autoverzekering voor 18-jarige

Home Forum Zeverhoekje autoverzekering voor 18-jarige

• Maker
    Discussie
  • mss even een off topic maar wou is bij jullie informeren:
    men zoon is de 16 januari 18 jaar geworden en wil een autoke, als ik rondkijk op het net naar wat een simpele BA verzekering op zijn naam voor een auto van meer dan 10jaar oud (type clio, corsa, etc, met motor van max een 60KW hem het eerste jaar gaat kosten via ethias (die dan blijkbaar nog de goedkoopste zijn ) moet ik bijna k… :censored: , minder dan 1000 euro is blijkbaar onvindbaar.er zijn dus gasten die meer verzekering betalen dan hun auto gekost heeft.
    kent/heeft iemand een interessanter contract waarbij de verzekering toch op de naam van zoon/dochter staat? het is blijkbaar niet te riskeren om de verzekering op mijn naam te nemen om zo weinig te betalen door het als mijn auto te laten uitschijnen want wanneer er ooit een ongeval zou plaatsvinden bestaat de kans dat de verzekering niks betaald als ze kunnen aantonen dat niet ik maar mijn zoon de hoofdbestuurder is,
    thx :hail:

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Risico berekening?
      Nochtans zouden dan alle gepensioneerde een hogere verzekering gaan mogen betalen,
      want ik denk dat zij evenveel betrokken zijn bij schadedossiers dan jeugd…
      Om dan nog maar te zwijgen over alcoholge(mis)bruik tijdens het rijden. De meeste “daders” zijn tussen de 40 en 54 jaar.
      “Risico berekening” is dus niet meer dan een mooie naam en excuus voor uitmelkerij. 😉

[quote=”Sensa911″ post=227365]
        Even terug “on Porsche topic” … wat als die morgen met een schone deerne met dikke t*tt*n wil afspreken en indruk wil maken en met een der Porsche’s op stap gaat? Hoe zit het dan met de verzekering??[/quote]

Dan gaf ik hem zeker niet mee……je wil toch niet dat je zoon ten prooi valt aan een golddigger
        Geef hem een lada cadeau…dan vindt hij de liefde van zijn leven (mogelijks ook met dikke t*tt*n) :think:

Punt is nu dat de verzekering aan de prijzige kant is…. Is natuurlijk risico berekening…. Wat is het verschil tussen een ‘normale’ prijs en de nu geboden prijs?
          Denk een 500€??, dus 500/12=41,66€ per maand verschil om de kleine goed verzekerd en jij met gerust hart (relatief als de spruit met de auto weg is) te laten vertrekken.

Das het verschil van een halve brandstoftank per maand….. 2 flessen champi etc

Als hij niet elke dag indruk wil maken op die dikke “tuuut” dan is hij een occasioneel bestuurder. Wel ga je je verzekeringvoorwaarden eens moeten doornemen want het kan zijn dat in sommige contracten wordt aangegeven dat de bestuurder niet jonger dan 23 of 26 mag zijn.
            En als je met een leasing zit van de firma kan het zijn dat het gebruik beperkt is tot de inwonenden leden van de familie.
            Leeswerk dus voor je Sensa.
            Enne ik denk dat de jeugd van tegenwoordig liever een bed verkiest dan een achterbank en vermits jij in Italië zit en er nog een huis in België staat, niet zo heel ver van Nederland….. Je zal alle kamers in je huis vanaf nu met andere (blacklight) ogen gaan bekijken 😈 😈

Slik … ook hier een actueel onderwerp… Onze zoon wordt nu zaterdag 18 jaar. Wij hebben nog een 520d van 2008 in de garage staan waar we nu 5 a 6000 km per jaar mee doen maar waarmee ik vroeger 1000den km autostrade heb gedaan.

Deze heeft nu 215.000 km op de teller, auto heeft altijd geweldig gereden en heeft alle mogelijke airbags.

Diesel indoen en rijden, altijd netjes bij BMW op onderhoud geweest. Maar als ik die moet verkopen, moet ik hem bij wijze van spreken weggeven.

Mijn gedacht was : ook al hebben we ‘m niet echt nodig, we houden die voor de oudste zoon … veilige auto en (ik ben ook jong geweest) grote achterbank :mrgreen: De jongen gaat vanaf augustus in NL studeren .

Verzekering … oeps, even niet aan gedacht … . Ook maar eventje navragen dus …

Even terug “on Porsche topic” … wat als die morgen met een schone deerne met dikke t*tt*n wil afspreken en indruk wil maken en met een der Porsche’s op stap gaat? Hoe zit het dan met de verzekering??

Toen ik 18 was (ondertussen 11 jaar geleden) had ik net hetzelfde probleem. Ik ben toen ieder denkbaar verzekeringskantoor afgegaan om de goedkoopste te vinden maar nergens was het onder de €800. Dit ging toen om een wagen niet met 60KW maar met 60PK! Dat is dus maar 44KW. Ik vrees dat het dus op de tanden bijten is de eerste paar jaar tot de verzekering zakt…

Ik geloof dat wat crossbytje zegt ook kan, maar ik wou de verzekering op mijn naam hebben staan.

klopt, dan gaat wss zijn BM niet zakken en als hij dan later een duurdere of nieuwe auto koopt en een omnium wil nemen kost dat dan een fortuin.
                  alvast bedankt Crossbytje voor je reactie

Je kunt de verzekering wel op jouw naam nemen, maar laten opnemen dat je zoon hoofdbestuurder is. Ik denk dat de prijs dan ergens tussenin komt te liggen. Niet zeker of de BM van je zoon dan wel begint af te nemen.
                    Het is waarschijnlijk een beetje uitstel van executie. Eens zal hij moeten starten op eigen naam, en dat zal duur zijn.

Ik herinner me mijn eerste verzekering ook dik 800 euro voor amper 48kW! 10 jaar geleden, toen ik 20 was en net mijn rijbewijs had.

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.