Autokeuring en verstelbare dempers 993.

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Autokeuring en verstelbare dempers 993.

• Maker
    Discussie
  • Recentelijk de 993 uit de winterslaap gehaald en naar de keuring gegaan. Uiteraard start direct en rijdt dan weer heerlijk 🙂
    Nu kreeg ik het een beetje warm bij de laatste check onder de 993……
    Ineens kwamen 4 man kijken naar de veren. Snel gevraagd wat er aan de hand was, en nu wisten ze niet of de dempers wel
    “origineel” waren. Ik had ze jaartje terug vervangen door nieuwe Bilstein B8, welke verstelbaar zijn.
    Kennelijk zou verstelbaar niet mogen ?!?
    Ik had denk ik geluk dat de sluiting binnen 15 minuten was, dus ze hebben me laten gaan omdat ze het niet konden/willen opzoeken.
    Maar voorzie volgend jaar weer het zelfde probleem.
    Iemand soms het zelfde meegemaakt? En zouden er verstelbare op mogen zitten ?!?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • [quote=”Thefrits” post=205186]…Ineens kwamen 4 man kijken naar de veren. Snel gevraagd wat er aan de hand was, en nu wisten ze niet of de dempers wel “origineel” waren. Ik had ze jaartje terug vervangen door nieuwe Bilstein B8, welke verstelbaar zijn.
      Kennelijk zou verstelbaar niet mogen ?!?

Iemand soms het zelfde meegemaakt? En zouden er verstelbare op mogen zitten ?!?[/quote]

wat telt voor de werknemers van de keuring is wat ze in het PVG kunnen terugvinden. alles daarbuiten valt voor hen onder tuning waarvoor je de bijhorende attesten moet kunnen voorleggen.
      dus je stapt naar het kantoor van de stationschef en vraagt met het pvg-nummer in de hand (op je gelijkvormigheidsattest) een uitdraai van het PVG rapport van je 993. ik heb het netjes en beleefd gevraagd en steeds meegekregen bij autoveiligheid NV in Turnhout.

als daar niks op staat kan je proberen info los te weken bij een OPC of rechtstreeks bij dwieteren. of deze iets op papier willen zetten blijft ook nog een vraag; je laatste redmiddel is je vraag voorleggen aan mister Marc Noack.

993 RS had toch af fabriek al Bilsteins

Worden die ook niet met sommige modellen origineel zo afgeleverd???

Ik heb ook sinds 3 jaar die Bilstein dempers met Eibach veren en heb er nog nooit een opmerking over gehad op de keuring .

PB

Maandag naar de TC geweest in Stekene met de Audi waar al jaren een goedgekeurde schroefkit opzit en plots was dit een probleem.
              Ik had alle papieren bij en nog deden ze er moeilijk over…

Wim

Laatste keer in Stekene met een 924 S naar de Belgische keuring geweest en daar werden er ook 2 bij geroepen voor de veren vooraan.
                Konden ze niet vinden, maar vertelde hun toen dat daar een optie voor was en dat dit M030 genoemd werd, en toen ze dat zagen op de lijst was het plots goed, mer enkel een aanmerking, dus waar dat dan weer voor nodig is weet ik ook niet.
                Dus deze truc misschien toepassen voor je volgende keuring.

hm… Onder mijn shark zaten verstelbare Boge’s, ik heb er nu Bilsteins onder gestoken. Moet dat dan ook?
                  (sorry dat ik even inbreek in de topic)

En moet een montageattest afgeleverd worden door installateur cfr tuning certificaten

Ja dat mag.
                      Maar wel met de nodige documenten van fabrikant die bevestigen dat die dempers voor uw type wagen zijn.
                      Als de veren / rijhoogte ook aangepast zijn moet de wagen ook een geometrie keuring ondergaan.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.