autokeuring met niet-oem remschijven of remblokken ?

Home Forum Porsche Talk autokeuring met niet-oem remschijven of remblokken ?

• Maker
    Discussie
  • Merken ze bij de autokeuring op dat je niet-OEM remblokken of remschijven steken hebt ? En maken ze daar een punt van ?
    Blokken lijkt me moeilijk te controlleren. Maar bij remschijven valt wel dadelijk op dat OEM geperforeerd is en niet-OEM niet natuurlijk. Ik ga natuurlijk steeds wel uit van OEM calliper, en niet-OEM blokken en niet-OEM schijven in identieke dimensies als de OEM onderdelen, dus geen exotische BBK ofzo.
    Ik weet dus eigenlijk niet in hoeverre schijven en blokken OEM moeten zijn voor de keuring.
    Help …

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • In beide richtingen mag mits E goedgekeurde onderdelen

0

[hide]Wel, het ziet er naar uit dat we toch op OEM schijven blijven rijden, wegens lange levertermijn van het betere alternatief.[/hide]

0

Ik zou een gokje wagen als ik jou was !

(zal in de praktijk wel reuze meevallen toch zekers; veiligheid en gezond verstand voorop; je rijdt toch niet met gevaarlijke rommel rond)

0

[hide]Potver, daar vreesde ik dus voor. Dus dan is er keuze tussen een “minderwaardig” product te monteren om zeker geen keuringsgezeik te hebben. Of een product dat voor mij beter is met het risico dat ze gaan mekkeren op de keuring. Soit, nu weet ik op zijn minst hoe ik die keuringsfactor moet wegen in de finale beslissing.
            [/hide]

0

Volle schijven ipv geperforeerde zou ik durven proberen.
              Anders om zullen ze sneller over vallen denk ik.
              Uw wagen moet toch nog niet direct naar keuring denk ik. Pas vanaf 4 jaar toch.
              Schijven terug wisselen voor keuring is anders ook niet echt veel werk als je uw oude schijven bijhoud.

0

Als ze goesting hebben en twijfelen trekken ze op basis van het PVGnr de technische fiche van je voertuig open.
                Daar staat zwart op wit welk soort remschijven je standaard hebt. (geventileerd, geperforeerd, …)
                Type remblokken en hoeveel pistons je callipers hebben is op basis van een vergelijk en visuele controle al veel moeilijker.
                In theorie bestaat er dus een kans dat er iemand over valt, in de praktijk is de kans veel kleiner maar niet onbestaande.

0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.