automaat 924

  • Maker
    Discussie

  • eurotouring
    Deelnemer

      iemand ervaring met het verversen van de olie van een automaat

      924 1981 ik vind geen aflaatstop niet op versnellingsbak en niet op differentieel

    2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • The service is very simple, and should be done every 30kmi as with the manual trans; remove the pan (which will promptly dump all remaining fluid all over your face and driveway or garage floor), unscrew the filter cover, replace the filter element and re-attach the cover, then re-install the pan with new gasket. It is highly adviseable to thoroughly clean the pan inside and out before re-installing; don’t bother using a degreaser, though, and the inside will just get wet again, and the outside, if cleaned of any grease or oil, will promptly begin to corrode. Simply wipe them off. Finally refill the transmission with ATF. The final level will need to be established with the car back on the (reasonably level) ground, engine running and in gear selector in Park.

        Changing the diff fluid is more of a PITA, as there is no convenient drain plug; the easiest way seems to be to use a syringe such as is commonly used for changing transmission and diff fluid to suck out all the old fluid and pump in new fluid. The syringe is available from well-equipped auto parts stores, and is similar in size and appearance to a full-size grease gun. It should have a 1-2′ hose on the end of it, to be inserted through the fluid level plug hole to allow removal of the old fluid.

          Ik weet niet precies of je er veel aan hebt, maar ik weet dat de automaten op de 924 eigenlijk van mercedes komen, en bij mercedessen van die jaargangen laat je de olie af via 1 aftapplug op onderkant de afdekplaat waar ook je filter inzit, en nog eentje in de koppelomvormer ( je moet je krukas dan draaien tot de aflaatschroef voorbij de inspectieopening komt. Vullen gebeurt daar langs de peilstok ( wel opletten, eerst 75% vullen ( inhoud zou in manual moeten staan ) , dan motor starten , alle versnellingen een voor een gedurende 10” inschakelen met rem ingedrukt, dan in P en afvullen tot aan bovenste streepje ( met draaiende motor natuurlijk). Zoals bij alle automaten geldt : alles eerst heeeeel zuiver maken voor je ook maar 1 schroef losmaakt, en niet met pluizige doek/keukenrol want die kleine pluisjes kunnen lelijk huishouden in de superfijne kanaaltjes, en ALTIJD filter vv bij oliewissel, zelfs al ziet het er nog nieuw uit.

          groeten, Yabba

        2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.