- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 8 maanden geleden door .
-
Discussie
-
18 mei 2009 om 02:01
Vandaag naar wekelijkse gewoonte naar de de self-carwash geweest om mijn boxster te vertroetelen binnen en buiten.
Zoals steeds ga is dan zeer enthousiast en grondig te werk. Velgen worden tot binnenin volledig gereinigd, kortom dat heeft zijn tijd nodig.
Na het reinigen verplaats in dan mijn wagen naar de plaats om te stofzuigen, de plaats waar ik ook de wagen afzeem.
Welnu, wanneer ik de wagen binnenin aan het reinigen ben stel ik plotseling vast dat achteraan de bestuurderszetel mijn inschrijvingsbewijs met daarin het gelijkvormigheidsattest op de grond ligt.
Meteen valt mijn frank en grijp naar de roadster tassen achteraan om de ritssluiting te openen – want daarin steekt mijn porschemap met documenten – en ja hoor ze waren verdwenen 👿
Waarschijnlijk hebben de dieven deze gestolen terwijl ik mijn velgen aan het reinigen was, en is het inschrijvingsbewijs met daarin het gelijkvormigheidsattest eruit gevallen in hun haast.
Ok, ik heb gelukkig wel op die manier de 2 belangrijkste documenten nog maar daarnaast ben ik wel: de aankoopfactuur, car-pass, schouwingsbewijs,verzekeringsbewijs en het belangrijkste het onderhoudsboekje en de laatste onderhoudsfactuur kwijt.Nu is mijn vraag, weet soms iemand of het mogelijk is een nieuw origineel duplicaat van het onderhoudsboekje te verkrijgen is bij porsche en zo ja, hoe ga ik dan tewerk?
Let wel, de wagen is steeds onderhouden geweest in een porsche center met de toepasselijke stempels in boekje, zei het wel in verschillende porsche centers hier in het land.
De boxster is inmiddels 12 jaar oud maar ik ga ervan uit dat die gegevens toch nog bewaard zullen zijn in één of andere database van porsche, tenminste ik hoop dat toch.
Iedereen weet dat een porsche zonder onderhouds historie van weinig betekenis is bij wederverkoop.
Hopelijk brengt iemand raad ❓
Vraag blijft wel, wat doe je nu met auto documenten, al denk ik wel dat het om het onderhoudsboekje gaat dat dan kan dienen om één of andere afgetrapte boxster zonder boekje met achterstallig onderhoud te verlappen ❓
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.