automatic limited slipdifferential

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster automatic limited slipdifferential

• Maker
    Discussie
  • hallo

mijn boxster bj 99 2.5 l heeft ook als optie 224 automatic limited slipdifferential . nu is mijn vraag hoe werkt het of hoe kan ik het proberen

mvg Danny

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • [quote=”PatZandvoort”:21y1go5l]09991 manufacture from the exclusive-programme
      09971 Custom Tailoring Instructions
      Exclusive Option Range (00501,09971,09991)
      581 center console front
      582 storage pocket (motor cover)

Weet je zeker dat er 818 en 859 staat ?
      Ik kan nergens m-codes vinden die met 8 beginnen.[/quote]

Dus toch goed gelezen, er staat weldegelijk 818 en 859.

Bedankt Luc om het even te checken 😉

Iemand die het kan achterhalen ❓

Op voorhand dank, Eric

COO/XLA/X21/X70/X71/01/030/139/197/198/222/224/231/249/273/326/340/396/432/441/490/534/551/573/581/582/818/859/09971/09991 DAT IS AL

Eric, vraag eens aan Luc of hij een weet hoe zo een automatic LSD werkt samen met TC

Bedankt voor de opzoekingen. 💡

De wagen staat bij Luc voor onderhoud , kan dus niet checken voor de code’s 818 en 859.
            Van zodra de Boxster terug is kijk ik het na.
            Eric

09991 manufacture from the exclusive-programme
              09971 Custom Tailoring Instructions
              Exclusive Option Range (00501,09971,09991)
              581 center console front
              582 storage pocket (motor cover)

Weet je zeker dat er 818 en 859 staat ?
              Ik kan nergens m-codes vinden die met 8 beginnen.

013 sport technik package
                x21 telephone console in leather

staat in mijn werkplaatshandboek (service manual Bentley Publishers)

Ik ga nu toch eens alle 25 optiecodes die op de sticker staan checken. Misschien ontdek ik nog “niet zichtbare opties”, maar die wel met de veiligheid te maken hebben.
                  Zo ja laat ik het weten 😉 [/quote]

Volgende code’s staan eveneens vermeld (het zijn er geen 25 maar 30) maar ik vind er geen omschrijving van (ook niet met de zoekfunctie) 🙁 .
                  Wie kan mij helpen met : 013
                  581
                  582
                  818
                  859
                  X21
                  09971
                  09991

Alvast bedankt voor de reactie, Eric

224

[quote=”PatZandvoort”:d5hty46i]Ik vond dit op het nl forum :

Werkt in samenwerking met de ABS-sensoren; bij doorslippen van één de de 4 wielen wordt de rem op dit betreffende wiel in werking gesteld totdat dit slippen gecorrigeerd is (fractie van een seconde).

Mijn Boxster is ook geimporteerd uit Duistland en zit vol met opties.[/quote]

…heb je hethier over optie 224 ABD of 222 ASR?

Bij nazicht blijkt dit eveneens op mijn geïmporteerde Boxster uit Duitsland ook te zitten. Ik had er geen flauw benul van. 😳 Heb weer iets nieuws bijgeleerd. 💡
                        Ik ga nu toch eens alle 25 optiecodes die op de sticker staan checken. Misschien ontdek ik nog “niet zichtbare opties”, maar die wel met de veiligheid te maken hebben.
                        Zo ja laat ik het weten 😉

Ik vond dit op het nl forum :

Werkt in samenwerking met de ABS-sensoren; bij doorslippen van één de de 4 wielen wordt de rem op dit betreffende wiel in werking gesteld totdat dit slippen gecorrigeerd is (fractie van een seconde).

Mijn Boxster is ook geimporteerd uit Duistland en zit vol met opties.

Mijn Boxster is ingevoerd vanuit Duitsland, mischien is het daar een meer voorkomende optie.Ga in het weekend de zomerbanden zetten en dan ga ik de zaak nog eens bekijken, op het net is er weinig lektuur beschikbaar.

Ja ik heb ook optie 224 op mijn Boxster en ben benieuwd naar het juiste antwoord want ik weet het ook niet. Er zit mij mij ook optie 222 op, ASR.

Bedankt voor het meedenken MichM3 , volgens mij ook ALSD maar ik ga het allemaal is uitzoeken.Want tractie control zit erook op.Is er nog iemand die deze optie 224 opzijn Boxster ?

ik heb er es zitten over denken…

volgens mij is ptie 224 inderdaad het Automatic Limited Slip Diff…is denk ik gewoon een normaal sperdiff waarbij de sperwerking niet volledig mechanisch gebeurt maar gedeeltelijk elektronisch beïnvloed wordt (elektrohydraulisch waarschijnlijk). Meestal werken dergelijke systemen tot een bepaalde lage snelheid (40 km/u ofzo)…het verkleint de kans op wielslip bij wegrijden.

Een Automatic Brake Diff (ABD) wordt vaak bij terreinvoertuigen gebruikt…het koppel wordt doorgegeven aan het wiel met het meeste traktie ipv het wiel met de minste zoals een differentieel van nature doet.

=> volgens mij zit op je Boxster het eerste diff en niet het ABD…’k denk dat het ABD enkel op de Carrera4 gebruikt wordt…

Hoe kan je dit Automatic LSD testen? Moeilijk denk ik…er is sperwrking tot 40km/u om wielslip te vermijden, maar de kans op is er nog steeds…misschien es naar Porsche bellen om te vragen hoe of te laten testen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.