Home › Forum › Porsche Uitstappen › autosalon BXL
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 11 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Dus conclusie: de RennSport 992 ziet er tè RennSport uit voor jou. Sorry, ik ga dus niet akkoord. De actieve achterspoiler is ongeveer de meest functionele op een straat-legale auto. Ik vind die prachtig. Zelf heb ik geen ambitie maar ik geef een dikke pluim aan wie deze koopt, en vooral: er mee op circuit rijdt!
Nu moet je toch eerlijk zijn tegen je zelf.
Buiten het feit dat die 992 GT3 RS een steengoede circuit auto zal zijn met een fenomenale wegligging en superieur gedrag, is de auto op zich toch spuuglelijk en eerder een gedrocht met een torenhoge A-spoiler die zelfs tot boven de daklijn uitsteekt.
Net een “Lego” model dat ergens een beetje krampachtig overkomt met downforce strips,ribben en vinnen à volonté.
Met alle respect voor diegenen die zo’n model hebben besteld of willen kopen, maar dan vind ik de Ferrari 296GTS , een F8 Tributo , een Mc Laren GT , of een AM DBS Superleggera toch veel veel stijlvoller.
Deze modellen kon je ook bewonderen op het salon in Bxl@ YS (Erwin) : dat heeft helemaal niet te maken met contrair zijn zoals jij aanhaalt. ( dat heet door een normale bril zien )
Ik vind de Boxster 718 , de (718 )Cayman ,de 991.2 en 992 straatmodellen zeer mooi , maar ik slaap niet in “Porsche lakens” bij wijze van spreken
attachment=43844]16 Porsche 911 GT3 RS.jpg[/attachment]
Voor de marketing boys and girls telt maar één circuit denk ik. En daar kan je de 700+ pk van de GT2 RS wel kwijt. 500 pk is een beetje de ondergrens daar, naar verluid.
718 GT4 420 pk: 7:32 (geen idee of dit met de handbak of de latere PDK is)
718 GT4 RS 500 pk: 7:09 full lap (altijd PDK)Hier ligt het verschil toch vooral bij de 80 pk extra, eerder dan de downforce vermoed ik? Soit. De 992 GT3 RS is echt wel next level.
er zijn maar weinig circuits waar topspeed gehaald kan worden dus who cares?
mij lijkt dit snelheidsverschil eerder het resultaat van andere verhoudingen in de versnellingsbak nog meer afgestemd op circuitgebruik.Yup, was ook de visie van Evo. Zoveel downforce vraagt dan weer om meer vermogen…
Dat weet Paul wel maar hij doet graag contrair
Dat gezegd zijnde: de GT3 heeft zodanig veel downforce dat hij nu duidelijk te weinig pk heeft. Een GT2 RS wordt je ware trackwapen!Voor mij ook een GT3 touring aub.
Of nog beter: een 357!
🙂
De RS heeft wel 860 kg (!) downforce bij 285 km/u, meer dan een GT3 Cup en zelfs de McLaren Senna en ongeveer de waarde van een 911 GT3 RSR… (https://drivr.be/2023/01/12/de-smaakmakers-van-het-100e-autosalon-van-brussel/) Is dus wel het trackdaywapen bij uitstek (tot de GT2 RS komt). Maar mijn keuze zou ook altijd uitgaan naar de ‘simpele’ GT3 (als Touring graag :))Ik lees op de officiele site dat de topsnelheid van een GT3 RS maar 296 Km/h bedraagt tav 318 Km/h voor een gewone GT3.
Wat “oude type” deurklinken al dan niet kunnen ver(oor)zaken aan aerodynamische bijdrage of juist niet .
En dan moet je in de basis nog een 50.813€ meer ophoesten voor een RS uitvoering tav van de GT3 . Dat is 25.406€ per deur/ per klink
Tja……..tja……., er zijn toch rare fetisjisten in de P-wereld blijkbaar.
conclusie: iedere RS piloot die meer dan 75kg weegt moesten ze verplichten om platte klinken te laten monteren.
van extra motivatie gesproken om niet langs buiten te moeten tonen dat op alles aan de auto maximaal op gewicht bespaard werd behalve op de zwakste schakel achter het stuur.
992 GT3 (in signal)
992 GT3 RSzoals deepee zegt, de “normale” GT3 heeft dezelfde deuren (incl deurklinken) als de basis 992 terwijl de GT3 RS compleet andere deuren qua materiaal en vormgeving heeft en dat beetje extra luchtweerstand (minst goede van het gamma omwille van de downforce) zal minder belangrijk zijn dan de besparing qua gewicht, neem ik aan.
AP heeft daar wel eens iets over gezegd in een of ander youtube interview waarom er voor de oude klinken gekozen is, maar ik kan me de reden niet meer herinneren.
A la limite, er moet nog ruimte zijn voor verbetering in de 992.2 gt3 rs ook he 😉tot de 991.2 gebruikten ze een klassiek mechanisme, vanaf de 992 zit er een servomotortje in om de deurgreep te doen bewegen.
mij lijkt het idd gedaan uit pure gewichtsbesparing, net zoals ramen aan drie zijden uit kunststof, deuren en kofferklep uit carbon, lithium-ion accu, … allemaal dingen die niet in een standaard 991 of 992 zitten.lijkt mij eerder van een stock opruiming van deuren van een vorig model …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.