveelheid olie aangeven in het reservoir.

                        Helemaal bovenin moeten staan bij stationair en warme motor.

                        +1

                          Bij mij staat die stationair en warm in het midden en soms iets hoger. Controleer wel het peil om de 1000 km en tot nu toe altijd ok en toch al 8000 km gereden ondertussen. Maar ik wil je geloven Bully.

                            [quote=”Fabio” post=126409] Als de motor goed warm is dan gaat de meter bij het stilstaan de oliestand aangeven, maw dan zou de wijzer mooi in het midden moeten staan.[/quote]Helemaal bovenin moeten staan bij stationair en warme motor. 😉

                              Thx zal dit eens nakijken.

                                Bij het optrekken trekt de wijzer van de oliemeter naar het rood. Als de motor goed warm is dan gaat de meter bij het stilstaan de oliestand aangeven, maw dan zou de wijzer mooi in het midden moeten staan.

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.