autokeuring (voor verkoop) in apenland!!!

Home Forum Zeverhoekje autokeuring (voor verkoop) in apenland!!!

  • Maker
    Discussie
  • Vrienden, het is weer eens prijs!!! Waarom mij dat meer dan de anderen moet overkomen, is voorlopig een raadsel, waarschijnlijk in een vorig leven eens tegen een kerk gepist of zo, God zal het weten… maar bottom line is: fucked again!!

    De meesten zullen wel al gehoord hebben van mijn trieste ervaring met de aankoop van de 993 4S in 2002, die ondanks de oogverblindende looks en het prijskaartje van +50.000 euro een opgelapte perte totale bleek te zijn met valse keuring uit Anderlecht. Resultaat: geld kwijt en mogen beginnen procederen tegen die malafide verkopers, die ondertussen hun matten al opgerold hebben… en tegen dat het proces er ooit zal aankomen al lang verdwenen zullen zijn… Luke heeft de foto’s gezien van die wagen, en kreeg waarschijnlijk net als ik terplaatse een depressie… 😉

    Heel ergerlijk was dat dezelfde dag als mijn proces ingeleid werd (om te bepalen in welke taal het uiteindelijk proces ooit zou gevoerd worden) ook die autokeurders van Anderlecht voor de rechtbank stonden wegens het ‘verkopen’ van autokeuringen. Mijn haar kwam recht als ik nadien in de krant las dat de meesten opschorting van straf gekregen hadden “omdat ze enkel maar kleinigheden door de vingers zagen, en nooit zaken zouden goedgekeurd hebben die de veiligheid in het gedrang zou den kunnen brengen!” Yeah right, bij mijn wagen bleken de remleidingen zelfs aan elkaar gelast te zijn!! Waarschijnlijk ook voor de veiligheid… 👿

    We spoelen dus enkele jaren verder naar nu, en zoals jullie weten verkoop ik vanwege het komende vaderschap binnen enkele weken mijn 996 cabrio, zowel omdat het gestuntel met een kinderzitje in de winkel van babymateriaal weinig goeds liet voorspellen, alsook omdat de financiële situatie door de versnelde aankoop van een huis wel enigszins anders geworden is. Dus besloot ik om voorlopig naar iets goedkopers uit te kijken, daarna zien we wel. Via Ebay (eerste en laatste keer!!!) vond ik een BMW 725 TDS voor de prijs van 6100 euro, wat een goede prijs leek voor een auto met weinig kilometers. Toen ik de wagen ging bekijken viel wel meteen op dat de wagen vooraan ooit een ongeval moet gehad hebben, vandaar dat de voorlopige schriftelijke overeenkomst stipuleerde dat de wagen door de keuring voor verkoop moest geraken alvorens ik hem zou kopen, en indien niet door de keuring, dat ik dan mijn voorschot zou terugkrijgen. Ik dacht op die manier relatief veilig te spelen, zeker voor die prijs… Om een lang verhaal kort te maken; enkele dagen later was de wagen dus gekeurd voor verkoop, ik ga die gaan ophalen, en breng de wagen nog diezelfde avond rechtstreeks naar mijn BMW-garage om alvast te beginnen met een groot onderhoud… en daar begint het hele grapje weer…

    De volgende morgen krijg ik telefoon van de garagist om te vragen wat voor een wrak ik in mijn handen laten steken heb?! Zowat alles is kapot aan de wagen (bvb bijna geen enkel achterlicht werkt, de ruitenwissers gaan niet, één remschijf is gebarsten, geen enkele airbag zit nog in de wagen (! enkel de dekseltjes er mooi weer op geplaatst!), er zit geen reservewiel in, geen brandblussers, en ga zo maar verder 👿 ), en tot overmaat van ramp blijken er onregelmatigheden te zijn met het chassisnummer, waardoor ik nog eens problemen zou kunnen krijgen wanneer ik de wagen wil inschrijven, hetzij nu, hetzij bij mijn eerstvolgende eigen jaarlijkse keuring… MAAR de wagen is wel ferm gekeurd voor verkoop!!!??? 😯

    Het mag dus als zo goed als zeker aanzien worden dat ook dit weer een geval is waar een malafide keuring gebeurde, vermoedelijk tegen betaling!? De verkoper (telefonisch) voelt zich zeker van zijn stuk en weet doodleuk te vertellen dat het hele grapje mij misschien meer aan advocaten zou kosten dan de wagen waard is, en trekt zich niets aan, en vrienden bij de politie zeggen dat er nog een ferme kans inzit dat bij officiële klacht de wagen in beslag genomen wordt, waarna die een beetje kan staan verroesten en beschimmelen in één of ander depot tot de zaak ooit eens voorkomt… wat ook niet echt een leuk scenario is…

    Het is dus triest om in dit apenland te moeten vaststellen dat zulke praktijken hier nog zo makkelijk kunnen… Als je eens een boete voor parkeren niet betaald hebt, OOO maar dan zal je snel voor de rechtbank kunnen gaan staan… 👿 Maar zulke rotzakken… die gaan maar lekker hun gang….

    By the way, ik heb het er onlangs met Luke over gehad, en we dachten dat het misschien goed was onze andere forumleden eens te waarschuwen… Bij die beruchte 993 4S die ik toen kocht zat een mooi afgestempeld onderhoudsboekje met stempels van RS Motersport uit Ingelmunster… en daar bleek dus geen moer van te kloppen. Onlangs ging ik langs bij een vrij beruchte autohandelaar in het Gentse (die gekend is voor zijn onfrisse zaakjes), om eens te kijken naar een 996 die te koop stond, en wat lag daar mooi geëtalleerd op het dashboard: een onderhoudsboekje met stempels van RS Motorsport uit Ingelmunster… En ook bij Van Dessel staat momenteel een 996 waar als enige van alle Porsches die er staan een onderhoudsboekje geëtalleerd ligt, met stempels van…? U raadt het al… Het blijkt dus (zijn we via via te weten gekomen door mijn zaak van de 4S) dat de stempel(s) van RS Motorsport uit Ingelmunster ooit gestolen zou(den) geweest zijn!! Dus vrienden, als je een tweedehands Porsche aangeboden ziet, met onderhoudsstempels (hetzij een volledig boekje, hetzij vanaf een bepaald ogenblik) van RS Motorsport uit Ingelmunster, wees dan misschien extra voorzichtig… want het zou wel eens een zoveelste geval van fraude kunnen zijn…En blijkbaar kennen veel van die halve gangsters elkaar maar al te goed, want de Ferrari Maranello die diezelfde beruchte Gentse autohandelaar ooit zelf perte totale reed, stond nadien weer als ‘topakkazie’ te koop bij…de verkoper van mijn 4S in Anderlecht!

    En geloof me, ik wil jullie echt wel besparen wat ik, nu helaas voor de zoveelste keer, moet meemaken!! 😡

    Amicale groet,

    Michael

2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
    • Zoals ik al zei Wim, het viel inderdaad snel op dat er aan de wagen één en ander mogelijks niet in orde was, zelfs voor iemand die nu niet bepaald automechanica of iets dergelijks gestudeerd had. Daarom betrouwde ik er mij op dat de ‘strenge keuring verkoop’ het kaf van het koren zou scheiden!

      Toen ik enkele maanden geleden in het Gentse (keurstation Wondelgem) mijn Boxster S liet keuren voor verkoop, gebeurde dit uiterst intensief! De keuring duurde bijna 25 minuten, en zelfs het brandblusapparaat werd er uit gehaald om te kunnen controleren of de houdbaarheidsdatum niet overschreden was!! De koper van mijn wagen kon dus zeker zijn dat hij een perfecte wagen kreeg!
      Mijn grote fout is dat ik er mij op vertrouwde, wat we eigenlijk zouden moeten mogen en kunnen doen, dat dit overal op dezelfde correcte manier zou gebeuren… Het kost per slot van rekening ook meer dan 50 euro!

      En dat is wat ik aanklaag; dat men blijkbaar er geen vertrouwen in mag hebben dat zulke controlemechanismes werken, dat het blijkbaar dus nog steeds mogelijk is om hier en daar (in dit geval W-Vl tegen Kortrijk) zo makkelijk het systeem te misbruiken… waardoor anderen met de gebakken peren zitten… Stel je eens voor dat ik met mijn hoogzwangere vrouw nu een ongeval zou hebben, en er blijken zelfs geen airbags in te zitten!

      Wim

        Als ik zo je verhaal eens lees is dit niet leuk natuurlijk, maar een ding snap ik niet, die kleine dingen die je opschrijft kun je toch ook makkelijk zelf controleren of die werken en aanwezig zijn:roll: of ben je echt auto leek. Die andere dingen oké, daarom als je een auto koopt, laat altijd bij een andere merkdealer een aankoopkeuring doen, wil de verkopende party hieraan niet meewerken dan weet je al genoeg, laten staan dan.
        Had je dat bij deze gedaan had je het 200 euro gekost voor de keuring, en nu ❓ ❓ ❓

        In ieder geval sterkte.

      2 reacties aan het bekijken - 31 tot 32 (van in totaal 32)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.