Autoverzekering

Home Forum Zeverhoekje Autoverzekering

• Maker
    Discussie
  • Met het (hoogst waarschijnlijk) aankopen van een 968 in mijn nabije toekomstplanning dacht ik gisteren eens naar mijn DVV kantoor te rijden om een premietelling te laten maken. Alles goed en wel, de telling was berekend maar ze kon niets afdrukken tot ze een wagenmerk ingegeven had. Toen ze de merknaam Porsche hoorde werd er weer wat verder geklikt op haar computer en opeens werd de verzekering net geen 300 euro duurder! 😐 Toen ik vroeg waarom dit was, kreeg ik de uitleg én ik quote: Dat komt omdat het een type “sportwagen” is en die trekken sneller op enzo.” En ik al die jaren maar denken dat optrekken lag aan vermogen/gewichtsverhouding. :sarcastisch Ik weet nu dus nog steeds niet waarom mijn verzekering opeens zoveel duurder moet worden als “normaal” dus vraag ik even aan jullie hoe het bij jullie zit en bij welk verzekeringskantoor jullie aangesloten zijn.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Wij zijn met gans ons wagenpark (2 x DD, 924 en Boxster) bij Touring Verzekeringen.
      “Wij doen geen Porsches” kreeg ik eerst te horen, maar uiteindelijk toch mooi voorstel gekregen.
      Erard was nog fractie goedkoper, maar ze konden me voor de dd’s geen mindere prijs aanbieden dan wat ik bij Touring betaal. Bovendien is het voor mij niet bij de deur.
      Ik regel alles in het lokale kantoor van Touring waar de bediende steeds super vriendelijk is.

Rondshoppen is inderdaad de bedoeling bij verzekeringen. En DVV (mijn huidige makelaar) is veel en véél te duur! De enige reden waarom ik nog bij hun blijf is omdat na 5 jaar bij hun verzekerd te zijn en schadevrij rijden, ze je BM op 0 zetten, maakt niet uit op welke BM je staat (3, 10, 36,…). Dus wanneer ik die BM 0 eindelijk op zak heb, dan ga ik eens rond shoppen. 😉

“Saint-Pol De Leeuw”

is opgestart door een Forum lid enkele jaren terug,

ik had bij mijn verzekering de allergrootste korting die zekonden geven omdat ik al 30 jaar klant was bij hen…

ben dan overgestap naar DL omdat ze 100 euro geodkoper waren.

en nu naar “Saint-Pol De Leeuw” goede service, goede premie, geen beperking, (verzekering MErcator)

Ik heb nu P verzekerd, (155kW) een bestuurdeers verzekering, een onafhaneklijke rechtsbijstand, en mijn motor verzekering, allemaal voor iets minder dan mijn eerste verzekering, waar ik de ‘hoogste’ korting had.

als het goed is mag het ook gezegd worden!
          Heb Eric toevallig ontmoet bij Porchen op Pasen enkele jaren terug, en zeer tevreden van.

Je moet wel degelijk ‘rondshoppen’

thank you Eric

betaal ongeveer 450 € voor mijn elfje
            geen beperkingen

aloha,

Betaal voor mijn BOXSTER 2006 met omnium (na schatting bij DEKRA) evenveel dan mijn vorige auto (BMW 116d 2009 inclusief omnium). Geen “Porsche” meerprijs en zelfs een omnium alhoewel er boven de 5 jaar meestal geen omnium gegeven wordt…. Zeer tevreden van mijn agent!

Succes!!

Eigenlijk zit de verzekeringswereld vol kleine achterpoortjes … die in hun voordeel zijn natuurlijk.

Weten jullie hetvolgende?
                Bij het zoeken naar een verzekering voor mijn GT3 werd me slechts door 1 makelaar duidelijk gemaakt dat, ondanks je full omnium bent verzekerd, wanneer je betrokken bent in een ongeval en je bent niet in fout, De andere partij slechts de marktwaarde van je wagen zal betalen! dus aankoopwaarde min 1% per maand oud bij benadering.

In mijn geval (en bijna voor alle Porsches het geval), een pak lager dan de effectieve waarde.

Daarom heb ik gekozen voor deze makelaar: Le Doux en Mortelmans.
                Via een offciële waardebepaling van het voertuig (geldig voor 2 jaar). Dan zullen zij deze waarde ook uitbetalen bij volledig verlies. Deze keuring kostte denk ik iets van een 200€.

Ik vond in mijn geval de som zeer aanvaardbaar. En een pak lager dan mijn makelaar (die idd mijn volledige portefeuille heeft) die bij het aanvragen van de premie voor de GT3 een brede glimlach plots op zijn lippen kreeg… (die verdween bij het aanhoren van de premie van de concurrentie)

De meest doorslaggevende voorwaardes voor de prijs was bij mij de leeftijd en BM (0) en de laatste 5 jaar schadevrij rijden.

Zo te zien zit er idd wat verschil op de verschillende makelaars
                  Zelf heb ik 1 dagelijkse wagen
                  ne 1200cc ( voor mijn vrouw maar wel op mijn naam )

Via die verzekering heb ik nog 2 klassiekers rondrijden.
                  Mijn speelkarretje , de MR2 en de auto van mijn zoon

En dan komt daar nog eens de oldtimerverzekering van de P bij.

Wel verzeker ik alles bij de zelfde makelaar en dit al sinds 20jaar

Ne kameraad van me heeft een Skyline die net geen klassieker was , maar na discutie met zijn verzekering (waar ook hij goede klant is ) hebben ze zijn Sky ook verzekerd als klassieker ook al is deze nog geen 15 jaar.

Ik denk dat veel te maken heeft of je al dan niet een risico bent voor de verzekering ( je aantal ongevallen ) en natuurlijk ook hoeveel verzekeringen je hebt lopen bij dezelfde makelaar.

Mvg, Guy

[quote=”WES-RS” post=116203]Een classic car verzekering is voor mij niet haalbaar aangezien (zoals je zelf al zei Guy) de P dan als 3de! wagen verzekerd zou moeten worden.

Zo had ik het nog niet bekeken Olivier. Maar aan de andere kant: Audi RS4. AWD 4.2L V8 verpakt in een doodgewone sedan. Sportwagen of…? Zo’n kilometerverzekering kan ik ook eens achter horen. Ik maak met mijn DD nog niet eens 10.000km per jaar dus laat staan met de P.[/quote]

Door het feit dat er ‘RS’ in de typebenaming staat, zal dit ook al een invloed hebben op de verzekeringspremie hoor.

Beste is van eens goed te overleggen met je makelaar en zo het gebruik van je Porsche analyseren. Op basis daarvan word een risico-analyse gemaakt & dito prijs gemaakt.

PB

[quote=”cab 88″ post=116206][quote=”PatrickB” post=116204]Ik had mijn “classic car” verzekering bij Erard, kost je 90€ ongeacht de cilinderinhoud. :first:
                      Hier zitten wel 2 beperkingen op!

1 je hoofdvoertuig moet ook bij hen verzekerd zijn,
                      en
                      2 je MAG GEEN woon-werkverkeer doen.
                      (nu als je schade maakt, had je toch toevallig die dag vrij niet waar!? :mrgreen:

edit: net als jij je vorige post plaatste, was ik mijn post aan het opmaken.[/quote]

Niet helemaal juist..
                      Oldtimerverzekering is 90€
                      Classic car verzekering kost 200€
                      Anders eens kijken op de site van erard.[/quote]

idd, als ik ga kijken op hun site is het 200€ voor een classic/hobby car.
                      Echter mijn CRX EE8 is “amper” 21jaar oud, en betaalde ik al jaren 90€ voor. :first:

“Een vergissing van de bank in uw voordeel” kaartje? :mrgreen:

Klopt ,mijn makelaar heeft zijn commissie laten vallen .Er ging opeens een heel stuk af ! 😉

Klopt allemaal Funny MAAR laat u ook niet in de z* zetten door uw verzekering !
                          Toen ik 4 maanden geleden mijn makelaar (zeer tevreden van!) duidelijk maakte dat ik voor mijne 4s VEEL te veel betaalde en dat het elders een pak goedkoper was heeft hij er zijn uiterste best voor gedaan.
                          Gevolg : mijn verzekering KON vanaf nu een dikke 1000 euro per jaar goedkoper voor ‘t zelfde ! (bij Mercator ipv AG voor kleine omnium, en Mercator is echt niet de goedkoopste!)
                          Heb nu gekozen voor een volledige omnium met 0 € vrijstelling en dit tarief ligt nu iets lager dan wat ik vorig jaar voor een kleine omnium betaalde.

[quote=”RODONDO” post=116209]
                            Goed of slecht nieuws: 155 KW 968 staat niet vermeld. Is pak meer dan 155 KW. Slecht huiswerk gemaakt ! 😉 Neen, de lijst is niet verkeerd. ;)[/quote]

Ik denk dat Maarten het niet over een 968 had maar eerder over een Boxster aan de KW te zien.

PS: Ik heb je een PB gestuurd met mijn info RODONDO. 😉

[quote=”Maarten R” post=116196]37j
                              1993
                              9000
                              155kW

😀
                              Goed of slecht nieuws: 155 KW 968 staat niet vermeld. Is pak meer dan 155 KW. Slecht huiswerk gemaakt ! 😉 Neen, de lijst is niet verkeerd. 😉

Ik denk dat het meeste hier al geschreven is .
                                Verzekeringspremie hangt af van type wagen ,kilowatt ,woonplaats ,leeftijd ,antecedenten , hoelang in het bezit van een rijbewijs enz ,aantal kilometers per jaar (2de wagen geen woon werkverkeer ) enz
                                Wat ook meespeelt het aantal polissen dat je reeds lopen hebt bij die makelaar en bij de desbetreffende verzekeringsmij .

[quote=”cab 88″ post=116206]Classic car verzekering kost 200€
                                  Anders eens kijken op de site van erard.[/quote]

Had dit ook al gezien op de site, maar aangezien Erard helemaal niet in de buurt ligt van waar ik woon, is dit geen optie. Ik spring graag binnen bij mijn verzekeringskantoor als er iets is. Regel niet graag zulke dingen via telefoon of mail.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.