Autoverzekering

Home Forum Zeverhoekje Autoverzekering

• Maker
    Discussie
  • Met het (hoogst waarschijnlijk) aankopen van een 968 in mijn nabije toekomstplanning dacht ik gisteren eens naar mijn DVV kantoor te rijden om een premietelling te laten maken. Alles goed en wel, de telling was berekend maar ze kon niets afdrukken tot ze een wagenmerk ingegeven had. Toen ze de merknaam Porsche hoorde werd er weer wat verder geklikt op haar computer en opeens werd de verzekering net geen 300 euro duurder! 😐 Toen ik vroeg waarom dit was, kreeg ik de uitleg én ik quote: Dat komt omdat het een type “sportwagen” is en die trekken sneller op enzo.” En ik al die jaren maar denken dat optrekken lag aan vermogen/gewichtsverhouding. :sarcastisch Ik weet nu dus nog steeds niet waarom mijn verzekering opeens zoveel duurder moet worden als “normaal” dus vraag ik even aan jullie hoe het bij jullie zit en bij welk verzekeringskantoor jullie aangesloten zijn.

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Anoniem

[quote=”PatrickB” post=116204]Ik had mijn “classic car” verzekering bij Erard, kost je 90€ ongeacht de cilinderinhoud. :first:
      Hier zitten wel 2 beperkingen op!

1 je hoofdvoertuig moet ook bij hen verzekerd zijn,
      en
      2 je MAG GEEN woon-werkverkeer doen.
      (nu als je schade maakt, had je toch toevallig die dag vrij niet waar!? :mrgreen:

edit: net als jij je vorige post plaatste, was ik mijn post aan het opmaken.[/quote]

Niet helemaal juist..
      Oldtimerverzekering is 90€
      Classic car verzekering kost 200€
      Anders eens kijken op de site van erard.

PB

Ik had mijn “classic car” verzekering bij Erard, kost je 90€ ongeacht de cilinderinhoud. :first:
        Hier zitten wel 2 beperkingen op!

1 je hoofdvoertuig moet ook bij hen verzekerd zijn,
        en
        2 je MAG GEEN woon-werkverkeer doen.
        (nu als je schade maakt, had je toch toevallig die dag vrij niet waar!? :mrgreen:

edit: net als jij je vorige post plaatste, was ik mijn post aan het opmaken.

Een classic car verzekering is voor mij niet haalbaar aangezien (zoals je zelf al zei Guy) de P dan als 3de! wagen verzekerd zou moeten worden.

Zo had ik het nog niet bekeken Olivier. Maar aan de andere kant: Audi RS4. AWD 4.2L V8 verpakt in een doodgewone sedan. Sportwagen of…? Zo’n kilometerverzekering kan ik ook eens achter horen. Ik maak met mijn DD nog niet eens 10.000km per jaar dus laat staan met de P.

De premie voor een auto met een ‘sportief karakter’ is inderdaad een stuk hoger dan normaal.

Ergens is het ook niet volledig onlogisch. Kijk bv. naar Lotus Elise/Exige of een Opel Speedster, dat zijn wagens met niet zo heel veel PK maar toch zijn het snellere wagens (wat verzekeringstechnisch zorgt voor een hoger risico op een ongeval).

Tip: informeer ook eens naar een kilometerverzekering. Als je minder dan 10 000 km doet op een jaar kan je premie ook een stuk lager zijn.

Auto’s van +15jaar kan je best verzekeren als “Classic Car.
              Prijs is bijna altijd hetzelfde +-300 euro per jaar , geen beperkingen

Enige voorwaarde is dat je een 2de voertuig hebt ingeschreven bij de zelfde verzekering.

Mvg , Guy

Brand en familiale heb ik ook bij DVV lopen, alsook mijn huidige wagen. De P zou een bijkomend voertuig zijn.

Ik vraag mij eigenlijk voornamelijk af waarom de premie met 300 euro omhoog moet gaan omdat het een “sportwagen” is. Zeker omdat het maar een gewone BA is en geen kleine of grote omnium. Waar zit die meerprijs in? Heeft elk verzekeringskantoor dit of is dit DVV gebonden? Want die “Dat komt omdat het een type “sportwagen” is en die trekken sneller op enzo.” neem ik dus écht niet serieus. 😐

37j
                  1993
                  9000
                  155kW

😀

Normaal gezien krijg je de beste voorwaarden als je ook andere verzekeringen afsluit (brand, familiale,…)

Je leeftijd, van wanneer rijbewijs, je BM, je postcode en de KW van de 968. Dan zet ik effe de premie op het forum. Via PB mag natuurlijk ook. 😉

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.