Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Autos voor verzamelaars dalen weer in prijs
- Dit onderwerp bevat 59 reacties, 27 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 jaren, 6 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
30 december 2016 om 19:02
De rage blijkt voorbij te zijn… binnenkort weer mogelijkheden voor de liefhebber ipv voor de belegger?
Klassiekers worden niet langer gekocht als belegging, maar om mee te rijden….http://www.vroom.be/nl/autoadvies/autos-verzamelaars-prijzen-zakken-opnieuw
Ook Porsche is slachtoffer… 964 daalt en de iconische 911 uit de jaren 50-60 blijft niet gespaard van de daling….
Tijd om koopjes te doen? (of is dit nog altijd relatief?) -
MakerDiscussie
-
Ik zag er vooral veel mustangs, corvettes en oude Amerikaanse wagens die onder de noemer rommel vielen en nooit door een deftige keuring zullen geraken. Maar allemaal wel op een O-plaat. Op de Liersesteenweg was het oppassen want ze vonden het blijkbaar leuk om daar wat te gaan racen. Misschien daarom dat ik zowel in het naartoe als terug weg rijden zoveel politie zag. Met de nodige flitstoestellen in de kant en opzij gezette oldtimers? Ook veel van het volk daar was om vraagtekens bij te stellen. Maar dat is een andere discussie. Ook heel veel moto’s met eigenaars die ik ‘s avonds in de donker niet wil tegen komen. Maar al bij al was het voor een bloedhete zondag de moeite om er 2 x 10 euro inkomgeld aan te verspillen.
[hide]Ik was gisteren op een meeting in Heist o/d Berg.
Recente organisatie, bloedheet weer = opkomst >750 wagens !De speculanten in exotisch materiaal mogen dan mogelijks andere markten opzoeken, ik denk dat dit voor de liefhebber niet echt relevant is
Deze markt trekt nog duidelijk aan. Ook bij de jeugd precies (meer dan paar jaar terug)
Idioterie van wannabee-green-politicians lijkt mij de meest reële bedreiging.Wat mij gisteren ook opviel was de goede staat van de wagens.
Gemiddeld genomen is die veel beter dan een 5-tal jaren geleden
Logisch toch dat de prijzen dan hoger liggen.[/hide]JEREMY CLARKSON is well known for disliking the Porsche 911. He has previously compared the German sports car to Peter Mandelson, mouth ulcers, Greece, marzipan, caravanning holidays and smoking laws.
But after driving the 911 GT2 RS, for his review for The Sunday Times, he declared his love for the fastest, most powerful 911 yet:
“The GT2 RS is a properly brilliant sports car. And this from a man who’s never been a Porsche fan. I truly loved it. Everything about it,” wrote Clarkson of the 691bhp, limited edition model.
However, it would appear that there’s a snag. Clarkson reports that the car is sold out, and because the classic car market is in such rude health, even nearly-new cars are shooting up in value. After a thorough investigation (brief Google search) he reveals that the 3.6-litre, twin-turbo GT2 RS is fetching around £450,000, roughly twice the original price.
He goes on to report that a friend who owns a Ferrari 250 GTO paid £9,000 for the rare road-going race car, in the early Seventies. (No prizes for guessing it’s Nick Mason, of Pink Floyd.) Last month, a similar example sold for £52m. Which is why Clarkson has gone out and treated himself to an Alfa Romeo GTV6.
“Only the other day I bought a one-owner Alfa Romeo GTV6 with 26,000 miles on the clock for £10,000. And unless Donald Trump and Vladimir Putin do something stupid, or a halfwit at a bank pushes the wrong button by mistake, that’s going to be worth four times more in a year or so.”
So, if you were looking for an affordable classic car to spend your saving on, in the hope it will deliver a better return than a pension and be fun to drive too, start browsing those classifieds for Alfa GTV6s.
Kan wel zijn wat die gast zegt, maar hier en daar toch uitzonderingen met stevige waardestijgingen:
Vorig jaar blijkbaar op top van de markt 964 Targa als 1e P gekocht en na 1 jaar genieten van elke km heb ik hem zopas getaxeerd als “priceless”. :driver:[quote=”eri” post=270627]https://www.youtube.com/watch?v=-F4qTZGq7II[/quote]
Amaai, wa ne zeveraar
Heel zijn argumentatie stoelt op het feit dat er meer 911RS gebouwd worden dan vroeger…
In verhouding met de groei vd totale productie zal dat nog wel mee vallen zekers…Trouwens sinds wanneer is de 73 RS de bread and butter vd markt, naar mijn normen is dat toch al het hoger / investeeder georienteerd gedeelte van de markt. Weinig liefhebber trekt er nog een streep mee volgens mij.
Komkommertijd
Dit is werkelijke een fantastisch droomexemplaar DST. Maar met dat prijskaartje is het niet voor iedereen weggelegd !
http://www.autobild.de/klassik/artikel/klassiker-spektakulaere-versteigerungen-5305161.html
Het is natuurlijk niet de eerste de beste (of net wel ? :happydance: )
Ik zag de afgelopen jaren een exponentiele stijging in trackdays. Onder invloed van al de kakkerie tegenwoordig schat ik in dat die trend zich zal voortzetten. Misschien gaat de meerwaarde zitten in de – evt. oldtimer – trackday en racewagens ? GT3RS, Ferrari scuderia/speciale, echt dedicated racewagen met palmares … ?
je mag de 997 4 zeker niet met een e46 m3 vergelijken want in beleving van snelheid ga je niet echt verschil voelen. Ben es meegeweest met de boxster S 987 295pk met een nachtrit in Antwerpen met Bimmberboard (Dave, Sega is een oude vriend) en de m3’tjes gingen wel net iets pittiger. Een 997 4 is de op 1 na traagste (targa is nog wat zwaarder) dus mag je eigenlijk ni vergelijken. Een 997 S zou beter zijn en dan ga je toch een iets andere beleving krijgen. De 4 bij een 911 maakt de wagen gewoon gevoelsmatig trager op rechte lijn maar kan je heeeeeeelllll veel helpen bij bochtenwerk waar de e46 reeds vele malen de duim heeft moeten leggen….
Het zijn andere autos en de e46 heeft ook altijd een warm plaatsje gehad bij mij en een klassieker. Ik vind persoonlijk dat ie naast een 911 mag, mss vloeken in de kerk maar das mijn gedacht natuurlijk…[quote=”mark986″ post=246341]ik hoop alleen dat ze hier in spanje, zoals met alles bijna, vele jaren achterlopen…… dan kan ik in 2017 terug beginnen genieten en nog vele jaren van onbezonnen rijplezier op de zonnige bochtige banen aan de kusten…. :first: :drink:[/quote]
Ik hoop met je mee Mark! 😉 Veel (rij)plezier daar! Ik heb reeds 5j een E46 M3. Die blijft. Ik ben onlangs met een 997 carrera 4 gaan rijden, maar kon de aankoop niet verantwoorden tov de M3, duurder, veel meer tax ,minder praktisch, geen meerwaarde mbt rijplezier, zelfs net iets minder snel. Ik wacht nog enkele jaren, om dan mijn laatste sportieveling te kopen, 991 mk2. Als ik de M3 kan wegdoen, tenminste. Mijn daily (nu F10 535i) wordt binnen enkele jaren wss een Tesla.
Ik weet niet op wat voor manier ze dit gaan controleren, maar als ze het net als in Duitsland doen is het goed, want daar kun je gewoon nog rondrijden, en krijg je zelfs een duim van de Politie in een naturschutzgebiet 😀
In Nederland gaat het altijd geld kosten als je dit doet, want daar zetten ze op alle plaatsen waar je niet mag binnenrijden camera’s die van elke auto een foto maken, en zit je gelijk met gebakken peren, want boete komt vanzelf thuis.
En ik dacht dat auto die bij het cultureel erfgoed horen (50 jaar) dit weer wel mogen, maar weet ik niet zeker.
Dus regeling hier gaat er gewoon om, om mensen die een 25 jarige dikke Amerikaan op gas en een oudere diesel te weren, en die mogen ook tot 40 jaar (dan taks vrij) gewoon hun rijtaks aftikken en niet in de stad.
Is ook de categorie die enkel zo’n auto had om misbruik te maken van de 25 jaars regeling en niks te hoeven betalen, had dus niks met liefhebber van oude auto’s te doen.ik hoop alleen dat ze hier in spanje, zoals met alles bijna, vele jaren achterlopen…… dan kan ik in 2017 terug beginnen genieten en nog vele jaren van onbezonnen rijplezier op de zonnige bochtige banen aan de kusten…. :first: :drink:
[quote=”mark986″ post=246334]oldtimers zullen idd minder inzetbaar zijn in de steden, daarbuiten daarentegen, waar ze eigenlijk voor gemaakt zijn (b-roads) zullen ze nog steeds fijn gereden worden. Bij de classic car club hier worden deze ook steeds meer gereden, laatste meeting reed er iemand gemiddeld een 500km per maand met zijn e-type cabrio…. ie heeft dan maar een classic xk cabrio van 97 bijgekocht om die als echte daily te gebruiken. zo zijn er ook een paar met porsches, engelsman heeft een 993 turbo s en is zijn dagelijkse wagen, was het beu om er enkel naar te kijken in de garage en heeft besloten er gewoon dagelijks nu mee te gaan rijden…..[/quote]
Wat je hier zegt klopt, maar je mag je statement reeds in het heden plaatsen. Wagens in het algemeen zijn nu reeds niet meer inzetbaar in steden, oude, meer vervuillende wagens al helemaal niet meer. Kijk naar bvb Antwerpen, we hoeven niet eens over de grenzen te kijken. Steden zoals Gent ontmoedigen al helemaal auto’s in het algemeen. Nu een auto kopen als belegging zou ik afraden. Die Engelsman heeft overschot van gelijk om die 993 van stal te halen. Het is hem nu nog om doen. De ontploffingsmotor is met uitsterven bedreigd op middellange termijn. Snellere wagens worden nu reeds geviseerd, kijk naar de taxen, de VAA en alle geplande (traject)controles. Het wordt de autoliefhebber niet gemakkelijk gemaakt.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.